بازدید 4656

احتمال لغو دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی

کد خبر: ۸۰۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲ 23 May 2018

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از احتمال لغو و یا تعویق دیدار برنامه ریزی شده خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، وی عزم کیم برای مذاکرات را «جدی» دانست، اما تلویحا اذعان داشت که اختلاف‌ها میان دو کشور در روزهای گذشته شدت یافته است.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: ممکن است (دیدار با رهبر کره شمالی) در 12 ژوئن (22 خرداد) انجام نشود. شاید یک زمان دیگر برگزار شود.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: شرایطی مدنظر ماست و فکر می‌کنم که آن‌ها را محقق خواهیم ساخت. اگر نشد، نشستی هم برگزار نخواهیم کرد.

وی که در دیدار با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی سخن می‌گفت، افزود: کره شمالی این فرصت را دارد که به کشور بزرگی تبدیل شود. آن‌ها باید قدر این فرصت را بدانند.

ترامپ همچنین بار دیگر در تلاش برای ترغیب پیونگ یانگ به شرکت در مذاکرات گفت که امنیت رهبر کره شمالی را پس از خلع سلاح احتمالی، تضمین می کند.

ساعتی پیش از این اظهارات، «چونگ ایو یونگ» مشاور امور امنیت ملی رئیس جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفته بود که «شانسی 99 درصدی» برای دیدار سران آمریکا و کره شمالی مطابق با برنامه از پیش اعلام شده قائل است؛ اما هرگونه پیشامدی هم محتمل خواهد بود.

تردیدها درخصوص برگزاری این دیدار از هفته گذشته و زمانی آغاز شد که «جان بولتون» مشاور امور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، خلع سلاح هسته ای کره شمالی را با اقدام صورت گرفته در لیبی دوران «معمر قذافی» مقایسه کرد. قذافی سال ها بعد با حمایت آمریکا سرنگون شده بود.

پیونگ یانگ اظهارات بولتون را تحریک آمیز دانسته و تهدید کرده است که زمینه چینی برای مذاکرات صلح را متوقف می کند.

شبه جزیره کره سال ها است به صحنه کشمکش های کره شمالی، آمریکا و هم پیمانانش تبدیل شده است و امید می رود تحولات صورت گرفته، راه برون رفتی از این بن بست سیاسی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر