بازدید 12239
۱

حرص و طمع بن سلمان درجمع آوری ثروت

کد خبر: ۸۰۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 19 May 2018

وقتی بن سلمان ۲۰ ساله بود ناگهان معلوم شد پدرش بنا بر استانداردهای سعودی، فقیر است و سایر اعضای خاندان عبدالعزیز بنیانگذار عربستان سعودی از کارهای دولتی ثروت‌های زیادی برای خود جمع کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، ملک سلمان بن عبدالعزیز چند دهه امیر ریاض بود و خانواده‌اش با مبلغی که ملک فهد بن عبدالعزیز برادرش به او پرداخت می‌کرد، زندگی می‌کردند و زمانی که محمد به این واقعیت پی برد، شوکه شد و درصدد تغییر این وضعیت برآمد.

این روزنامه همچنین به معامله شرکت صنایع هواپیمایی ایرباس با شرکت هواپیمایی عربستان در سال 2015 اشاره کرده است که این دو برادر به موجب آن ده‌ها میلیون دلار نصیب خود کردند و این نشان میدهد با وجود طرح موسوم به " مبارزه با فساد" علیه شاهزادگان که با تبلیغات زیادی از سوی بن سلمان همراه است، همچنان دخالت دادن مسائل تجاری در کارهای دولتی ویژگی اصلی اقتصاد عربستان سعودی است.

به نوشته این منبع، ولیعهد سعودی در چند سال گذشته ثروت خیالی به دست آورد تاجایی که مالک بزرگترین قایق تفریحی دنیا است و در فرانسه قصر دارد.

این روزنامه در توضیح معامله مالی بین شرکت ایرباس و خطوط هوایی سعودی که وضعیت مالی بدی پیدا کرده است، نوشت: توافق اولیه شامل نوسازی ناوگان هوایی و خرید دهها فروند هواپیما با استفاده از منابع مالی صندوق سرمایه‌گذاری دولتی سعودی بود و شرط شرکت ایرباس نیز این بود که این صندوق فقط هواپیماهای ایرباس را خریدار کند.

اما در سال 2015 پس از فوت ملک عبدالله بن عبدالعزیز این معامله با ایرباس متوقف شد و اندکی پس از ولیعهدی بن سلمان مسئولان سعودی به شرکت ایرباس اعلام کردند که برنامه جدیدی دارند که شامل فروش ایرباس به صندوق "الف" مرتبط با خاندان ملک سلمان به جای دولت سعودی است.

با وجود برخی ملاحظات و اعتراض های تعدادی از مسئولان ایرباس از بیم قانون انگلیسی تحقیقات مربوط به فساد، در نهایت مسئولان بلندپایه این شرکت اعلام کردند مایل نیستند بن سلمان از کار تجاری محروم شود.

این در حالی است که برخی اسناد موجود حاکی از سلسله معاملات و قراردادهای پیچیده ای است که پول را سرازیر شرکت "الف" با مالکیت بن سلمان می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱
بن سلمان پولش راخرج سعودي ميكندوده سال ديگه ازلحاظ پيشرفت دردنيا اول ميشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر