بازدید 5508
۱
گزارش

اعتراف بزرگ پلاتینی به دستکاری قرعه کشی جام جهانی۹۸

کد خبر: ۸۰۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ 18 May 2018

رئیس فرانسوی سابق یوفا، امروز در اظهارنظری شگفت انگیز پرده از رازی تکان دهنده و 20ساله در جام جهانی برداشت.

Related image

به گزارش تابناک ورزشی، فرانسه در سال 1998 میزبان جام جهانی بود و با شکست 3-0 برزیل در بازی پایانی توانست جام را بالای سر ببرد. جامی که همه آن را با درخشش زیدان در فینال و ناکامی رونالدوی برزیلی در خاطره ها دارند اما شاید از این پس اوضاع متفاوت باشد.

پس از 20 سال امروز میشل پلاتینی، اسطوره فوتبال فرانسه و سرمربی خروس ها بین سال های 1988 تا 1992 که زمانی رئیس یوفا نیز بود، در مصاحبه با رادیو فرانسه فاش ساخت که در قرعه کشی جام جهانی98 حقه ای ترتیب داده بود تا فرانسه و برزیل فقط در بازی فینال به یکدیگر برخورد کنند. پلاتینی در حالی به دستکاری قرعه کشی جام جهانی اعتراف کرده که هنوز دو سال از برکناری او از ریاست یوفا به دلیل فساد مالی نمی گذرد. پلاتینی از سال 1992 در کمتیه برگزاری جام جهانی فیفا عضو بود و پس از کناره گیری ژائو هاوه لانز از ریاست این سازمان، به دست راست سپ بلاتر(رئیس بعدی) تبدیل شد.

Related image

در قرعه کشی جام های جهانی همیشه میزبان یکی از سرگروه ها محسوب شده و 7 تیم برتر در رنکینگ فیفا نیز سرگروه های بعدی خواهند بود. طبق قوانین قبلی، ترتیب گروه ها باید کاملا به صورت تصادفی می بود ولی با اعتراف پلاتینی، فرانسه عمدا در گروهی قرار گرفته بود تا قبل بازی نهایی به برزیل برخورد نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به نظرم الآن با تکنولوژی میتوانند در گوی های قرعه کشی با سنسور حالت لرزش ایجاد کنند تا شخصی که قرعه را بر میدارد به ترتیب سیگنالی که در اتاق فرمان می دهند قرعه ها را بردارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل