بازدید 3243

پیام هنیه به سران جهان عرب و اسلام

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در ۷۰ امین سالروز اشغال فلسطین(نکبة) و همزمان با تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی پیامی را به سران کشورهای عربی و اسلامی ارسال کرد.
کد خبر: ۸۰۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 18 May 2018

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در ۷۰ امین سالروز اشغال فلسطین(نکبة) و همزمان با تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی پیامی را به سران کشورهای عربی و اسلامی ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از سران کشورهای عربی و اسلامی خواست که موضع قاطعانه و قوی برای مقابله با جانبداری‌های آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و جبهه‌ای عربی اسلامی برای حمایت از فلسطین و مقابله با توطئه های طراحی شده برای حذف آن تشکیل دهند.

هنیه از سران این کشورها خواست که مخالفت خود را با تمامی تصمیمات مغایر حقوق و اصول ملی فلسطینیان و در راس آنها به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان "پایتخت اسرائیل" اعلام کرده و با تلاش‌های برخی کشورها برای هم‌سویی و همراهی با رویکرد دولت آمریکا در قبال مساله فلسطین مقابله کنند.

وی همچنین بر لزوم اعلام لغو محاصره ۱۲ ساله باریکه غزه و تحرک فوری برای پایان دادن به درد و رنج ساکنان این منطقه که از نیازهای اولیه زندگی نیز بی بهره هستند، تاکید کرد.

هنیه مقامات این کشورها را به توافق بر روی راهبردی عربی و اسلامی در زمینه تحریم رژیم صهیونیستی در تمامی زمینه‌ها، منزوی کردن آن، افشای جنایت‌های این رژیم و تحویل مقامات جنایتکار آن به دادگاه‌های بین المللی تشویق کرد.

وی بار دیگر بر حق قانونی ملت فلسطین برای دفاع از خود و سلب حقوق و تحقق خواسته‌هایش در زمینه آزادسازی سرزمین، تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به وطنشان تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین از شرکت گسترده اقشار مختلف ملت فلسطین در تظاهرات حمایت از قدس و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تمجید کرد و گفت این تظاهرات گسترده باعث ترس و وحشت مقامات صهیونیستی و بر هم خوردن حساب و کتاب های آنها شد؛ تا جایی که در جنایتی وحشیانه و هولناک ۶۳ فلسطینی را شهید و بیش از ۲۲۰۰ نفر دیگر را زخمی یا مسموم کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان