بازدید 4045

چرا اقلیت‌های مذهبی از برگزاری استانی انتخابات مجلس نگران هستند؟

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس دهم نگرانی اقلیت های مذهبی از برگزاری استانی انتخابات مجلس را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۰۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 18 May 2018

جلیل رحیمی جهان آبادی، در رابطه با ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: این نگرانی وجود دارد با اجرای چنین موضوعی حقوق اقلیت ها نادیده گرفته شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقلیت ها در خیلی از استان ها در مجلس کرسی دارند؛ به عنوان مثال اهل سنت خراسان در خواف، تربت جام، تایباد و باخرز کرسی دارند لذا اگر انتخابات استانی شود این نگرانی وجود دارد رای اهل سنت در خراسان که در اقلیت هستند، در رای اکثریت گُم شود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات استانی می تواند نظارت بر قوانین و کیفیت امور نمایندگان را افزایش دهد، ادامه داد: بنابراین می توان در خصوص استان هایی که اهل سنت دارند بر اساس شهرستانها، تعداد مشخصی کرسی درنظر گرفته شود و این سهمیه در استانها به صورت ثابت حفظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اگر دغدغه کمتری از مسائل شهرستان داشت، ایده های زیادی در سطح کلان دارد که می توانست سبب برطرف شدن مشکلات عمده مردم شود، تصریح کرد: در قانون جایگاه نماینده به عنوان شخصی که همتراز وزیر است پیش بینی شده لذا با اجرای صحیح این مسئله نماینده می تواند در جایگاه اصلی خودش قرار بگیرد و از این وضیعتی که صبح تا شب پیگیر آب، برق و گاز روستا و امور اجرایی بخشداری و فرمانداری است رها شود.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس دهم اعتقاد دارد هم اکنون وقت و انرژی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلف شده و حتی توان نظارتی و قانونگذاری آنها از بین می رود لذا انتخابات استانی مجلس بهتر از وضعیت فعلی خواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل پارلمان حزبی نیز، خاطرنشان کرد: در این راستا باید اذعان کرد برخی از احزاب شناسنامه دار نیستند و حتی در شهرستان ها دفتر ندارند لذا تشکیل چنین پارلمانی جای تامل دارد؛ البته نباید فراموش کرد که بر اساس پارلمانی حزبی هرفردی با هر پیشینه ای نمی تواند وارد عرصه انتخابات شود و اقدامات مطالعات حزبی پیشتوانه نمایندگان قرار می گیرد که امری مطلوب ارزیابی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس