بازدید 15724

مديرعامل تأمين‌اجتماعي به‌دادگاه معرفي مي‌شود

کد خبر: ۷۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱ 05 January 2010
مجلس و ديوان محاسبات15 دي مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي را به دادگاه معرفي مي‌كنند.

به نوشته «همشهري»، سليمان جعفرزاده، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس، به خبرگزاري فارس گفته است: علي ذبيحي، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، به‌دليل انجام برخي تخلفات به دادگاه معرفي خواهد شد.

به گفته او سازمان تأمين‌اجتماعي در وضعيت بحراني قرار دارد و ديوان محاسبات كشور تخلفات ذبيحي در سازمان تأمين اجتماعي را بررسي كرده و اين تخلفات شامل عدم‌اجراي قوانين مصوب مجلس و عدم‌اجراي اساسنامه سازمان است.

رئيس كميسيون اجتماعي مجلس درخصوص تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي نيز گفت: در كميسيون اجتماعي موضوع تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي به تصويب مي‌رسد.

مديرعامل را عزل كنيد

در همين حال 2 تن از اعضاي هيأت‌مديره سازمان تأمين‌اجتماعي خواستار عزل مديرعامل اين سازمان شدند. محمد حسن طريقت منفرد، ‌نايب رئيس هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي و حسن‌زاده عضو هيأت مديره اين سازمان در نامه‌اي به اعتماد‌زاده، رئيس هيأت مديره اين سازمان با شمردن اعمال غيرقانوني علي ذبيحي ‌مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي خواستار عزل وي از اين سمت شدند.

در اين نامه كه آن را خبرگزاري ايلنا منتشر كرده، دلايلي براي ناكارآمدي ذبيحي عنوان شده‌است. از جمله اين دلايل مي‌توان به اين نكات اشاره كرد: «تغيير مديرعامل و اعضاي هيأت مديره شستا، بزرگ‌ترين شركت سرمايه‌گذاري سازمان و پس گرفتن آن به فاصله يك روز بعد از صدور ابلاغ به‌دليل بروز تنش در كشور»، «به‌رغم وظايف اصلي كه طبق اساسنامه به‌عهده هيأت مديره سازمان بود به‌دليل عدم‌تميكن مديرعامل به اجراي مصوبات هيأت مديره خودكامگي نامبرده ادامه يافت و منجر به كاهش اقتدار سازماني و ناديده انگاشتن اختيارات هيأت مديره شد.»، « بدهي بي‌سابقه به مؤسسات طرف قرارداد و ناتواني در ايفاي تعهدات».

امضا‌كنندگان ذبيحي را به قانون‌گريزي متهم كرده و خواستار مطرح شدن درخواست عزل با قيد فوريت در نخستين جلسه هيأت مديره هستند.

طرح تحقيق و تفحص

نماينده مردم ايلام از تحقيق و تفحص از سازمان بازنشستگي كشوري خبر داد.
داريوش قنبري به خبرگزاري ايسنا گفت: سازمان‌هاي تأمين اجتماعي و بازنشستگي به جاي اتكا به منابع درآمدي و مديريت صحيح امكانات و ثروت‌هايي كه در اختيار دارند، به شكلي همه‌چيز را دولتي كرده‌اند، سازمان‌هايي كه اساسا غيردولتي هستند هم‌اكنون به‌عنوان سازمان‌هاي وابسته به دولت فعاليت مي‌كنند كه اين واقعا يك زنگ خطر و آسيب جدي در اين حوزه است.

او افزود: در حال حاضر منابع و سرمايه‌هاي بسيار كلان و هنگفتي در اختيار شركت‌هاي تأمين اجتماعي و سازمان خدمات كشوري قرار دارد كه اين سؤالات را به‌وجود مي‌آورد؛ «درآمدهاي حاصل از اين سازمان‌ها و حق بيمه‌اي كه افراد از حقوق خود پرداخت مي‌كنند، كجا مي‌رود و در كجا هزينه مي‌شود؟»

به گفته نماينده مردم ايلام در مجلس، بحث تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي در دستور كار مجلس قرار دارد و در حال حاضر هم نمايندگان در نظر دارند تحقيق و تفحص از سازمان بازنشستگي كشوري و سازمان‌هاي زيرمجموعه‌اش را آغاز كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار