بازدید 5172

نامه ۱۰عضو شورای‌امنیت به گوترش درباره فلسطین

کد خبر: ۷۹۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 15 May 2018

دو سوم از اعضای شورای امنیت در نامه‎ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل از عدم اجرای قطعنامه لزوم توقف شهرک‎سازی در اراضی اشغالی ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دو سوم از اعضای شورای امنیت مراتب نگرانی عمیق خود را از بابت عدم اجرای قطعنامه سال ۲۰۱۶ مبنی بر لزوم پایان شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی، ابراز کردند.

۱۰ نفر از ۱۵ عضو شورای امنیت در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفتند: شورای امنیت باید پشت قطعنامه‌هایش بایستد و جدیت آنها را تضمین کند. درغیراین‌صورت، با خطر تضعیف وجهه نظام بین‌الملل مواجه خواهیم بود.

گفتنی است این نامه از سوی بولیوی، چین، ساحل عاج، گینه استوایی، فرانسه، قزاقستان، کویت، پرو، هلند و سوئد نوشته شده و نگارش آن همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی بود- اقدامی که موجی از اعتراضات بین‌المللی را به دنبال داشت حال‌آنکه خونبارترین روز فلسطین از ۲۰۱۴ به این سو را نیز رقم زده است.

براساس گزارش منابع فلسطینی، تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در مرز غزه، به ۵۹ نفر رسید. تعداد مجروحان نیز بیش از ۲۷۷۱ نفر گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل