بازدید 3019
۳

ایران دو برابر چین موزه دارد

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول کشور از بازسازی و مرمت کامل موزه ایران باستان خبر داد و گفت: ایران هم اکنون دو برابر جمعیت چین موزه دارد.
کد خبر: ۷۹۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 13 May 2018

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول کشور از بازسازی و مرمت کامل موزه ایران باستان خبر داد و گفت: ایران هم اکنون دو برابر جمعیت چین موزه دارد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا کارگر در نشست خبری هفته میراث فرهنگی با مقایسه موزه لوور تهران با موزه لوور پاریس اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود مردم ایران علاقه ای به بازدید موزه ندارند صحیح نیست بلکه ما باید ظرفیت آن را فراهم کنیم مثلا نمایشگاه لوور در تهران در یک روز بیش از 15 هزار نفر بازدید کننده داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که موزه لوور پاریس با وجود سالانه 60 میلیون گردشگری روزی سی هزار بازدیدکننده دارد که از هر 100 بازدیدکننده فقط یک نفر فرانسوی است درحالیکه از هر 100 بازدیدکننده موزه های ایران 99 نفر ایرانی هستند و یک نفر گردشگر خارجی است و این پتانسیل و علاقه ایرانی ها به بازدید از موزه‌ها را نشان می‌دهد.

کارگر همچنین با بیان اینکه کشور چین قصد دارد برای هر 253 هزار نفر جمعیت خود یک موزه ایجاد کند که هنوز به این هدف نرسیده است، گفت: ما در کشور از این آمار عبور کردیم و برای هر 125 هزار نفر یک موزه ایجاد کردیم و به نوعی تعداد موزه های ایران برحسب جمعین چین دو برابر این کشور مهم آسیایی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در تمام مباحث جهانی فارغ از موضوعات سیاسی و دیپلماتیک، همه کشورها و مسولان آنها ایران را بهشت تاریخ جهان و مهد فرهنگ می‌دانند و به آن اعتراف دارند، از مرمت کامل و بازسازی موزه ملی ایران باستان خبر داد و گفت: موزه مادر کشور پس از 80 سال با استانداردهای جهانی بازسازی خواهد و این انتظار بسیاری از اهل فرهنگ کشور بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
بهتر نیست به جای صدها موزه پراکنده یک موزه بسیار بسیار بزرگ داشته باشیم که کل موزه ها را در خود جا داده باشه و این موزه بزرک در دنیا تک باشه و شامل خدمات رفاهی گسترده باشه از قبیل رستوران و جای پارک و سرویس بهداشتی و.... , و زمانی که یک گردشگر خارجی وارد این موزه میشه به چند روز زمان نیاز داشته باشه تا کاملا همه جا رو بازدید کنه و وقتی به دیار خودش بر میگرده از عظمت و شکوه کل ایران که در این مجموعه بزرگ قرار گرفته برای دوستان و اشنایانش تعریف کنه و اونها رو راهی ایران کنه در شرایطی که نفت امریکا هم راهی بازار شده و نمیشه روی درا امد نفت حساب باز کرد عربستان با تمام خطاهاش متوجه این موضوع شده که رو نفت حساب باز نکنه و سرمایه گذاری رو درامد های غیر نفتی رو با شتاب شروع کرده واقعا ما کی میخواهیم شروع کنیم و اقتصاد غیر نفتی داشته باشیم حتما باید به سرنوشت ونزوئلا دچار بشیم تا باورمون بشه.........
ایران هم اکنون دو برابر جمعیت چین موزه دارد. یعنی 2.5 میلیارد موزه
اینکه چیزی نیست ایران با این جمعیت و چین با اون جمعیت یک و نیم میلیاردی نفری ایران سه چهار برابر چین دانشگاه داره. تعداد بانک هامونو ک نگو
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم