بازدید 3698
۲
بنیانگذار جودو ایران:

اميني در حد رياست جودو نيست

در اين مجمع افرادي حضور داشتند كه نامربوط به رشته جودو بودند در حالي كه از حضور افرادي مثل آرش ميراسماعيلي و كارگر ممانعت به عمل آمده بود. فاتحه آن فدراسيون بايد خوانده شود كه با يك قهرمان ملي اينطور برخورد مي‌كنند.
کد خبر: ۷۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۵ 04 January 2010
مجمع انتخاباتي رئيس فدراسيون جودو روز شنبه در حالي برگزار وعليرضا اميني با 42 راي براي چهار سال هدايت اين فدراسيون را بر عهده گرفت كه برخي از پيشكسوتان اين رشته از انتخاب وي راضي نبوده و انتخابات اين فدراسيون را كاملا تشريفاتي عنوان كردند.

به گزارش ايلنا،‌ تنها رقيب اميني در مجمع انتخابي فدراسيون جودو كيهان بود كه با كسب دو راي نتوانست رقيب جدي براي اميني باشد، اگر چه كه او اين بحث را قبول نداشته و معتقد است كه در صورت تشريفاتي نبودن اين انتخابات مي توانست به عنوان فرد منتخب اين مجمع انتخاب شود.

محمد كيهان با تاكيد بر تشريفاتي بودن مجمع انتخابي فدراسيون جودو، اميني را در حد يك رقيب نمي داند و مي گويد: اميني زماني شاگرد من بوده و من او را نه در كنار خودم مي‌بينم و نه در روبرو. او بايد مقابل پاي من بنشيند. او نبايد به خود اجازه مي‌داد به عنوان يك رقيب مقابل من بايستد.

وي در رابطه با دلايل اعتراض برخي از نمايندگان استان‌ها به صحبت‌هاي او در مجمع اظهار داشت: در همان آغاز صحبتم به حق استاد و شاگردي اشاره كردم و اميني را نه تنها رقيب خود ندانستم بلكه به جسارت او براي رقابت با من تاسف خوردم و همين موضوع موجب شد تا نماينده استان آذربايجان واكنش نشان دهد.

پيشكسوت جودو كشورمان در ادامه تاكيد كرد: در وهله دوم به ضعف و مشكلات فني حاكم بر تيم ملي اشاره داشتم و افرادي كه در مجمع حضور داشتند را در حدي ندانستم كه برنامه‌هاي علمي خود را كه براي پيشرفت تيم ملي نظر گرفته بودم را ارائه بدهم و اين موضوع نيز اعتراض نمايندگان برخي از استان‌ها را فراهم كرد.

وي اضافه كرد: در اين مجمع افرادي حضور داشتند كه نامربوط به رشته جودو بودند در حالي كه از حضور افرادي مثل آرش ميراسماعيلي و كارگر ممانعت به عمل آمده بود. فاتحه آن فدراسيون بايد خوانده شود كه با يك قهرمان ملي اينطور برخورد مي‌كنند.

كيهان برگزاري اين مجمع را اشتباه دانست و افزود: ‌با توجه به محرز شدن اتهام مسئولان فدراسيون در صغرسني و برخي مشكلات پشت پرده، پرونده اميني و درخشان به عنوان متهمان رديف اول در مجلس شوراي اسلامي و سازمان بازرسي به تائيد رسيده است و دادگاه آنها طي يك ماه آينده برگزار مي‌شود، با اين شرايط چرا بايد مجمع برگزار و اميني انتخاب شود؟ اين مجمع بايد پس از دادگاه و آمدن حكم اميني انجام مي‌شد.

وي خاطر نشان كرد: انتخاب اميني از قبل كاملا مشخص و اين مجمع تنها جنبه تشريفاتي داشت، اميني 10 ماه است كه با روساي استان‌ها لابي مي‌كند و راي آنها را مي خرد. من فقط به اين خاطر در صحنه انتخاب حاضر شدم كه فكر مي‌كردم هنوز دلسوزاني در اين رشته وجود دارند اما اين تنها يك تصور بود نه يك واقعيت.

كارشناس جودو با اشاره به عدم وجود صداقت و پاكي در فدراسيون گفت: در فدراسيوني كه مسئولانش صداقت ودرستي ندارند، نبايد انتظار پيشرفت داشته باشيم، فدراسيون جودو در حال حاضر تبديل به يك تبعيدگاه شده است نه يك مكان مقدس ورزشي.

وي در خاتمه افزود: من اين فدراسيون را با حضور اين آقا به رسميت نمي‌شناسم بايد به داد جودو رسيد زيرا 80 رويداد براي انتخابي المپيك در نظر گرفته شده و 30 رويداد نيز انجام شد در حالي كه ايران تاكنون در هيچ يك از اين مسابقات حضور نداشت.

آرش ميراسماعيلي قهرمان ارزشمند اين رشته هم كه از حضورش در اين مجمع انتخابي ممانعت به عمل آمد هم با اشاره به انتخاب اميني براي رياست فدراسيون اظهارداشت: بعد از برخوردي كه با من شد، ديگر دليلي نمي‌بينم در رابطه با حضور افراد در فدراسيون اظهارنظر كنم، با اين حال معتقدم مسئولاني كه با يك قهرمان ملي اين‌طور برخورد مي‌كنند، نمي‌توانند چهار سال بر صندلي رياست فدراسيون تكيه بزنند.

وي تاكيد كرد: هنوز برخورد كه آنها را فراموش نكردم و مطمئن باشيد با اتفاقاتي كه در مجمع افتاد اميد زيادي به سر و سامان گرفتن فدراسيون ندارم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر