بازدید 2043

بازداشت زورگيران مسافركش در زندان

کد خبر: ۷۹۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 10 May 2018

اعضاي باند مسافركش نمايي كه از شهروندان زورگيري مي‌كردند در زندان به دام افتادند.

به گزارش جوان، عصر روز 28‌بهمن‌سال قبل مرد جواني به كلانتري 161 ابوذر در جنوب تهران رفت و از سه مرد و يك زن جوان به اتهام زورگيري و آدم‌ربايي شكايت كرد.

شاكي در توضيح ماجرا گفت: من دانشجوي فوق‌ليسانس و ساكن مازندران هستم‌. امروز صبح براي انجام كاري از شهرستان آمل با خودروي پژوي مسافركشي راهي تهران شدم. علاوه بر راننده يك زن و دو مرد ديگر هم به عنوان مسافر سوار خودرو بودند كه به طرف تهران به راه افتاديم. وقتي به تهران رسيديم به راننده گفتم به خيابان‌هاي تهران آشنايي ندارم و مرا در خيابان پيروزي پياده كند و راننده هم قبول كرد. پس از طي مسافتي احساس كردم راننده تغيير مسير داده است و از طرفي هم هيچ يك از سرنشينان خودرو در ترمينال پياده نشدند كه به آنها مشكوك شدم و از راننده خواستم مرا پياده كند كه ناگهان مردي كه كنارم نشسته بود چاقويي به پهلويم فشار داد و تهديد كرد هيچ حركتي نكنم. آنها ابتدا كارت عابربانکم را به همراه رمزش به زور گرفتند و از عابر بانكي تمامي پول‌هاي داخل كارتم را برداشت كردند و بعد هر چه لوازم قيمتي ماننده گوشي، ساعت و پول‌هاي مرا سرقت كردند و حتي لباس‌هاي مرا هم به زور از تنم در آوردند و در خيابان خلوتي با لباس زير از خودرو به بيرون پرتاب كردند و از محل گريختند.

با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي علي وسيله ايرد موسي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي ويژه سرقت براي رسيدگي و شناسايي زورگيران در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

در حالي مأموران تحقيقات گسترده‌اي را براي شناسايي سارقان آغاز كرده بودند چند شاكي ديگر هم كه به همين شيوه از سوي سه مرد و يك زن مسافركش‌نما مورد سرقت قرار گرفته بودند به اداره پليس مراجعه و شكايت كردند. بررسي‌ها مأموران نشان داد سارقان با خودروی سرقتي از شهروندان در پوشش مسافركشي زورگيري مي‌كنند.

در نهايت مأموران پس از بررسي دوربين‌هاي مداربسته يكي از سارقان را به نام اشكان كه چندين سابقه زورگيري در پرونده‌اش ثبت شده بود شناسايي كردند‌. در گام بعدي مأموران دريافتند اشكان مدتي قبل به جرم زورگيري دستگير و روانه زندان شده است. بدين ترتيب اشكان از زندان به اداره پليس منتقل شد.

متهم در بازجويي‌ها به جرم خود با همدستي سوسن، مازيار و بهنام اعتراف كرد و گفت تمامي اعضاي باند مدتي قبل در شهرستان اسلامشهر به دام افتاده و در زندان به سر مي‌برند.

با اعتراف متهم تمامي اعضاي باند براي بازجويي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.

سوسن 35‌ساله صبح ديروز براي تحقيق به دادسراي ويژه سرقت منتقل شد و مورد بازجويي قرار گرفت‌.

متهم با اعتراف به هشت‌مورد زورگيري از مسافران گفت: در سن‌14 سالگي به اصرار خانواده‌ام و به زور با مردي ازدواج كردم. از آنجايي كه او را دوست نداشتم زندگي سختي را شروع كردم تا اينكه پس از به‌دنيا آمدن دختر و پسرم، شوهرم ما را رها كرد و رفت. پس از اين آواره خيابان‌ها شدم و با ارتباط با دوستان ناباب معتاد به شيشه شدم. هر روز زندگي‌ام سخت مي‌شد و براي هزينه زندگي خودم و دختر و پسر‌8 و‌6 ساله‌ام با مشكل زيادي روبه‌رو بودم تا اينكه با اشكان داخل پاركي آشنا شدم. او گفت كه باند سرقتي تشكيل داده است و اگر با آنها همكاري كنم پول خوبي گيرم مي‌آيد و من هم قبول كردم.

وي ادامه داد: من هميشه به عنوان مسافر در صندلي جلو مي‌نشستم تا مسافران به راننده كه مازيار بود اعتماد كنند و اشكان و بهنام هم در صندلي عقب مي‌نشستند. وقتي مسافري سوار مي‌شد بهنام پياده مي‌شد و مسافر در وسط آنها قرار مي‌گرفت تا اينكه در فرصت مناسبي با تهديد چاقو اموالش را به زور مي‌گرفتيم.

وي درباره سرقت از مرد دانشجو هم گفت: چند روز قبل از زورگيري خودروي پژويي را در بست كرايه كرديم و در مسير راه راننده را به بيرون انداختيم و خودرواش را سرقت كرديم. پس از اين با خودروي سرقتي براي تفريح به شمال رفتيم و پس از چند روز تفريح هنگام برگشتن تصميم گرفتيم در پوشش مسافركش مسافري را سوار كنيم و از او زورگيري كنيم.

متهم براي ادامه بازجويي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. تحقيقات از متهمان به دستور قاضي علي وسيله ايرد موسي ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم