بازدید 3315

قارچ سمی ۴۶ نفر را مسموم کرد

کد خبر: ۷۹۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 09 May 2018

مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (س) کرمانشاه از مسمومیت 46 نفر در اثر مصرف قارچ سمی در چند روز گذشته خبر داد و گفت: یک نفر از این افراد روز گذشته در این مرکز فوت کرد.

به گزارش قانون، دکتر بهنام رضا مخصوصی با بیان اینکه همه این افراد برای مداوا در بیمارستان بستری هستند، افزود: سه نفر از این تعداد به دلیل از کارافتادگی کبد به شیراز اعزام شدند.به گفته وی اکنون 9 نفر در بخش داخلی، سه نفر در بخش اورژانس و دو نفر نیز در بخش آی‌سی یوی بیمارستان بستری هستند.

عمده افراد بستری شده در اثر مسمومیت قارچی در این بیمارستان از اهالی بیستون، ماهیدشت، کوزران، نورآباد و شهرک امام (س) کرمانشاه ذکر شده‌اند.

مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (س) کرمانشاه در ادامه عوارض مصرف قارچ سمی را مشکلات شدید گوارشی، درد شکم، تهوع و استفراغ، ضعف و بی حالی، کاهش سطح هوشیاری و تشنج و ایست قلبی ذکر کرد.مخصوصی ادامه داد: قارچ‌های سمی تاثیر مستقیم روی کبد داشته و اغلب منجر به از کارافتادگی آن می‌شود و شدیدترین نوع مسمومیت است.

او به شهروندان توصیه کرد از مصرف قارچ های کوهی خودداری و از قارچ های بسته بندی شده دارای تاریخ انقضا استفاده کنند. روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه نیز 14 اردیبهشت امسال از مسمومیت 6 نفر در اثر مصرف قارچ سمی در روستای «زندهر» از توابع بخش کوزران شهرستان کرمانشاه خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس