بازدید 18951
رقابت ایران،کوبا و کشورهای عربی خلیج فارس برای جذب گردشگران اروپایی؛

تبلیغ متفاوت سفر به ایران در شبکه معروف اروپایی

کارشناسان اروپایی درباره پخش این تبلیغات در یک شبکه معروف اروپایی می‌گویند: با توجه به ناآرامی‌هایی که القاعده و برخی جنبش‌های محلی در جنوب شرق آسیا پدید آورده‌اند و همچنین بحران اقتصادی در امارات متحده عربی، ایران و کوبا تلاش می‌کنند برای سواحل توریستی خود، گردشگران جدیدی دست‌وپا کنند.
کد خبر: ۷۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۱ 03 January 2010
دولت‌‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوسیالیستی کوبا ـ که وجه مشترکشان ضد غربی بونشان است ـ در تعطیلات کریسمس و آغاز سال نو مسیحی، برای جذب گردشگر در مناطق گردشگری و ساحلی خود، دست به تبلیغات گسترده در تلویزیون رسمی اروپا (یورونیوز) زده‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، هرچند تبلیغات ایران و کوبا به لحاظ محتوا با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارد، اما این تبلیغات هدف مشترکی را دنبال می کند و آن جذب گردشگران کشورهای اروپایی به سوی مناطق توریستی و ساحلی این دو کشور است.

در تبلیغات ایرانی پخش شده از تلویزیون «یورونیوز»، سواحل کیش و امکانات این جزیره سیاحتی ـ تفریحی در یک تبلیغ تقریبا یک دقیقه‌ای و فشرده با نمایش امکاناتی همچون هتل‌ها و دیگر تفریحات و امکانات کیش و همچنین آب‌وهوای مطبوع آن در روزهای کریسمس و سال نو مسیحی، از گردشگران اروپایی دعوت می‌کند، روزهای بسیار شادی را در این جزیره ایرانی " که به تازگی برای تبادل اورانیوم از سوی ایران پیشنهاد شده است " بگذرانند.

بنا بر این گزارش، این تبلیغ تقریبا بی‌نقص همچنین با موسیقی سنتی ایرانی همراه است و فضای بسیار آشنا برای ایرانیان مقیم اروپا با خود به همراه دارد.البته نکته جالب اینجاست که با تاکید و اشاره به انتخاب کیش از سوی ایران برای محل تبادل سوخت هسته ای به زعم اروپایی ها نوعی القاء و اطمینان از امنیت آن است.

در این باره باید افزود که پخش این آگهی تبلیغاتی که توسط مرکز توسعه تجارت ایران به «یورو نیوز» داده شده است، در حالی انجام می‌گیرد که روابط کشورهای مهم اروپایی از جمله آلمان، انگلستان و فرانسه به دلیل آشوب‌های پس از انتخابات و همچنین بحران گفت‌وهای هسته‌ای در شرایط مطلوبی نیست.

از سوی دیگر، کوبایی‌ها با هدف مشترکی همچون ایران، اقدام به آگهی جذب گردشگر کرده‌اند؛ اما تبلیغات آنان به دلیل محتوا با ایران به شدت متضاد است.

کوبایی‌ها در حالی سواحل گرم خود را به اروپایی‌ها پیشنهاد می‌کنند که همچنان به سوسیالیسم وفادار بوده و بیش از چهل سال است که حکومت کاستروها را تجربه می کنند.

این تبلیغ حال و هوای سواحل هاوایی آمریکا و سواحل کشورهای جنوب شرقی آسیا را برای اروپایی‌های خوشگذران پیشنهاد می‌‌کند.

کارشناسان اروپایی درباره پخش این تبلیغات از تلویزیون «یورونیوز» که به زبان فرانسوی پخش می‌شود، می‌گویند: با توجه به ناآرامی‌هایی که القاعده و برخی جنبش‌های محلی در جنوب شرق آسیا پدید آورده‌اند و همچنین بحران اقتصادی در امارات متحده عربی، ایران و کوبا تلاش می‌کنند برای سواحل توریستی خود، گردشگران جدیدی دست‌وپا کنند.

این گروه بر این باورند که ناآرامی‌های اخیر در ایران، می‌تواند سایه سنگینی بر این تبلیغات برای جذب گردشگر باشد، به ویژه آن که ایران همچنان با غرب اختلافات سی ساله خود را به همراه دارد و دوم آن که ایران کشوری اسلامی است که محدودیت‌های خاصی را به ویژه برای اتباع خارجی به عنوان یک شاخص حکومتی در یک نظام اخلاق‌گرا نگه داشته است.

تلاش ایران و کوبا برای جذب گردشگر در تلویزیون «یورونیوز» با تاکید بر مزیت آب و هوا در فصل زمستان برای اروپایی ها ، در حالی در روزهای کریسمس و سال نو مسیحی انجام می‌شود که  امارات متحده عربی و شرکت هواپیمایی قطر نیز با تبلیغات گسترده در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا به ویژه شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان»، تلاش‌های تازه‌ای را برای جذب گردشگر به سواحل کشورهای ثروتمند عربی حاشیه خلیج فارس آغاز کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پس شما هم تبلیغات غیراخلاقی کوبا رو دیدید برو چشاتو آب بکش
انتظار نداشته باشید توریست اروپایی روسری سرش کنه و بیاد کیش و نتونه هرجور که دلش می خواد لباس بپوشه و تو هر ساحلی آزادانه حمام آفتاب بگیره. هوا هم که تاریک شد مثل یک بچه خوب دندوناشو مسواک بزنه و بخوابه. بی خودی پول برای تبلیغات بی فایده ندید.
وقتی تجار خارجی که با اهداف مالی به ایران سفر می کردند در 6 ماهه اخیر دیگر این کار را انجام نمی دهند چه توقعات بیجایی برای جذب گردشگر وجود دارد، کافی است بیننده همین شبکه یورونیوز تنها به اخباری که از درگیریهاییی که هر روز از این شبکه ها پخش می شود توجه کند تا دیگر هیچ تبلیغی برای سفر به ایران کار ساز نباشد...
خانه از پای بست ویران است...
خب لينك دانلودش رو مي گذاشتيد تا ما هم ببينيم
یه سوال، منظورتون از این خبر چی بود؟ چی به دانسته های ما اضافه شد؟ این خوبه که تبلیغبرای توریست کنیم یا بد؟ یا قبل از تبلغات باید از دیگر کشور ها استعلام بشه که کیا تبلیغات کردند؟ :(
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل