بازدید 3818

عدم حضور ترامپ در مراسم گشایش سفارت آمریکا

کد خبر: ۷۹۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴ 08 May 2018

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و معاون وی در مراسم گشایش سفارت جدید این کشور در «بیت المقدس» شرکت نمی کنند.

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، کاخ سفید روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «مایک پنس» معاون وی، هیچ کدام در مراسم گشایش سفارت جدید این کشور در شهر «بیت المقدس» شرکت نخواهند کرد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که ترامپ در عوض یک هیأت بلندپایه را به این مراسم که نماد شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا است، به سرزمینهای اشغالی گسیل می کند.

این هیأت نمایندگی متشکل از «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا و همچنین «جرد کوشنر» داماد ترامپ و دختر وی «ایوانکا ترامپ»- هر دو از مشاوران رئیس جمهور در کاخ سفید- در این مراسم که قرار است روز چهاردهم ماه مه برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

در واقع، دستور ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس در راستای عمل به یکی از وعده های انتخاباتی اش صورت گرفت؛ اقدامی که نوک تیز پیکان انتقادات را متوجه ترامپ ساخت و به زعم کشورهای متحد آمریکا، دستیابی به صلحی پایدار میان اسرائیل و فلسطینیان را با چالشی جدی مواجه ساخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان