بازدید 51643

اگر مردي اين را بخوان!

کد خبر: ۷۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹ 02 January 2010
محمود فرجامي در ستون طنزش در تهران امروز نوشت :

حمايت از خانواده آنچنان وظيفه مهمي است که به زور هم که شده باشد در حال انجام است.
ايسنا از قول سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي خبر داده است که در جلسه اخير اين كميسيون ماده 23 لايحه حمايت از خانواده مبني‌بر اجازه ازدواج مجدد به مردان در موارد زير تصويب شده است.

براساس همين گزارش رضايت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ايفاي وظايف زناشويي، عدم تمكين زن از شوهر، ابتلاي زن به جنون يا امراض صعب‌العلاج، محكوميت قطعي زن در جرايم عمدي به مجازات يك‌سال زندان يا جزاي نقدي كه بر اثر عجز از پرداخت منجر به يك سال بازداشت شود (مثل جرايم رانندگي)، هرگونه اعتياد زن، سوءرفتار يا سوءمعاشرت زن به‌حدي كه ادامه‌ زندگي را براي مرد غيرقابل تحمل كند، ترك زندگي خانوادگي از طرف زن به مدت شش‌ماه و عقيم بودن زن از جمله اين شرايط که به محض تحقق هر يک از آنها مرد مي‌تواند مجددا ازدواج کند.

بنابراين اگر مرد متاهلي هستيد و فيل‌تان ياد هندوستان کرده اما نه خودتان و نه فيل‌تان جرات طرح چنين موضوعي با زن‌تان را نداريد؛ مي‌توانيد با عمل به يکي از راهکارهاي زير که بر اساس قوانين فوق طراحي شده‌اند به‌طور «قانوني» و در راستاي حمايت از خانواده مجددا ازدواج کنيد.

1‌- يک کاري کنيد که زن‌تان قادر به «ايفاي وظايف» نباشد. البته مراقب باشيد آنقدر زياده‌روي نکنيد که خودتان هم تا آخر عمر از ايفاي نقش محروم شويد.

2‌-يک کاري کنيد که زن‌تان تمکين نکند. البته اصولا زن‌هاي امروزي زياد اهل تمکين نيستند و اين وظيفه به دوش مردان گذاشته شده که از گرفتن نان تا شستن ظرف‌ها و بردن بچه‌ها به مدرسه و البته امرار معاش به ايفاي نقش بپردازند اما با توجه به اينکه چنين مرداني اصولا همين يک زني که گرفته‌اند براي هفت پشت‌شان بس است؛ قاعدتا مرداني نياز به راهنمايي دارند که زن‌شان واقعا از آنها تمکين مي‌کنند.

در اين صورت سه هفته جوراب‌تان را نشوييد و بعد از زن‌تان در حال خوردن شام بخواهيد که فورا آن را بشويد و کارهايي از اين قبيل تا عدم‌تمکين کند.

3‌- آنقدر زن‌تان را اذيت کنيد تا به جنون يا امراض صعب‌العلاجي مثل سرطان دچار شود. آن وقت در کمال افتخار و مثل يک «مرد» برويد به‌طور «قانوني» مجددا ازدواج کنيد.

4‌- سوئيچ ماشين را که مدت بيمه‌اش تمام شده با مهرباني در اختيار زن‌تان بگذاريد تا در يک بزرگراه تصادف کند. بعد وقتي که به زندان يا جريمه نقدي معادل آن محکوم شد، فورا برويد زن بگيريد.

ضمنا اگر زن‌تان از آن دسته زن‌هايي است که در بزرگراه حداکثر با سرعت 20 کيلومتر مي‌راند، خودتان ترتيب يک تصادف ساختگي را بدهيد.

5‌- زن‌تان را معتاد کنيد. فراموش نکنيد که «هرگونه اعتياد» شامل اعتياد به شکلات هم مي‌شود.
6‌- آستانه تحمل‌تان را به‌قدري پايين بياوريد که هر رفتار او در حکم سوءرفتار يا سوءمعاشرتي باشد که «ادامه‌ زندگي را براي مرد غيرقابل تحمل كند.» اگر افاقه نکرد يک دوربين مخفي کار بگذاريد و سپس مثل يک آدم متمدن و در کمال ادب و احترام به زن‌تان بگوييد که قصد ازدواج مجدد داريد، آيا اجازه مي‌دهد؟ مطمئن باشيد چنان حادثه خشونت‌باري در دوربين ضبط خواهد شد که «سوءرفتار» همسرتان را در هر دادگاهي به اثبات خواهد رساند.

7 - شش ماه زن‌تان را بفرستيد مسافرت يا شهرستان پيش خانواده‌اش يا کاري کنيد که جان به‌لب شود و شش ماه از دست شما به خانه والدينش پناه ببرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ه ه هه هه ه ه ه هه مردشوره این طنزتو ببرن تابناک
این ابتکارات از خودت بود یا مشاور هم داشتی در هرصورت مواظب باش ترشی نخوری که پرتقال فروش مفقود میشود
ازدواج نصف دین را کامل میکند. نیمه دیگر را با ازدواج مجدد کامل میکنیم!
بابا بیخیال شو
ما اونقدر مردیم که اگه خواستیم زن دوم بگیریم رک و پوست کنده موضوع رو به زنمون میگیم. نیازی به این نسخه پیچی شما هم نیست. تا چهارتاش هم حلاله. والسلام.
ظاهرا ما در ایران دیگر هیچ مشکلی نداریم جز ازدواج مجدد و صیغه .این دولت متعهد هم جامعه را به تفرقه کشید حالا رفته سراغ خانواده ها
خیلی باحال بود .. ایول ....
جالبناک
این مطلب طنز بود. اماواقعا جای تاسف ندارد. نمایندگان کار دیگری نداردند. جز آنکه خانواده های لرزان ایرانی را لرزان تر و احساس ناامنی را در خانواد تشدید نمایند. ما که فقط به داور نهایی واگذارشان کردیم.
این پیام ها ضد فرهنگ است
واقعا" این قانون شرم آور است خوشحالم از اینکه تاکنون ازدواج نکردم . یک خواننده خانم
مثل لینکه ایشان معنای تمکین را نمیدانند!!!این مسایلی که مطرح شد دخلی به تمکین ندارد
حدود الهی را مسخره نکنید. هر چی فیمینیستا می گن که درست نیست
استادی داشتیم یادش بخیر میگفت کسی که زنش بمیرد مثل چیست ودردش را تشریخ کنید هر کسی چیزی گفت. گفت نگفتید تا حالا شده آرنجتان جایی بخورد و درد بگیرد یک لحظه درد میگیرد و بعد تمام میشود زن مرده هم همینطور است
با اين قوانين از اسلام دور مي شويد.
هر کی اینو نوشته: اگه میدونستین یه زن چه میکشه از شنیدن اسم ازدواج مجدد این طور مسخره بازی در نمی اوردین. ولی شاید اگر روزی داماد یه مردی همچین کاری را خواست بکنه , اون وقت شاید مردا با دیدن شکسته شدن دخترشون یه کم متوجه بشن که این موضوع چه قدر برای زن سنگینه.حتی شوخی ش
مر30 بالاخره خنده هم لازم است از راهنماییتان متشکر
راه حل خیلی آشونتر تز تین حرفاست:
8- می تونین از دماغش ایراد بگیرین.
در انصورت یا ا درد این ناراحتی به اعتیاد پناه می بره ، یا مجنون میشه ، یا چک بی محل برای خرج عمل می کشه ، یا میره اتاق و بیرون نمیاد که عدم تمکین میشه، و در نهایت شایدم مصادف با تاریخ فوت شما شد.
اگر مردی عقیم .معتاد .دیوانه .زندانی بود .اقای قاضی میگوید خانم برو زندگی کن معنای عدالت را در اینجا بفهمید.
دست نویسنده این مطلب جالب درد نکند.....
واقعا جای تاسف دارد این گونه حمایت های یک طرفه از آقایان در قوانین یک مملکت اسلامی!
خدا نگذره از کسانی که به هر طریقی می خواهند نحوه ارتباط مردان به چند زن را قانونا باز بگذارند و اصلا به فکر کانون گرم خانواده ها نیستند!
با تشکر از نویسنده این متن و تابناک که ان را درج کرده......
سلام
نیازی نیست خودتان را بکشید چیزی تغییر نکرده ونمیکند مجلس نمیتواند قانون خلاف شرع تصویب کند ضمنا مفهم تمکین نشستن جوراب نیست
این آقایان که انقدر به فکر سایر آقایان هستند آیا تا به حال گفته اند یا حتی لحظه ایی به این مسئله فکر کرده اند که اگر موارد فوق در خصوص مرد حانواده صدق کند زن باید چه کند؟ وای همین حالا استغفار کردم چون زن با لباس سفید به خانه مرد می آید و با لباس سفید هم می رود مگر این که مرد خسته شده و او را با تیپا از خانه بیرون کند....حیلی جالبه
مرسی! محمود فرجامی مثل همیشه عالی هستی.
اگر مرد اين گزينه ها را داشت ميبايست چكار كرد ؟؟؟
باسلام ، عالی بود
بارک ا... عجب راهکارهای خوبی.
احمق كسي است كه هوس ازدواج مجدد كند .
شما که اطلاعات حقوقی کافی ندارید و حتی معنی واژه تمکین رو نمی دونین چرا در این باره می نویسید ؟!!!
انقدر خوشحالین که می تونین ازدواج مجدد داشته باشین ؟!!
به به چه پبشنهادات ارزنده ای.مورد وفق و مراد منه....
خوبه يه مرد پبيدا شد كه حرف دل زنها رو بزنه! واقعا متاسفم كه در ايران زندگي مي كنم.
با مزه بود ..........
چقدر بي مزه بود ! اولاً هيچ آدم عاقلي در اين شرايط برای يک ليوان شير سراغ خريد گاوداری نميرود. ثانياً اگر هم مثل من (بلا نسبت بقيه آقايان) گوشش دراز شد و قسمتش ( بلانسبت خانمهای محترمه و خوب) يک زن خودخواه و احمق و بي منطق شد، آنقدر بي محلي مي کند تا عمر يکی از آنها تمام شود. در اين بين هم که اسلام راه کار داده است.
جالب بود کلی خندیدیم ، بالاخره یک بار هم مطلب خنده دار و البته جالب در سایت شما دیدیم
از شما مردا هر کاری برمیاد.
واقعا راست گفته. اين مسخره بازيها چيه؟!!! از يه طرف ازدواج مجدد رو ممنوع ميكنن از يه طرف هزار تا راه باز ميكنه كه هر مردي خيلي راحت ميتونه خودشو شامل يكيشون بكنه. نويسنده اين متن به طنز خيلي از واقعيتها رو بازگو كرده.
موارد فوق اگرچه درفرم طنز ولی واقعیت موجودرا که دردادگاه های خانواده روند امورکلاً وبه شکل ناعادلانه ای به سمت زنان تقویت شده عوض نخواهدکرد قاضی محترم ادعا می کندکه حتی اگر زن متهم به زنا شود وشلاق بخورد بازهم مهریه اش رابایددادآیا سزای بی گناهی که آبرویش رفته وفرزندانش تا عمردارند سربه زیر شده اندزندان است
جالب بود . اينها عواقب داره لطفا چيزهاي خوب بنويسيد.
آی تابناک فقط و فقط دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه هستی امید است که هر چه زودتر سر عقل بیایی و گرنه ....!!!!؟؟؟؟؟
آرزو بر مردان عیب نیست!!!!
در صورت وجود هريك از اين مشكلات درمرد تكليف زن چه خواهد بود .گاهي اوقات چنان برنامه ريزي مي شود كه گويي مردان جانشين خدا در روي زمين هستند .
لطفا اين گونه مطالب را فقط و فقط در هواي گرم تابستان منتشر نماييد. متشكرم
محمود فرجامي با تشكر از طنز جنابعالي

حالا واقعيت را من برات ميگم.

عزيز شما داريد طنز مي نويسيد و مسئله را به شوخي گرفتيد ولي با 6 ميليون زن مطلقه موجود در كشور مطمئن باشيد تا چند وقت ديگر ازدواج مجدد اجباري ميشود.
بی مزه تر از این مطلب تا کنون نخوانده ام . به هر چیزی شبیه است به جز طنز ! به عقیده ی این جانب فرجامی نه تنها طنز نویس نیست که چیزی هم از طنز نمی داند و بهتر است که برود سراغ کار دیگری .
یلی جالب بود در این آشفته بازار سیاست
مرغ هرچه بال بزند ،خاک بر سر خودش می ریزد.وقتی برای رهایی از دست زن اوّل این همه تلاش می کنی ،چرا به سراغ دومی می روی؟!!!!
طنز مسخره و لي با معنايي بود كاشكي يكي پيدا ميشد و مگفت آيا اگر هر يك از موارد اشاره شده را زني در شوهرش سراغ كرد ميتواند بعد از جداشدن ازاو (حتما") به دنبال زندگي خودش برود ؟و اگر نه چرا ؟
نمي دونستم تابناك انقدر بي صاحب شده كه هر كسي توش مطلب مينويسه ، ميشه لطفا بگين نويسنده اين مطلب چه تخصصي دارن؟ حقوقدان؟ جامعه شناس؟ دلقك؟
خيلي مسخره و بي ادبانه است.
عدم تمكين به اون معني كه شما در بالا توضيح داديد نيست. بيشتر مطالعه كن لطفا بعد مطلب بنويس و قانون مملكت را ببر زير سئوال.
مردها بر اثر كمبود عاطفه ازدواج مي كنند
بر اثر كمبود حوصله طلاق مي دهند
ولي نكته جالب اينكه بر اثر كمبود حافظه دوباره ازدواج مي كنند !

خدا بهتون توفیق بده!
خیلی جالب بود
چرا برای ازدواج اول اجازه دادگاه لازم نیست ؟ مگر امکان ندارد در ازدواج اول هم اشکلاتی وجود داشته باشد ؟
الانم مردا همين كارا رو مي كنن ديگه.اگرم نخوان شرايط فعلي از جمله مسايل مالي و اوضاع اقتصادي موجود ،دخالت خانواده ها تو زندگي بچه هاشون و...كم كم باعث بروز چنين رفتارهايي ميشه.پيشنهاد مي كنم به جاي اين لايحه يه لايحه بنويسن كه چطور زنها از دست شوهران خلاص شن.منظورم اينه كه راحت طلاقشونو بگيرن بدون اينكه حقشون ضايع بشه.
خجالت آوره حالا اگه زنی شوهرش دچار يکی از موارد بالا بود بايد چکار کند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل