بازدید 41115

پرطرفدارترین اسامی در خانواده های ایرانی

کد خبر: ۷۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۳ 02 January 2010
در سال 88، اسم ابوالفضل در پسران و فاطمه در دختران در صدر اسامی انتخاب شده توسط خانواده ها هستند.

به گزارش برنا،مهدی اسماعیلی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور با بیان این مطلب که بر خلاف آنچه که برخی،حرکت مردم را به سوی دین گریزی می دانند بررسی فراوانی نام، در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می دهد که در سال 1388 تاکنون در میان پسران نام علمدار دشت کربلا حضرت ابولفضل(ع) و در میان دختران نام زیبای فاطمه (س) در صدر اسامی نتخاب شده برای نوزادان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
با سلام لطف کنید درصد اسم های فوق را نسبت به متولدین اعلام کنید .
ببخشيد چرا در ادارات ثبت احوال هر اسمي را كه ما مي خواهيم انتخاب كنيم اجازه ثبت آن را نداريم ولي در كشورهاي ديگر اينطور نيست شما ما را از ابتدائي ترين حق هاي خودمان محروم ميكنيد ولي ساير كشورها اينطور نيستند مثلا" در المان شما مي توانيد اسم محمد را بر روي بچه خود بگذاريد ولي اينجا ما نمي توانيم اسم جورج را براي بچه خودمون انتخاب كنيم ! راستي چرا؟
چون من اسم بچه ام رو از اسامی ائمه نذاشتم دین گریزم و به بچه ام بی بند و باری و بی دینی رو آموزش می دم ؟
لطفا با ذکر آمار اعلام نمایید
پس چرا ما بچه ای نمی بینیم که اسمش اینها باشه.
مشاهدات عینی ما در جامعه که خیلی با این آمار همخوانی ندارد. البته در خصوص نام خانم فاطمه زهرا ( س ) تمایل به این نام مقدس بسیار است ولی در خصوص نام مقدس حضرت ابوالفضل ( ع ) جای شک بسیار وجود دارد.
اللهم صل علی فاطمه الزهرا الطاهره الزکیه المرضیه و صل علی ابنه ابی الفضل العباس قمر بنی الهاشم علیهم السلام و احشرنا و ایاکم معهم.
من مخالف اسامي مذهبي نيست! ولي بايد توجه داشت كه اسامي اسلامي بسيار بسيار محدود تر هستن به نسبت اسامي ايراني و غير مذهبي
احسنت به مردم نسبتا خوب ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی