بازدید 7519

قالیباف:واگذاری مترو به دولت خلاف قانون است

کد خبر: ۷۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲ 02 January 2010
شهردار تهران گفت: ما به عنوان مجموعه شهرداری تهران بر اساس قانون با واگذاری مترو به دولت مخالفیم و فکر می کنم مجلس شورای اسلامی هم با این کار موافقتی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدباقر قالیباف روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح 57 پروژه عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و امور شهری شهرداری منطقه 20 در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: مشکل متروی تهران تامین اعتبارات است و به جهت ساختاری، مدیریتی و تشکیلاتی بر اساس قانون که در سال 85 توسط دولت نهم به مجلس ارائه شده و به تصویب رسیده حمل و نقل شهری اعم از ساخت و بهره برداری بر عهده شهرداری تهران است.

وی که در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص اظهارات رئیس جمهور برای واگذاری مترو به دولت سخن می گفت ادامه داد: اگر به هر دلیلی دولت محترم نظرش این باشد که مدیریت متروتغییر پیدا کند طبیعتا باید لایحه ای تنظیم کند و این لایحه در مجلس تصویب شود.

قالیباف افزود: به جای اینکه بحث های حاشیه ای را در خصوص مترو دنبال کنیم بهتر است تلاش کنیم تا خطوط متروی تهران را به 217 کیلومتر با سرفاصله دو دقیقه ای برسانیم تا مشکلات مردم حل شود زیرا با جابجایی تشکیلات از یک محل به محل دیگر مشکلی از مردم حل نمی شود.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به رشد بودجه و اعتبارات شهرداری منطقه 20 و توجه به جنوب تهران گفت: بودجه شهرداری منطقه 20 در آغاز حضورم در مجموعه شهرداری تهران حدود 25 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 88 با رشد پنج برابری به 180 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آثار این افزایش بودجه در سطح شهر مشخص است خاطرنشان کرد: در برنامه 5 ساله شهرداری هم تاکید بر بافت های فرسوده و طرح توسعه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و توجه به پهنه کار و فعالیت در شمال منطقه 20 که مهمترین نقطه تمرکز اقتصادی شهرری است مورد توجه قرار گرفته است.

قالیباف ادامه داد: ما در طرح توسعه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پیش بینی مجموعه زائرسراها، مهمان پذیرها، هتل ها و مراکز تجاری که بتواند شهرری را علاوه بر قطب زیارتی به یک قطب سیاحتی تبدیل کند در نظر گرفته ایم.

وی افزود: همچنین با همکاری وزارت مسکن و آستانه حضرت عبدالعظیم (ع) برای این کار شرکتی تاسیس شده که در ابتدا مقداری در سرمایه گذاری اولیه دچار مشکل بودیم که اخیرا تامین سرمایه آن قطعی شده و طبیعتا با احداث این مجموعه ها حتما رونق اقتصادی هم اتفاق خواهد افتاد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
سلام بر مرد توانا و مدير دكتر قاليباف مرد عمل ..با آرزوي موفقيت براي ايشان در جهت خدمت بيشتر
به نظر میرسد دولت اگر میخواهد در امور مترو همکاری یا مسئولیت داشته باشد بهتر است در ساخت ترن ها سرمایه گذاری نموده و گره ای از تکنولوژی این مملکت باز کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی