بازدید 21822

همبستگی قطر با مغرب پس از قطع روابط با ایران

کد خبر: ۷۹۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 02 May 2018

پس از حکام سعودی، اماراتی و بحرینی نوبت به قطر رسید تا با مقامات مغرب پس از قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران، ابراز همبستگی کند!

به گزارش مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، وزارت خارجه قطر به تصمیم مقامات مغرب در قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه قطر اعلام کرده است که دوحه با مغرب ابراز همدردی کرده و از اقدامات آن برای حفاظت از سلامت اراضی اش در برابر هرگونه تلاش های خارجی! حمایت می کند.

وزارت خارجه قطر در بیانه خود تأکید کرده است: احترام به اصول حاکم بر روابط بین الملل که در رأس آن احترام به وحدت اراضی کشورها قرار دارد، امری ضروری است. نباید در امور داخلی دیگران مداخله کرد.

بیانیه وزارت خارجه قطر در حمایت از قطع روابط مغرب با ایران در حالی است که پیشتر مقامات سعودی، اماراتی و بحرینی از این کشور حمایت کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۴
تحویل بگیری سیاست خارجیتونو هنوز چند روز نگذشته که محاصره شده بودن بهشون زمین و آسمونو دریا دادید این کشور های عربی همسایه ایران لیاقت هیچی رو ندارن کاش به جای این همه سال خوبی کردن به اینا به فکر خودمون بودیم
ما به وضعیت قطر و حمایتهای ایران از قطر و همچنین دشمنی فعلی و موقت و زودگذر قطر با سایر کشورهای عربی نباید ساده لوحانه نگاه کنیم. مواضع قبلی قطر را در مورد ایران به یاد بیاورید. به کشورهای عربی باید واقع بینانه نگاه کنیم. خوشبینی در مورد سیاست خارجی وجود ندارد. آنها فقط به دشمنی با ایران فکر میکنند. دشمن اصلی خود را در منطقه ایران میبینند.
اه اه!!!! چه زود یادش رفت این کشور سرانگشتی!
حالا برید از قطر در برابر عربستان حمایت کنید!!!
ببخشید حافظه من ERROR میده. این قطر همونی نیست که وقتی تمام کشورهای عربی مرزهای زمینی و دریایی و هواییش را بستند ایران مرزهاش را برای انتقال مواد غذایی و سایر احتیاجات مردمش باز گذاشت و از هیچ کمکی دریغ نکرد؟؟؟؟
نمک نشناسی و از پشت خنجر زدن، ذات حاشیه نشینان جنوب خلیج فارس هست
از یه سولاخ چند بار باید گزیده بشیم؟؟؟؟؟ ایییئییییی خیدا
بشکنه این دست که نمک نداره
بشکنه دست که نمک نداره
باید راهشون رو میبستیم تا عربستان نابودشان می کرد
این هم نتیجه کمک ایران به قطر یا به اعراب یه زمانی همین فلسطینی هایی که چوب حمایت از اونها را میخوریم اسیر ایران در جنگ با عراق بودند، همین سوریه در بعضی از مواقع در جلسه سران عرب بر علیه ایران رای میداد و ..... تا کی مسئولین مملکت با توجیه کمک به مظلوم میخواهند به ایران اعراب سوسمار خوار کمک کنند در حالیکه افراد بسیاری در ایران از اونها هم مظلوم ترند.
این خبرها واقعا تاسف بار است.
چرا باید این گونه باشه سیاست های ما؟
روز به روز بر افتخارات کشور عزیزمان در عرصه ی بین الملل افزوده میشه... احسنت به این همه درایت مسئولان که در شرایطی که باید به دنبال جمع کردن متحد و آبرو برای کشور باشند روز به روز ما را منزوی تر و منفورتر می کنند... به مراکش چیکار دارین آخه؟ کم کم دارم فکر می کنم حق کشورهای حوزه ی خلیج فارس هست.
چند تا ناو جنگی داریم!!!!!!!!
مجددا بی صفتی اعراب حاشیه خلیج فارس ثابت شد
این سناریو از زمان حمله ی عوامل وابسته به خارج و نفوذی هایی که قصد بی آبرویی جمهوری اسلامی و آماده سازی گام های نخستین از طرح پسرک بی عقل سعودی را با حمله ی به سفارت سعودی در تهران و کنسولگری آنها در مشهد انجام دادند شروع شد و شاید سال ها طول بکشد با تمامی ضررها و خسارت هایی که این افراد با نام فدائیان.... و مدافعان.... و ذوب شده های در ... انجام دادند تا نشان دهند که خشونت باید کرد نه عقلانیت و این هم بازتاب آن در جهان و پیروزی یک پسربچه ی بی عقل غرق در پول و شهوت و جهالت عربی و نادانی و سرمستی از مقام است و سال ها باید تا ایران جبران این همه خسارت حماقت چند تا الف بچه ی بی شعور را در ایران بدهد و تازه ادعای پیروی هم بکنند که غیر از نفوذی بودنشان چیزی دیگر ثابت نشد و خسارت عظیمی به منافع ایران اسلامی و خون شهیدان منا و مدافعان و شهیدان جنگ تحمیلی و انقلاب زدند
يعني يك كاري كرديد كه قطر هم نتونست شش ماه كنارتون دوام بياره!
یه سوال مهم دارم!!! واقعا برای من و امثال من سواله!!! چرا هرررررر جای دنیا یه گروه مخالفی هست ما پشت اوناییم؟!!! سیاست خارجه ما واقعا قشنگه و معقولانست!!!!!
نام این کشوردر زبان ما "مغرب" !!! نیست مراکش است عربها بهش میگن مغرب ,مگه شما عربید آخه !!؟؟
سگ زرد برادر شغاله
نمک نشناس ها! احتمالا تحت فشار ترامپ قراره روابط دوحه با بقیه خوب بشه جفتک انداختن را شروع کرده
خداروشکر
اینم ازقطری که خودمونو براش کشتیم
تنهاتر از همیشه!
خوب اگر مداخله كرديم حق دارن
تا دیروز می خواست قطر تا بوشهر را تونل بزنه و راه باز کنه حالا اینجوری!!!!!!یه عاقل پیدا شه و بهش بگه مگه تو خواب ببینید بزاریم به کشور ما راه داشته باشی.
اگر سیاست ایران حمایت نکردن از تجزیه طلبی در منطقه است آنچنکه در لبنان عراق و ... نشان داد شجاعانه باید از سیاست اشتباه کذشته در مورد صحرا معذرت خواهی کند
چشم رئیس دستگاه عریض و طویل و پر هزینه دسکگاه دیپلماستی کشور روشن!
حالا مسئولان ما بیایند دروقت تحریم هوایی اسمان کشوررا بسوی هواپیماهای قطری بازکنند ویا درتا بندر کشورمان را برای ارسال کمکها و اجناس به قطریها اختصاص بدهند من نمیدانم تا کی مسئولان ما میخواهند درروابط خارجی با ضعف عمل کنند؟ درهمین موقع کشورترکیه توانست دراقتصاد کشور قطر وارد شود ولی مسئولان ما دلخوشند به اینکه باباج دادن میتوانند کشوری را بسمت خود سوق دهند دریغ ازاینکه کشورهای عربی مثل گربه کوره میمانند
حالا ببینید کشورعراق کی دست رد به سینه نظام جمهوری اسلامی میزند تا میتوانند به بهانه داعش شیره نظام مارا مثل زالو صفت میمکنند بعدش دست بسمت عربستان دراز میکنند
برای اعراب (کشورها) هزینه کردن ابلهی است که ایران میکند فردا سوریه و یمن هم همین کار خواهند کرد
اینم از قططططططططططططرررررررررررررررررررررر که این همه حال کرد با ما در این چند وقتی که گذشت. هر چند پاسخشون میتونه دو پهلو باشه. یعنی پاسخ به کشورهای عربی همسایش....
هنوز راه هوایی ایران برای قطر باید باز باشد
که این درس عبرتی باشه برای قانونگذاران ما وقتی قطر توی تنگنای کشورهای عربی بود ایران تنها کشوری بود که پشتیبانش بود! عرب جماعت همون شتر سوار بی معرفت میمونه!
و این در حالی است که امیر نشین نقطه ای قطر در حال حاضر از طرف عربستان و امارات و چند کشور دیگر بشدت تحت فشار و محاصره است و تنها فضای تنفسش از دریا و هوا از طریق ایران است همین خود نشان می دهد که سیاست خارجی ما یک مضحکه تمام عیار و مایه خنده و تمسخر دوست و دشمن است.
از قطر توقع نداشتیم .چقدر بی چشم و رو هستند قطریها
به عرب جماعت اعتماد نکنییییییییییییییید این هزار بار
همون قطری که مسئولین سنگشو به سینه میزدن، دمش گرم خوب ضدحالی زد به مسئولین
یعنی نشد یه بار دستمون را تا آرنج توی عسل بکنیم به کشوری بدیم و آخرش گاز نگیره....
مار در آستین پروراندن با حمایت از قطر حامی اصلی داعش .
همین قطر اگر ایران نبود عربستان خورده بودش وایران راه هوایی و دریایی رو برای کمک باز کرده بود حالا بخاطر یک دورغ که به ایران این مغرب بی کلاس تهمت زده پشتیبانی میکند اقای ظریف کجایی با دیپلماسی جواب کسی که نمک میخوره و نمکدون رو میشکنه محکم و قاطح بدهید احترام به ایران و راس مملکت احترام به همه مردم توسط خارجی ها خواهد شد
نباید به هواپیما های قطری اجازه استفاده از آسمان ایران رو بدیم هر چند که بمحض انجام این کار توسط ایران چهار کشور عربی تحریم هاشون رو در این مورد از روی قطر برمیدارن
واقعا نباید راه ارتباطی قطر رو با خارج بست؟
قطر همونی بود که ایران مرزهوایی ودریایی خودرا براش باز کرد تادربرابرعربستان از گشنگی نمیره. الحق که این کشورهای عربی ذات ندارند و همیشه در برابر محبت ایرانیان ناسپاس و فراموش کار هستند
سگ زرد برادر شغاله
اینم از قطر....
این قطر همونی نبود که کشورهای عربستان امارت وبحرین روابطشون وراه های مرزیشون رو بستند به روش
بعد ایران به هش کمک مواد غذایی وغیره کرد
همونه یا نه
اگه همونه که واقعا خاک تمام عالم تو سر اونایی که از ایران بهش کمک کردن
اگه ما هم آسمان ایران رو مثل کشورهای همسایه قطر بر روی هواپیماهای قطری ببندیم اونوقت میبینیم که باز هم با مراکش ابراز هنبسگی میکنه یا نه. اما متاسفانه وزارت خارجه ما خوابه.
قطر هیچ وقت سعودی را ول نمیکنه بیاد سمت ما ما باید تا میتونیم اینا را بدوشیم
این قطری ها اصلا محبت سرشان نمیشود
اینهم از قطر که فکر می کردیم بعد از قطع ارتباط با عربستان و امارات به سمت ایران تمایل پیدا کرده است. بابا نه روسیه نه عراق نه قطر و نه سوریه ...هیچکدام شرکای خوبی نیستند لطفاً در سیاست خارجی خود تجدید نظر کنید
لطفا مسیر هواپیما را ببندید تا متوجه شود نباید هر چیزی را بگویند
هر چند که از دولت عدالت جو و مرام شناس! انتظاری نیست
اعلام موضع قطر در مورد کشور مغرب و حمایت از تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور کشورهای دیگر ، یک امر مسلم و دیپلماسی واقعی است.
حالا برین باز هم به قطر کمک کنین
سناریویی برای بازگشت قطر به دامن کشورهای عربی
1-مراکش با ادعاهای واهی روابطش را با ایران قطع میکند
2-قطر همچون چند کشور عربی دیگر این قطع رابطه را تایید و پشتیبانی میکند
3-عربستان و چند کشور دیگر عربی از این اقدام قطر استقبال کرده و زمینه عادی سازی روابط فراهم میگردد
وای بر آنروزی که مسئولین ما به خاطر حمایتهای بی مورد از این کشورهای عربی بی ریشه از طرف ملت بازخواست شوند
دیگه کی مونده غیر از برداران کمونیست؟
هم ما می دونیم هم شما که ایران دخالت کرده.
چرا همیشه شرکا ی ایران خیلی سریع به کشور ما خیانت می کنند و هزینه ای ندارند
آفرین
آنقدر رفتار دولت در سایه جمهوری اسلامی بد و ناشایست است که حتی قطر در محاصره هم بر علیه او رای می دهد....
دوست و برادر شفیق قطر که قرار بود برویم آنجا برایشان بجنگیم، خدا را شکر که کار به درگیری نکشید.
بیا تحویل بگیر
اين يك واقعيت است و از قديم هم بوده است أعراب با ايرانى ها هيچ موقع خوب نبودن و نخواهند بود ، پس بهتر است با اين جماعت كج دار مريض رفتار كنيد، بى خودى هم دل برايشان نسوزانيد، قدرت ندارند وگرنه از چنگيز و إسكندر بدتر مى كردن.
قطر پاچه خواری عربستان رو می کنه!
این نشون میده به اعراب حاشیه خلیج فارس به هیچ عنوان نمیشه اعتماد کرد

بعد از قطع روابط عربستان با قطر ایران از قطر حمایت کرد ولی قطر چی......
رفیقان ماندند بی رفیق !!!!!!!!!!!
اینا دیگه چقدر پررو هستن داشتید از گشنگی می مردید ایران بدادتون رسید بیشرف های نمک نشناس
ای قطر نمک نشناس! اگه این چند ماه گذشته ایران هواتو نداشت که الان کن فیکون شده بودی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار