بازدید 16843

سندروم سیندرلا در دختران سن ازدواج

کد خبر: ۷۹۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 29 April 2018

یک استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتاری گفت: پژوهشهای انجام شده نشان می دهد بیش از ۶۰ درصد از دختران در سن ازدواج دچار سندرم سیندرلا هستند.

به گزارش مهر مجید ابهری افزود: با توجه به رضایت بخش نبودن آمار ازدواج، مواردی که دختران جوان بین ۱۸ تا ۳۰ سال، دلیل اصلی عدم تمایلشان به ازدواج می دانند مربوط به سندرم سیندرلا یا منتظر شاهزاده سوار بر اسب سفید است.

وی به پژوهش انجام شده توسط بنیاد علوم رفتاری گروه مطالعات استراتژی آریا اشاره کرد و گفت: در پژوهشهای میدانی که در ۴ شهر تهران، رشت، اصفهان و ابهر انجام شد از هر ۱۰۰ دختر ۶۰ نفر در هر شهر مناسب بودن همسر مورد نظر را شرط ازدواج اعلام کردند که در عبارت مناسب بودن مدرک تحصیلی، وضعیت مالی، خانه شخصی و جذابیت ظاهری نهفته بود.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: ۱۵ درصد این افراد نظری نداشتند یعنی درباره اش فکر نکرده بودند و بقیه ازدواج را مشروط به رضایت والدین و تایید آنها و موجود بودن شرایط اولیه اعلام کردند.

ابهری گفت: سندرم سیندرلا درمورد دخترانی صدق می کند که منتظر دکتر یا مهندس با اتومبیل لاکچری و زندگی آنچنانی هستند که همین عده بعد از عبور از سن ازدواج به حداقل شرایط رضایت می دهند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به علت مشکلاتی مانند مسکن ، بیکاری و گرانی کمتر پسری جرات قدم گذاشتن به میدان ازدواج پیدا می کند، افزود: یعنی توقعات غیرمتعارف دختران آنها را مستعد پذیرش و رشد سندرم سیندرلا می کند مخصوصا اگر دختران دارای تحصیلات عالی یا خانواده متمکن باشند دیگر در داشتن این سندرم نباید تاکید داشت.

این آسیب شناس اجتماعی گفت: برای مقابله با این سندروم باید آموزشهای اولیه به خانواده ها و دختران جوان برای عدم توجه به ظواهر مادی و بی توجهی به عشق آهنی ( نوع و مدل خودرو) داده شود و همچنین پشتکار، پاکدامنی، سلامت و تربیت خانوادگی را ملاک انتخاب خود قرار دهند تا بتوانند با این سندورم مقابله کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۵
مهریه 1500 سکه یعنی 3 میلیارد . کدوم ادم عاقلی میاد خودشو 3 میلیارد بدهکار میکنه ؟!
و اگر هم دختر فرد متعهدی نبود فردا دچار مشکل شد باز این پسره که 3 میلیارد تعهد داده !
زندگی که ملاکش پول باشه اسمش تجارته نه زندگی مشترک و این روزا بازار این تجارت ریسکش عاقلانه نیست .
خیلی مغرضانه است. چیزی که من در اجتماع میبینم دختر و پسر نداره. همه دنبال یک مورد فوق پولدارن که بیاد و به تمام آرزوهای محال برسوندشون. پسرها مگه دنبال دختر پولدار نیستن؟ تازه درمورد پسرها عجیبتر اینه که جمع اضداد رو میخوان. میخوان علاوه بر زیبایی فوق‌العاده و ظاهر به روز و اجتماعی بودن (بخوانید سوپرمدل بودن)، دختر موردنظرشان افکار و عقائد دوره قاجار رو درمورد جنس مذکر داشته باشه. خلاصه این یه دوره گذاره نه اونقدر پسر پولدار هست که دخترا رو سیندرلا کنه و نه اونقدر دختر پولدار که پسرها رو یک شبه تبدیل به بیل گیتس کنه.
والا به نظر من خود سیندرلا هم قدر این دخترهای ایرانی توقع نداشت!!
خدا عاقبت مارو به خیر کنه
شخصی با موقعیت خوب و اشتغال دولتی تقریبا بعد از ده تا ۱۵ سال میتواند خانه و ماشین و ....تهیه کند برخی از دختران جوان انتظار دارند یکشبه شوهرشان ره صد ساله راطی کند و امکاناتی که در خانه پدری نداشته اند میخواهد در خانه شوهر فراهم کنند
ترشی داریم ترشی فروشیه ...
از قدیم گفتن ماه پیشونی مال قصه است و سیندرلا هم همینطور
بنده يك پسر دانشجو دارم و از نعمت دختر محروم. ولي جناب استاد اگر به اين اميد نشستي دختري را كه با زحمت بزرگ كرده اند به يك پسر بيكار صاحب حق طلاق و حق ممنوع الخروجي كردن بدهند شما هم دست كمي از سيندلار خيال پرداز نداري.
تازه متوجه این موضوع شده اید؟؟
این چه استدلالی است؟!عدم ازدواج بمراتب بهتر از ازدواج نامناسب است!!!! چرا با تزریق یک فرهنگ غلط و بدوی موجب تحمل هزینه های گزاف مادی و معنوی طلاق بر جوانان میشوید؟! اصولا چرا بیدار نمیشوید ببینید معیار های بشری تغییر کرده؟!
سندرم بی پولی چی میگه ؟ راه درمان داره دکتر؟
امروز که مدرک دکتر مهندسی دم هر مدرسه ی شبه دانشگاهی فروخته میشه!
سندرم سیندرلایی در کار نیست. پسر ها خیلی لوس و بی مسئولیت شدن!
پاکدامنی و تربیت خانوادگی؟ دلت خوشه ها تابناک
خيليم عالي ما پسرا صبرمون زياده
ترجیح میرم دچار سندرم سیندرلا باشم تا بعد ها بیوه ی مطلقه و یا قربانی اسیدپاشی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار