بازدید 4681

تعطیلی یک مرکز نگهداری از حیات‌وحش در تهران

کد خبر: ۷۹۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 29 April 2018

رییس اداره محیط زیست تهران ضمن اشاره به تعطیلی یک مرکز نگهداری از حیوانات در تهران گفت: وضعیت زیست محیطی مراکز نگهداری از حیوانات و باغ‌های پرندگان در تهران هر سه ماه یکبار کنترل می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین بازگیر با بیان اینکه در شهر تهران ۱۲ مرکز نگهداری از حیات‌وحش وجود دارد، اظهار کرد: تعداد زیادی از این مراکز تحت مدیریت شهرداری تهران و مکلف هستند که هر سه ماه یک بار وضعیت زیست محیطی خود را به اداره محیط زیست اعلام کنند.

وی با بیان اینکه اخیرا مجوز یک مرکز موقت نگهداری از حیات‌وحش در امام‌زاده داوود باطل شده است، تصریح کرد: این مرکز در زمینه نگهداری از حیات‌وحش اهلی مشکلاتی را داشت که پس از بی‌توجهی به اخطاریه‌های زیست محیطی تعطیل شد.

بازگیر افزود: هر گونه نگهداری از حیات وحش تحت عناوین مختلف مانند باغ وحش، باغ پرندگان و مرکز نگهداری مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست است. این مراکز باید به طور دائم گزارش خود را از تعداد گونه‌ها، نوع گونه‌ها، ورود و خروج حیات وحش مختلف به آن مکان و مرگ و میر و تولد حیات وحش ارائه دهند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت تغذیه و نگهداری حیات وحش در مراکز نگهداری باید مناسب باشد، گفت: لازم است در تمامی مراکز نگهداری از حیات وحش دامپزشکی مستقر باشد. اداره محیط زیست نیز هنگام پایش این مراکز تمامی این موارد را درنظر خواهد گرفت.

بازگیر در پایان اظهارکرد: چنانچه مراکز نگهداری از حیات‌وحش یا باغ‌های پرندگان مطابق با استاندارهای زیست محیطی نباشد اخطاریه دریافت می‌کنند و به آن‌ها مهلت داده می‌شود تا مشکلات زیست محیطی را رفع کنند در غیر این صورت برخورد قانونی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر