بازدید 8444

آیة الله جنتی: عاشورا همه چیز را مشخص کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله جنتی افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند و دیگران هم گفتند مساله اینها اسلام و نظام است.
کد خبر: ۷۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶ 01 January 2010
خطیب جمعه تهران با اشاره به مسائل پیش آمده در روز عاشورا گفت : در این روز تحلیل هایی که همیشه می شد و برخی ها باور نمی کردند ، معلوم شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله جنتی افزود : مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند و دیگران هم گفتند مساله اینها اسلام و نظام است.

وی ادامه داد ، 30 سال است که امریکا می خواهد نظام را براندازد و ریشه اسلام و انقلاب را بکند و از نظام اسلامی انتقام بگیرد اما هرگز نتوانسته و هیچ گاه هم بیکار نبوده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد : عده ای باور نمی کردند و تصور می کردند اینها مسائل داخلی است اما در این اواخر شعارهایی داده شد که همه چیز را نشان داد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به شعارهای داده شده در مناسبت های مختلف به منظور حذف شعار مرگ بر امریکا ، جدا کردن لبنان و غزه از ایران ، حذف اسلامیت از جمهوریت نظام و اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت : اینها با این اقدامات حقیقت خود را بیشتر نشان دادند که تنها با اسلام طرف هستند.

وی با اشاره به حوادث روز عاشورا افزود: عده ای باورشان شده بود که نظام ضعیف شده است و مردم طرفدار آن نیستند و آمادگی دارند که به برخورد فیزیکی بپردازند، از این رو عده ای را در خیابان ها جمع کردند و این وضع را به وجود آوردند که کسی باور نمی کرد.

آیت الله جنتی گفت: در روز عزا و ماتم به خیابان آمدند و با آن وضع دشمنی با امام حسین (ع) را نشان دادند به طوری که یکی از آنها گفته بود می خواهیم حسین شما را ریشه کن کنیم.

خطیب جمعه تهران با استناد به آیه ای از قرآن مجید که خداوند اسباب نابودی دشمنان اسلام را به دست خودشان فراهم می کند، افزود: آنها در روز عاشورا به دست خودشان کار را تمام کردند ، به جنگ اسلام ، انقلاب و امام حسین(ع) آمدند و هویت و ماهیتشان روشن شد و دیگر برای کسی جای شکی باقی نماند.

وی با بیان اینکه در پی این حوادث، خون مردم ایران به جوش آمد و نتوانستند تحمل کنند، گفت: مردمی که عمرشان در همه حال با امام حسین(ع) می گذرد در روز چهارشنبه با حضوری میلیونی پاسخ این عده را دادند.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردها سه میلیون نفر در تجمع عاشوراییان در روز چهارشنبه در تهران به خیابان ها آمدند، افزود: این تجمع از جهتی 22 بهمنی و حرکتی حسینی و عاشورایی بود.

خطیب جمعه تهران با قدردانی از رسانه ملی به خاطر پخش مسائل به وجود آمده در روز عاشورا و همچنین همراهی علما و روحانیان و مجلس شورای اسلامی با مردم، این نقشه را امریکایی دانست و گفت: آبروی اینها رفته است و معلوم نیست چگونه رویشان می شود در چشم مردم نگاه کنند، چگونه می خواهند با این مردم زندگی کنند .

وی با اشاره به پشتیبانی های رسمی و علنی رئیس جمهور امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس از آنها افزود: حتما بخشی از بودجه 55 میلیون دلاری امریکا علیه نظام اسلامی به جیب اینها ریخته می شود.

آیت الله جنتی با بیان اینکه در روز عاشورا امام حسین(ع) کشته شد اما اسلام زنده ماند ، گفت : در انقلاب اسلامی هم هر جا بخواهد ضعف هایی پیدا شود حرکتی می شود تا وضع تغییر کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: هنگامی که برخی ها باور کرده بودند که مردم در میدان نیستند این اتفاق خلاف آن را نشان داد.

وی با بیان اینکه اینها شعارهای مردم را در روز چهارشنبه شنیدند گفت: مردم در چارچوب قانون و سیاست های رهبری هستند که اگر این طور نبود وضع فرق می کرد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: مردم به علت اینکه نمی خواهند از قانون تخطی کنند و می خواهند تابع نظر رهبری باشند آرامش را حفظ می کنند اما نظام نمی تواند مبارزه با اسلام را تحمل کند.

وی افزود: حضرت امام (ره) خطاب به امریکا گفتند که اگر با دین ما در بیفتید با همه دنیای شما درمی افتیم و روسیاهتان می کنیم.

خطیب جمعه تهران گفت: من به این عده می گویم که مردم ایران سی سال است با امریکا جنگیده و اربابان شما را این طور ذلیل کرده اند.

وی اضافه کرد: همین مردم بودند که جاسوسان امریکا را در تهران با آن وضع گرفتند و اعتبار امریکا را از بین بردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به حوادث روز عاشورا گفت: اینها مصداق بارز مفسد فی الارض هستند.

آیت الله جنتی افزود: اوایل انقلاب نیز افرادی که مفسد بودند در دادگاه های انقلاب محاکمه و مجازات می شدند.

خطیب جمعه تهران گفت: برخی که سکوت کردند، در هر لباس و سمتی که هستند گناه کردند و سکوت محکوم است.

وی افزود: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید به وظیفه قانونی خود که خواست مردم نیز هست عمل کنند .

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: البته دستگاه قضایی محدودیت های قانونی و مصلحتی دارد .

آیت الله جنتی گفت: دستگاه قضایی باید افرادی را که لازم است دستگیر شوند، دستگیر و محاکمه کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دستگاه های اطلاعاتی و رسانه ها نیز باید افشاگری و حقیقت را مشخص کنند.

وی افزود: دستگاه های اطلاعاتی باید این افراد و نقشه های آنان را شناسایی کنند و پرونده هایشان طوری باشد که هر وقت خواستند آنها را مجازات کنند، امکانش باشد.

آیت الله جنتی همچنین گفت: نیروی انتظامی نیز باید برای حفظ امنیت مردم و کشور آمادگی کامل داشته باشد .

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی باید با دقت و سرعت، عمل کند و برای این منظور باید قاضی های بیشتری اختصاص دهد.

خطیب جمعه تهران گفت: قاضی باید متعهد، انقلابی و قاطع باشد.

آیت الله جنتی اضافه کرد: برخی ها دم از وحدت می زنند، با اینها وحدت معنی ندارد و این کار راه گم کردن است.

امام جمعه موقت تهران گفت: اینها باید توبه کنند و از خدا، پیامبر (ص) و امام زمان (عج) و مردم عذرخواهی کنند تا بلکه خدا آنان را ببخشد.

آیت الله احمد جنتی در خطبه نخست نماز نیز " هیهات منّا الذله " را یکی از بزرگ ترین پیام های واقعه عاشورا برای همه اعصار بیان کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت : هر آزادیخواه ، ظلم ستیز و عدالت‌ خواهی باید تا قیامت از این پیام درس بگیرد.

آیت الله جنتی افزود: در تاریخ بالاترین دشمنی ها با علی و آل علی ( ع ) شد اما با توجه به همه اینها روز به روز خورشید علی و حسین (علیهما السلام) در تاریخ و جهان درخشان تر و روز به روز عزت آل محمد (ص) بیشتر شد.

خطیب جمعه تهران گفت: پس از مدت ها که عزاداری برای امام حسین (ع) ممنوع بود، از زمان معزالدوله دیلمی در بغداد عزاداری به صورت رسمی برگزار شد.

وی افزود: هم اکنون حدود 250 میلیون شیعه در جهان هستند که در ایام عاشورا عزاداری می کنند.

آیت الله جنتی گفت: علاوه بر شیعیان، بسیاری از اهل سنت و غیرمسلمانان نیز عشق علی و حسین (علیهما السلام) را در دل دارند و برای آنان عزاداری می کنند.

وی افزود: عاشورا به سال 61 هجری اختصاص ندارد و در آن سال متوقف نشد و نهضت حسینی تا به امروز انقلاب ها در جهان به پا کرده است.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: اتفاقاتی در صدر اسلام رخ داد که اگر جزو بدیهیات تاریخ نبود شاید کسی نمی توانست آنها را باور کند.

آیت الله جنتی با اشاره به رشادت های حضرت علی (ع) افزود: چگونه آن حضرت در قضیه خلافت، به عنوان خلیفه چهارم انتخاب می شود و این باورکردنی نیست و سپس در محراب عبادت به شهادت می رسد.

امام جمعه موقت تهران گفت: چه عیبی می توانستند بر حضرت علی(ع) بگیرند که وی را این گونه به شهادت برسانند و حتی آن حضرت شبانه و مخفیانه به خاک سپرده شد؛ آیا اینها واقعا باورکردنی است؟

وی افزود: چه کسی باور می کرد که حضرت زهرا (س) این یادگار پیغمبر، پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) از خدا طلب مرگ کند و سپس برخوردهایی که با امام حسن (ع) شد و بعد از آن نیز فاجعه کربلا به وجود آمد.

آیت الله جنتی گفت: قساوت های بی حد و حساب در تاریخ را می توان در واقعه کربلا مشاهده کرد.

خطیب جمعه تهران افزود: در واقعه عاشورا می توان بالاترین اخلاص ها، پاکی ها، مناجات ها، وفاداری ها، صبرها، مقاومت ها و ایثارها را هم دید.

وی گفت: پس از آن نیز اسرا تاریخ درخشانی در دوران اسارت خود به جای گذاشتند و این درسی برای تاریخ بشر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان