بازدید 2634

فائقی وکیل مدافع حضور بازنشسته‏ها در ورزش ایران شد

وي با اشاره به اينكه بايد قهرمان پروري و جوانگرايي كنيم، گفت: سازمان تربيت بدني مي توانست به راحتي مسئله دوشغله بودن را حل كند و آن را به راحتي به صورت طرح و لايحه در مجلس مصوبه مي كرد و با گرفتن "استفساريه" از مجلس اعلام مي كرد كه به نيروهاي بازنشسته نياز دارد.
کد خبر: ۷۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۶ 31 December 2009
معاون اسبق سازمان تربيت بدني در خصوص حضور بازنشستگان در نهاد هاي دولتي و عمومي گفت: بسياري از بازنشسته هاي كشورمان هنوز شايستگي حضور در عرصه هاي مديريت ورزشي را دارند و نبايد به راحتي آنها را خانه نشين كرد.

سعيد فائقي در گفتگو با ايپنا، اظهار داشت: به اعتقاد من در ورزش امر بازنشستگي وجود ندارد و مذاكرات مجلس نشان مي دهد كه ورزش جزء امور آموزشي است و در طبقه بندي مشاغل اجرا نشده، پس نمي تواند شغل محسوب شود.

وي در اين خصوص ادامه داد: ما در دنيا شاهديم كه "الكس فرگوسن" سالهاست كه مربي تيم منچستر انگليس است و هنوز بازنشسته نشده و اين نشان مي دهد كه هر يك از بازنشستگان ما كه توانايي و كارآيي حضور در ميادين ورزشي داشته باشند سازمان مي تواند به راحتي با دريافت يك "استفساريه" از مجلس مذاكرات لازم را براي جذب نيروهاي بازنشسته داشته باشد.

فائقي تصريح كرد: براي جوانگرايي در امور فدراسيونهاي ورزشي نيز مي توان جوانترها را در وهله اول وارد كميته ها كرد و بعد از يادگيري درست امور و در صورت شايسته بودن آنها را در پستهاي بالاتر گنجاند.

وي اضافه كرد: اگر از اين زوايه نگاه كنيم ورزش از نظر تشكيلات و سازمان طبقه بندي مشاغل ندارد پس شغل محسوب نمي شود چرا كه فدراسيونها جزء امور عمومي و غير دولتي هستند و در صورت رسمي شدن شغل بايد نيرو و اعتبارات زيادي را تامين كنيم كه با اين شرايط كل اعتبارات سازمان نيز جوابگو نخواهد شد.

معاون اسبق سازمان تربيت بدني تصريح كرد: با توجه به بحث حساسيت ورزش كه از لحاظ تربيت بدني از نوع و جنس آموزش، پرورش و تربيت است مي توانيم با دريافت استفساريه از قانونگذار مجلس به نحوي مثبت از آن استفاده كنيم.

فائقي اذعان داشت: اگر ضرورت ايجاب كند كه ما از بازنشسته هاي ورزشي استفاده كنيم مي توانيم هم با گرفتن مصوبه از هيات دولت نيروي بازنشسته را دوباره جذب كار كنيم و هم با شرايط عمومي آن مسئله را حل كنيم و با اين شرايط چون فدراسيونها داراي تشكيلات رسمي نيستند پس بازنشسته مي تواند در ميادين ورزشي حاضر شود.

وي با اشاره به اينكه بايد قهرمان پروري و جوانگرايي كنيم، گفت: سازمان تربيت بدني مي توانست به راحتي مسئله دوشغله بودن را حل كند و آن را به راحتي به صورت طرح و لايحه در مجلس مصوبه مي كرد و با گرفتن "استفساريه" از مجلس اعلام مي كرد كه به نيروهاي بازنشسته نياز دارد.

معاون اسبق سازمان تربيت بدني در اين خصوص به ايپنا گفت: شايد اين كم كاري از سوي سازمان تربيت بدني باشد كه تا به حال نتوانسته با وجود داشتن فراكسيوني قوي در مجلس اين مسئله را به راحتي حل كند چرا كه ما شاهد هستيم كه حتي در اين زمينه يك سوال هم در مجلس پرسيده نشده است.

وي در پايان افزود: سازمان بازرسي در اين خصوص به وظيفه قانوني خود عمل كرده و اين كم كاري از سوي ما بوده است كه با از دست دادن زمان لازم براي حل اين مشكل نتوانسته ايم كاري بكنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی