بازدید 4166
فرانس 24 بررسی می‌کند؛

مروری بر رخدادهای ورزشی 2009

مسی جایزه بهترین بازیکن جهان فیفا و توپ طلاا کسب کرد. وی با بارسلونا تمام افتخارات باشگاهی ممکن را از آن خود کرد: قهرمانی لا لیگا،‌ جام حذفی، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا، باشگاه‌های جهان.
کد خبر: ۷۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۴ 31 December 2009
پایان هر سال، زمان مناسبی برای بررسی مهمترین رخدادها در موضوعات مختلف است. ورزش هم بدلیل علاقه‌مندان بی‌شماری که دارد همواره مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش فردا،‌ سایت شبکه تلویزیونی فرانس 24 طبق همین روال 11 رخداداد بزرگ ورزشی سال 2009 را به شرح ذیل معرفی کرده‌است:

3-17 ژانویه
از داکار به بوینس‌آیرس
از ترس حملات تروریستی،‌ مسایقات معروف رالی پاریس- داکار برای اولین بار از آفریقا به آمریکای جنوبی منتقل شد. این تغییر باعث استقبال بیشتر از آن و شکستن رکورد شرکت‌کنندگان از سال 1978 شد.



اول فوریه
دور دنیا با قایق
میشل دژوایو دور دنیا را با قایق خود در 84 روز پیمود تا مقام اول مسابقات دشوار «وندی گلوب»‌ را برای دومین بار کسب کند.



اول فوریه
درخشش هندبال
بعد از کسب مدال طلای المپیک پکن، امسال نیز تیم هندبال فرانسه با قهرمانی در مسابقات جهانی کرواسی، برتری خود را در این رشته به اثبات رساند.



7 ژوئیه
فدرر دیگر یک اسطوره‌است
پس از سه بار شکست در فینال مسابقات رولان گاروس در برابر رافائل نادال،‌ راجر فدرر بالاخره طلسم ناکامی‌هایش را شکست و برای اولین بار قهرمانی را جشن گرفت. حال او با رکورد 14 قهرمانی در مسابقات گرند اسلم که توسط پت سمپراس ثبت شده، برابری می‌کند.



26 ژوئیه
بازگشت یک قهرمان
لانس آرمسترانگ قهرمان 7 دوره مسابقات دوچرخه سواری دور فرانسه که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند،‌ با اراده‌ای پولادین به مسایقات بازگشت و پس از آلبرتو کنتادور اسپانیایی و اندی شلک از لوکزامبورگ در جایگاه سوم قرار گرفت.



16 و 20 اوت
دو بار رکورد شکنی
دونده جامائیکایی اوسین بولت در مسابقات جهانی برلین دو رکورد خود را در فاصله 4 روز بهبود بخشید. در 100 متر با 58"9 و در 200 متر با 19"19



18 اکتبر
براون و باتن
تیم براون که پس از انحلال هوندا به دلیل مشکلات مالی تاسیس شد، در اولین حضور خود در مسابقات فرمول یک، خوش درخشید و قهرمان سازندگان و رانندگان را به لطف جنسون باتن انگلیسی کسب کرد.



25 اکتبر
سباستين لوب؛ بي رقيب در رالي
سباستین لوب و کمک راننده دانیل النا برای ششمین سال پی‌در‌پی عنوان بهترین دنیا را کسب کرند. دیگر برای مشتاقان رالی، شنیدن قهرمانی‌اش در مسابقات مختلف تبدیل به عادت شده‌است.



18 نوامبر
جنجال یک هند
تیم ملی فوتبال فرانسه به لطف ضربه هند تیری آنری با نتیحه 1-1 با ایرلند به تساوی دست یاقت و به جام جهانی 2010 راه پیدا کرد. این رویداد موجی از اعتراضات در جامعه فوتبالی به راه انداخت. اما سرانجام تاثیری در صعود فرانسه نداشت.



اول دسامبر
همه افتخارات برای مسی
لیونل مسی 22 ساله، جایزه بهترین بازیکن جهان را از طرف فیفا کسب کرد. این آرژانتینی پیش از این هم توپ طلا را گرفته بود. مسی با بارسلونا تمام افتخارات باشگاهی ممکن را از آن خود کرد: قهرمانی لا لیگا،‌ جام حذفی، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا، باشگاه‌های جهان. تنها روزهای بد وی، صعود پر در دردسر به جام جهانی با تیم آرژانتین بود.



23 دسامبر
بازگشت شوماخر
مایکل شوماخر در آستانه بازگشت به مسابقات فرمول یک از ماه ژوئیه با فراری بود. اما در نهایت قهرمان 7 ساله جهان تصمیم گرفت در سال 2010 در تیم مرسدس رانندگی کند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر