بازدید 43488

آماده‌باش نیروهای عراقی در مرزهای شمال خوزستان

از سوی دیگر، مقامات سیاسی استان «میسان» عراق، اعلام کرده‌اند، استقرارهای انجام گرفته، به گونه‌ای نیست که شرایط وخیم یا حالت تخاصم را بین دو طرف پدید آورد....در همین شرایط در «تکریت»، ‌نزدیک به دویست نفر و در «فلوجه» نیز نزدیک به سیصد نفر با اعلام قبلی بعثی‌ها، تجمع کرده و ایران را دشمن اصلی عراق اعلام کردند و ...
کد خبر: ۷۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰ 31 December 2009
نیروهای ویژه مرزی ارتش جدیدالتأسیس عراق در مرزهای عراق با مناطق شمال خوزستان به حالت آماده‌باش در آمدند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» از مناطق مرزی جنوب، یک گروه از نیروهای ارتش جدیدالتأسیس عراق به نام نیروهای ویژه «المغاویر» با تجهیزات کامل انفرادی از منطقه شمالی استان بصره به منطقه مرزی استان «میسان» عراق با مرزهای شمال استان خوزستان رهسپار شده اند.

این نیروها که در نزدیکی مرزهای منطقه فکه به حالت آماده ‌باش درآمده‌اند، از تجهیزات انفرادی آمریکایی سود می‌برند، اما فاقد مهمات و اسلحه سنگین از جمله تانک هستند.

بر پایه این گزارش ، این نیروها در سیصد متری مرزهای ایران و عراق در منطقه فکه مستقر شده‌اند و واحدهایی از آنها پشت سر این نیروها در حالت آماده‌باش هستند؛ اما استقرار آنان به گونه عادی گزارش شده است.

در همین حال یکی از فرماندهان عراقی گفته است: این نیروها به دنبال وضعیت پدید آمده بر سر یکی از چاه‌های نفتی منطقه فکه به این منطقه فرستاده شده‌اند.

از سوی دیگر، مقامات سیاسی استان «میسان» عراق، اعلام کرده‌اند، استقرارهای انجام گرفته، به گونه‌ای نیست که شرایط وخیم یا حالت تخاصم را بین دو طرف پدید آورد.



عراقی‌ها مدعی‌اند، ایرانیان با ساخت سنگر و پاسگاه از مرزهای بین‌المللی گذر کرده و دستکم بر یک چاه منطقه حاکمیت دارند.

گزارش‌های منابع خبری از عراق نیز حاکی است، بعثی‌های عراقی که در رده‌های پایین برخی از دستگاه‌های دولتی در عراق همچنان جولان می‌دهند، تلاش دارند با بهره‌گیری از اختلافات مرزی ایران و عراق در ناحیه فکه و با بزرگنمایی آن در آستانه انتخابات عراق، مردم این کشور را علیه دولت این کشور تحریک کنند.

در همین شرایط در «تکریت»، ‌نزدیک به دویست نفر و در «فلوجه» نیز نزدیک به سیصد نفر با اعلام قبلی بعثی‌ها، تجمع کرده و ایران را دشمن اصلی عراق اعلام کردند و شبکه "العربیه" ارگان وهابی‌های حاکم بر عربستان نیز با پوشش آن آتش بیار این معرکه شده‌ است.

اختلافات مرزی ایران و عراق که با کارشکنی‌ها رژیم صدام هیچ گاه در چهارچوب قرارداد 1975 الجزایر حل نشده، با کوتاهی‌های وزارت خارجه عراق در سایه اشغال این کشور به دست آمریکا، و همچنین پیگیری نکردن وزارت خارجه ایران همچنان حل ناشدنی مانده است.

گفتنی است با توجه به اظهار نظر های مغرضانه برخی جریان ها در عراق و همچنین ادعاهای جدید وزیر خارجه این کشور، ضروری است که وزارت خارجه کشورمان با جدیت و قاطعیت بیشتری دو موضوع مهم تعیین دقیق خطوط مرزی مشترک با عراق و میله گذاری آن را از یک سو و همچنین پرداخت غرامت جنگ را از سوی دیگر پیگیری نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چشم کسانی‌ که ۸ سال در خوزستان زیر توپ و گلوله "زندگی‌" کردن روشن
عجب ...
اين يک توطئه ديگر براي اختلاف انداختن بين ملت ايران و ملت عراق است که بايد هوشيار باشيم. ولي اين نبايد مانع پيگيري حقوق ملت ايران باشد.
آقا فكر كنم هر وقت عراقي ها فكر كنند در ايران وضع به هم ريخته است، چشم طمع مي دوزند . مثل سال 59. از ماست كه بر ماست...
با تشکر از اطلاع رسانی دلسوزانه سایت تابناک خواهشمند است موضوع پیگیری غرامت جنگی را همانند حقوق هسته ای با جدیت هر چه تمام پیگیری کرده و تا به نتیجه رساندن آن از پای ننشینند. غرامت جنگی که عراق باید پرداخت کند معادل چندین چاه نفتی بزرگ است که با هیچ چیز قابل معامله نیست.
اینها که پشه ای در برابر ما نیستند
فقط یه دونه شهاب کارشون رو تموم می کنه
برو بابا مسئولین ایران اگر ذره ای تفکر کنند با ید اول دست از این خیمه شب بازیهای خودشان دست بر دارند .
دمت گرم.
حالا باید به این مهم رسیدگی کرد
زبانتان را گاز بگیرید تابناکیها، کشور دوست و برادر عراق و این رفتارها؟!!
به نظرمی رسد کوتاهی وبی توجهی از مسئولین دیپلماسی ایران بوده زیرا پس از خاتمه جنگ ومتعرض شناختن دولت بعثی عراق مسئولین ذیربط باید تدابیر لازم را اتخاذ کرده تا کار بهبه اینجا نمیرسید. ضمن اینکه پس از گذشت 22سال حق مسلم مردم از بابت غرامت جنگی به جایی نرسیده است.
بازم عراق ؟!؟! بازم خوزستان ؟!؟!؟
بخدا هنوز از جنگ 8 ساله خسته ایم ...
این موضوعات اصلا اهمیتی نداره . فقط باید غرامت جنگی جنگ جهانی رو از انگلستان بگیریم.
یعنی تاریخ تکرار می شود؟
بابا ولمون کن با غرامت
اول غرامت جنگ جهانی اول بعد دوم و آخر هم عراق
با این حساب نوه نوه من اگر زنده موند در 90 سالگی ده هزار تومان میگیره بابت کل غرامتهای طلبکار ایران
حالا ما نفهمیدیم کشور دوست و برادر عراق چرا 2باره شده بعثی ؟؟
جالب بود ولی این سوال را از شما دارم دراین شرایط ایا مهم ترین خبر این بود شماهمیشه خبر های را پوشش میدهید
که کارهای دولت را زیر سوال می برد امیدوارم کمی انصاف را در کارتان رعایت کنید
عراق اگه ایندفعه بخواد به ایران حمله کنه در عرض یک هفته زیر پا له میشه
خزر را در بالا از دست دادیم. پارس جنوبی را به قطر باختیم. امارات ادعای جزایر سه گانه دارد و عراق مدعی چاههای نفتی است. اقتدار ملی دولت
امان از دست كشور دوست و برادر عراق. فقط بهشون بگيد يه كم دست نگهدارند داريم جاده ميسازيم براشون كمي هم مدرسه و مسجد و درمانگاه توي خاك اونها در حال ساخت داريم (البته بعد اونها هم اگه بودجه موند توي خاك خودمون هم يه طرح داريم كه بسازيم فقط بايد موسوي كوتاه بياد!!) بعد حمله كنند. بخدا بخاطر خودشون ميگم آخه ممكنه بزنند هر چي راه ساخته بوديم بتركونند اونوقت ما بعد چند سال جنگ دوباره بايد آستين بالا بزنيم راه بسازيم ، مسجد ، مدرسه، درمانگاه و ... بسازيم براشون. كمي هم هواي داداش ايران رو داشته باشند آخه. البته ما داداششيم عيب نداره بازم بعد حمله و تخريب درست مي كنيم. برادريه ديگه چه ميشه كرد!!!!
این عراقی ها کوتوله نظامی هستند و در حد یک عقرب بالاخره نیش خود را به ایران خواهند زد.
بهترین راه حل از طریق سازمان ملل
چو ایران نباشد تن من مباد......تا ما جوانان ایران زنده ایم...هیچ کسی حق ندارد ذره ای .. حتی از هوای ایران را استشمام کند....زنده باد ایران
اره ديگه از بس كه داديم خوردن وچاق وچله شدن بايد هم از اين كارا كنن
این امریکایی ها عاشق این هستن که بین ایران وعراق جنگ بشه تا بتونن مستقیم به بهانه ی حمایت از عراق با ما وارد جنگ شوند.
منطقه فكه نزديكي شهرستان دهلران در جنوب استان ايلام و در نوار مرزي دو كشور قرار دارد در عجبم كه چرا همه آن را جزء استان خوزستان عنوان مي كنند.
بابا سواد جغرافيا داشتن هم چيز خوبيه
رابطه حسنه برقرار كردن با عراق اشتباه بود
من در شهر مهران هستم عراقها هزاران نفر از ایرانیان را در جریان جنگ به شهادت رساند با زیرکی غرامت هم به ایران ندادند . ولی از همه اینها بدتر این است روزانه صدها دستگاه تریلر نفت و گازوییل و بنزین ایران را از مرز به عراق میبرند این در حالی است که ماشین های خودمان ساعتها در نوبت سوخت گیری هستند اگر هیچ کاری از دستتان بر نمی اد سوخت کشور را به عراقی ها ندهید این خیانت است . ضمنا ماشین سمند به عراقی ها داده می شود چهار میلیون ولی به ایرانی ها داده می شود شانزده میلیون چرا ؟ انگار عراقی ها بر ایران حکومت می کنند چرا
سلام. واقعا ما انقدر بدبخت شدیم که عراق بعد از ادعاهای واهی خودش ، برامون نیرو هم سر مرز بیاره!!
دولتمردان محترم موضوع خاک وطنمونه ( ناموسمونه) لطفا لبخند نزنید!!
ما در امتداد اراده شهدا ایستاده ایم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی