بازدید 2640

انتقاد مسکو از اظهارات اخیر دی میستورا درباره اجلاس آستانه

به دنبال اظهارات فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره اجلاس آستانه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سخنان وی انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۹۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 27 April 2018

به دنبال اظهارات فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره اجلاس آستانه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سخنان وی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اظهارات استیفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه که گفته بود، "روند آستانه با توجه به تعداد محدود طرف‌های مشارکت کننده در آن تمام توانایی‌هایش را به کار گرفت"، انتقاد کرد.

زاخارووا تصریح کرد: دی میستورا ارزیابی کاملا متفاوتی از اجلاس آستانه انجام داد که این امر باعث برانگیخته شدن تعجب ما شده است. همچنین این مساله برای مسکو سؤال است که آیا این امکان وجود دارد که همین تغییرات را در نشست ژنو اعمال کرد؟

وی افزود: زمانی که دی میستورا در مسکو  چیزی می‌گوید و پس از ترک آن چیز دیگری، پس آیا این امکان وجود ندارد که مشابه همین امر در مورد نشست ژنو به عنوان مثال وقتی نمایندگان دولت سوریه درباره این نشست حرفی می‌زنند و در مقابل نمایندگان اپوزیسیون حرف دیگر، اتفاق بیفتد.

پیشتر استفان دی میستورا اظهار کرده بود "حقیقت این است که طرح روسیه به نهایت خود رسیده و آستانه همچنان طرحی جدید است اما ما باید از منظر دیگر به آن نگاه کنیم. سه کشور تنها در روند آستانه مشارکت دارند نه ۱۵ کشور و این یعنی تمامی طرح‌ها در این روند نیستند".

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: صحنه سازی حمله شیمیایی ادعایی در دوما بهانه‌ای برای انجام حمله سه گانه به سوریه بود.

زاخارووا اشاره کرد: هیچ قربانی، مجروح یا اثری از استفاده از سلاح شیمیایی در دوما مشاهده نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل