بازدید 2409

فاصله 17 برابری دهک بالا و پائین جامعه!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله دهک‌های بالا و پائین جامعه امروز به 17 برابر رسیده است و این فاصله تولید آسیب اجتماعی می‌کند، چراکه یک عده از سیری نمی‌دانند چکار کنند، یک عده از گرسنگی!
کد خبر: ۷۹۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 26 April 2018

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله دهک‌های بالا و پائین جامعه امروز به 17 برابر رسیده است و این فاصله تولید آسیب اجتماعی می‌کند، چراکه یک عده از سیری نمی‌دانند چکار کنند، یک عده از گرسنگی!

به گزارش فارس، رضا شیران بعدازظهر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس با اشاره به دلایل آسیب‌های اجتماعی در کشور اظهار داشت: بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و دستمزد، فاصله فاحش دهک‌ها، اتباع بیگانه و... از دلایل آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به رشد شاخصه‌های توسعه در کشور پس از انقلاب اسلامی همچون پیشرفت‌ها در عرصه علم، پزشکی، زیرساخت‌ها و... افزود: باوجود پیشرفت‌های چشمگیر، آسیب‌های اجتماعی را باید در مسائل مختلفی همچون اقلیم، توزیع ناعادلانه پول، فرهنگ و سنن و... مشاهده کرد.

شیران خاطرنشان کرد: بودجه سال 97 نشان می‌دهد که روزانه بیش از 800 میلیارد تومان خرج روزمره کشور است و 210 هزار میلیارد تومان حقوق ناعادلانه پرداخت می‌شود یعنی یک‌هفتم حقوق بگیرها به‌اندازه‌ای می‌گیرند که شش‌هفتم می‌گیرند! به طوری که 500 هزار نفر حقوقشان به اندازه 3میلیون نفر دیگر است.

این نماینده مجلس افزود: فاصله دهک‌های بالا و پائین جامعه امروز به 17 برابر رسیده است و این فاصله تولید آسیب اجتماعی می‌کند، چراکه یک عده از سیری نمی‌دانند چکار کنند، یک عده از گرسنگی!

وی ادامه داد: ما برای مسکن دهک‌های پائین جامعه چکار کرده‌ایم؟ در صورتی 48 درصد جمعیت جامعه را دهک‌های پائین تشکیل می‌دهند. آیا اگر در حوزه مسکن ارزان‌قیمت کار می‌کردیم بازهم شاهد حاشیه‌نشینی در شهرها بودیم؟

شیران اضافه کرد: متأسفانه رشد جمعیت نیز در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها دیده نشده است به‌طوری‌که در دهه 60 به هر دلیلی اتباع بیگانه وارد کشور شده و در حال حاضر نزدیک به یک‌میلیون نفر فرزند این اتباع حاصل ازدواجشان با زنان ایرانی بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان