بازدید 7048

تبانی با برادران اجاره‌ای برای تصاحب ارثیه

کد خبر: ۷۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۳ 31 December 2009
زنی که برای تصاحب ارثیه پدری‌اش، 2 مرد را برادر خود معرفی کرده و با تبانی آنها، ملکی را در شمال کشور فروخته و 100 میلیون تومان به دست آورده بود، دستگیر شد

به گزارش «جام‌جم»، چندی قبل مردی در شعبه 16 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، از خواهر خود به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: والدینم فوت کرده بودند و خواهرم قرار بود پس از فروش ملکی در شمال کشور، سهم‌الارث من و برادرم را هم بپردازد اما چند ماهی گذشت و او تقسیم ارثیه خانوادگی را به زمان دیگری موکول کرد تا این که هفته گذشته، برای بررسی وضعیت ملک به شمال رفتم و متوجه شدم ملک خانوادگی فروخته شده است.

شاکی اضافه کرد: به اوضاع مشکوک شدم و به مشاور املاکی که ملک ما در آنجا معامله شده بود، رفتم که متصدی گفت، زن جوانی همراه 2 برادرش این ملک را فروخته‌اند.

شاکی گفت: با اطلاعاتی که به دست آوردم، متوجه شدم زن جوان خواهر من است که 2 مرد غریبه را به جای من و برادرم معرفی کرده و با ارائه مدرک جعلی به متصدی املاک ، ملک را فروخته و 100 میلیون تومان از فروش آن به دست آورده است.

به این ترتیب، ماجرا را به برادرم اطلاع دادم و به خانه خواهرم رفتیم و در این باره با او صحبت کردیم که گفته‌های ما را نپذیرفت و ما هم ناچار از او شکایت کردیم.

پس از ثبت اظهارات مرد، برادر وی هم به دادسرا احضار شد و در تحقیقات قضایی گفته‌های شاکی را پذیرفت.

به این ترتیب، زن جوان با هماهنگی قضایی دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت تا این که چند روز قبل به فروش ارثیه خانوادگی اعتراف کرد.

زن متهم به کلاهبرداری در اظهاراتش به پلیس گفت: دچار مشکلات مالی بودم و تصمیم گرفتم سهم‌الارث 2 برادرم را تصاحب کنم بنابراین دو مرد بیکار را استخدام کردم تا زمان مراجعه به مشاور املاک و دفتر خانه، نقش برادرانم را بازی کنند و پس ا‌ز آن با تهیه عکس 2مرد و مدارک هویتی برادرانم، از یک جاعل خواستم برای آنها شناسنامه و کارت ملی جدید تهیه کند و به همراه آنها به چندین دفتر مشاوره املاک مراجعه کردیم تا عاقبت در یکی از این مراکز، ملک را به فردی فروختم و 100 میلیون تومان به دست آوردم و به آن دو مرد هم یک میلیون تومان پرداخت کردم.

بنا بر این گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شده است و تحقیقات تکمیلی درخصوص ابعاد مختلف پرونده ادامه دارد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل