بازدید 4236
65 هزار نفر ثبت نام شدند

پیش فروش ۵ میلیون سکه در دور جدید

براساس اعلام دبیرکل بانک مرکزی بیش از ۵ میلیون سکه در دور جدید پیش فروش شد که از این تعداد یک میلیون به سررسید یک ماهه اختصاص دارد.
کد خبر: ۷۹۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ 24 April 2018

براساس اعلام دبیرکل بانک مرکزی بیش از ۵ میلیون سکه در دور جدید پیش فروش شد که از این تعداد یک میلیون به سررسید یک ماهه اختصاص دارد.

به گزارش میزان، با تک نرخی شدن نرخ ارز در فرورین ماه، شرایط جدید پیش فروش سکه با سررسید‌های مختلف و قیمت‌های جدید از سوی بانک مرکزی اعلام شد.

در این میان سکه با سرسید‌های یک ماهه تا ۲ ساله دربین شرایط پیش فروش به چشم می‌خورد و با استقبال مردم روبرو شد به طوریکه بعد از گذشت یک هفته با دستور بانک مرکزی پیش فروش با سررسید یک ماهه متوقف شد و بعد از آن توقف پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه در دستور کار قرار گرفت.

در این میان زمزمه‌هایی از انتقال فروش آن به بورس کالا مطرح شد که با پیگیری‌های میزان، بورس کالا اعلام کرد که هنوز خبری از پیش فروش سکه در بورس کالا مطرح نیست و در صورت اقدام به پیش فروش سکه از طریق اطلاعیه‌های رسمی این سازمان به متقاضیان اعلام خواهد شد.

با این حال با گذشت حدود ۲ هفته از آغاز پیش فروش سکه با شرایط جدید امکان ثبت نام با سررسید‌های ۶ ماهه، ۹ ماهه، یک ساله، ۱۸ ماهه و دوساله امکان پذیر است و متقاضیان می‌توانند برای پیش فروش به شعب بانک ملی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که تمامی افراد ۱۸ سال با در دست داشتن شناسنامه برای خرید هر تعداد سکه می‌توانند اقدام کنند و در این بین محدودیتی اعمال نشده است.

دبیرکل بانک مرکزی درخصوص استقبال مردم از پیش فروش سکه گقت: از زمان آغاز دور جدید پیش فروش سکه تاکنون، پنج میلیون قطعه سکه از طریق شعب بانک ملی ایران پیش فروش شده است.

وی افزود: از این تعداد سهم سررسید‌های یک ماهه حدود یک میلیون قطعه است و بقیه به سررسید‌های بالاتر اختصاص دارد.

احمدی با اشاره به سهم یک میلیون قطعه‌ای سررسید یک ماهه در ثبت نام‌ها گفت: بقیه ثبت نام‌ها به سررسید‌های بالاتر اختصاص دارد.

همچنین معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته در آیین رونمایی از سامانه ارزی نیما اعلام کرد: در جریان پیش فروش سکه ۶۵ هزار نفر چند میلیون سکه پیش خرید کرده اند که برخی از این افراد به تنهایی حدود ۲۶ هزار قطعه سکه خریده اند و این طور نیست که تمام جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران به دنبال خرید سکه باشند و صف بکشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر