بازدید 2135
۱

تخم‌ریزی ماهیان «شفارود» در معرض نابودی

کد خبر: ۷۹۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 24 April 2018

سدهای کلهام امکان تخم‌ریزی ماهیان را از میان می‌برند.

به گزارش ایسنا، «اکبر میغی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر گفت: مأمورین اجرایی اداره محیط زیست شهرستان رضوانشهر طی پایش رودخانه‌های شهرستان نسبت به تخریب دو دهنه کلهام صیادی غیرمجاز ماهیان استخوانی بر روی رودخانه شفارود اقدام کردند.

وی افزود: این کلهام‌های غیرمجاز که توسط افراد سودجو در بستر رودخانه شفارود واقع در حوالی روستای شادکوه احداث شده بود عملاً امکان تخم‌ریزی ماهیان را در رودخانه از میان می‌برد که مأمورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پس از دادن اخطارهای لازم و توجه نکردن صاحبان کلهام به اخطارها، اقدام به تخریب این کلهام‌ها کردند.

میغی تصریح کرد: هرگونه احداث بستر بر روی رودخانه‌ها برای عملیات صیادی ممنوع بوده و با متخلفین از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: رودخانه دائمی و پرآب «شفارود» یکی از رودخانه‌های اصلی شهرستان رضوانشهر است که هر سال در طول فصل تخم‌ریزی ماهیان زیادی به این رودخانه مهاجرت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاجعه زیست محیطی اینه که همه ساله در زمستان و اوایل بهار، صیادانی که شغلشان صیادی نیست و به شغل های دیگری مشغولند به طرز بی رحمانه ای صید ماهی در دهانه رودخانه های شمال کشور را انجام می دهند یعنی اجازه عبور حتی یک ماهی را به داخل رودخانه برای تخم ریزی نمیدن و همین امر سبب کاهش هر ساله ذخایر ماهیان دریای خزر شده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان