بازدید 5232

شرط جدید روسیه برای معاهده با آمریکا

کد خبر: ۷۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۵ 31 December 2009
نخست وزیر روسیه در اظهارات تازه ای انعقاد معاهده جدید هسته ای با آمریکا را به توقف طرح سامانه ضد موشکی این کشور منوط کرده است.

به گزارش بی بی سی، روسیه و آمریکا در ماههای اخیر برای انعقاد یک معاهده جدید هسته ای میان خود تلاش کرده اند.اما هم اکنون ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه می گوید،سامانه دفاع موشکی امریکا مانعی بر سر راه انعقاد این معاهده است. خبرنگار بی بی سی در این باره گفت،زمانی که همه تصور می کردند،روسیه و امریکا واقعا به امضای معاهده جدید نزدیک شده اند،ناگهان پوتین سنگ بزرگی انداخته و گفته است،"سامانه دفاع موشکی و تسلیحات دفاعی کاملا به هم گره خورده اند.اگر ما سامانه ضد موشکی نسازیم،خطر سیستم های تهاجمی متوجه ما خواهد بود.آن وقت امریکا احساس امنیت خواهد کرد و توازن قدرت از بین می رود."

به عبارت دیگر معنای اظهارات پوتین این است که اگر آمریکا سامانه موشکی اش را مستقر کند،روسیه نیز مجبور خواهد شد تسلیحات جدید هسته ای بسازد. پوتین در سالهای اخیر تلاش کرده است روسیه را به عنوان یک قدرت بزرگ نظامی معرفی کند.رژه های بزرگ نظامی به میدان سرخ مسکو بازگشته است.اما واقعیت این است که تانک ها و هواپیماهای روسیه قدیمی و ناکارآمد شده اند.فقط تسلیحات هسته ای است که این کشور را به یک قدرت جهانی مبدل کرده است. مسکو نگران است که سامانه موشکی آمریکا حتی این امتیاز را نیز از روسیه بگیرد.

تحلیلگران در مسکو معتقدند که پوتین مایل است واشنگتن فقط به یک سامانه کوچک موشکی که قادر نباشد موشک های هسته ای روسیه را بی اثر کند،بسنده کند.پوتین ظاهرا فقط نخست وزیر روسیه است اما عملا او قدرتمندترین فرد این کشور محسوب می شود. از این رو اظهارات او ممکن است بر مذاکرات هسته ای ژنو تاثیرگذار باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار