بازدید 49290

اجازه ازدواج مجدد به مردان در 10 مورد

کد خبر: ۷۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۱ 31 December 2009
سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت: در جلسه‌ي روز گذشته‌ي اين كميسيون ماده 23 لايحه‌ي حمايت از خانواده مبني بر اجازه‌ي ازدواج مجدد به مردان در 10 مورد تصويب شد.

امين‌حسين رحيمي در گفت‌وگو با ايسنا در توضيح موارد تصويبي ماده 23 لايحه‌ي حمايت از خانواده گفت: رضايت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ايفاي وظايف زناشويي، عدم تمكين زن از شوهر مطابق با حكم دادگاه، ابتلاي زن به جنون يا امراض صعب‌العلاج، 4 مورد از 10 موردي است كه مرد اجازه‌ي ازدواج مجدد دارد.

وي محكوميت قطعي زن در جرايم عمدي به مجازات يك سال زندان يا جزاي نقدي كه بر اثر عجز از پرداخت منجر به يك سال بازداشت شود را به عنوان ديگر مورد تصويبي ماده 23 لايحه حمايت از خانواده برشمرد و در توضيح اين بند گفت: اگر زني با ارتكاب جرم عمدي مثل صدور چك بلامحل، سرقت و ... -البته شامل جرايمي همچون جرايم مربوط به رانندگي كه حتي جريمه‌ي زندان هم داده نمي‌شود-، حكم قطعي محكوميت يك سال زندان برايش صادر شود، مرد به محض صدور حكم قطعي مي‌تواند تقاضاي ازدواج مجدد كند اما اگر زن با ارتكاب جرم عمدي به جزاي نقدي محكوم شود، ولي به دليل عدم توان پرداخت اين جزاي نقدي، بازداشت شود در اين صورت مرد پس از انقضاي مدت يك سال بازداشت مي‌تواند تقاضاي ازدواج مجدد كند.

نماينده‌ي مردم ملاير در خانه ملت، بند 6 ماده 23 لايحه حمايت از خانواده را ابتلاي زن به هرگونه اعتياد مضر حال خانواده به تشخيص دادگاه عنوان كرد و در توضيح بندهاي 7 اين ماده گفت: سوء رفتار يا سوء معاشرت زن به حدي كه ادامه‌ي زندگي را براي مرد غير قابل تحمل كند به عنوان بند 7 ماده 23 لايحه حمايت از خانواده مطرح شده است.

رحيمي بند 8 ماده 23 لايحه حمايت از خانواده را ترك زندگي خانوادگي از طرف زن به مدت 6 ماه عنوان و اظهار كرد: اگر ترك زندگي مشترك از طرف زن به مدت 6 ماه باشد، مرد مي‌تواند تقاضاي ازدواج مجدد كند.

وي عقيم بودن زن و غايب شدن زن به مدت يك سال را به عنوان بندهاي 9 و 10 ماده 23 لايحه حمايت از خانواده برشمرد و يادآور شد: غايب شدن زن به مدت يك سال با ترك زندگي متفاوت است؛ به گونه‌اي كه ترك زندگي زن به معناي رفتن به خانه‌ي پدري، بستگان و ... است و غايب شدن به معناي اين است كه كسي نداند زن كجا رفته و اثري از او نباشد.

سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت:دادگاه تحت عنوان اين 10 بند مي‌تواند اجازه‌ي ازدواج مجدد مرد را صادر كند البته تبصره‌اي در رابطه با نحوه‌ي رسيدگي دادگاه در رابطه با احراز عدالت و توانايي مالي و ... وجود دارد كه در جلسه‌ي آينده مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۰
اگر آقایان هم این مشکلات و سوء رفتارها را داشتند زنان نیز حق ازدواج مجدد دارند یا این قوانین فقط به نفع آقایان صادر می شود ؟
میشه لطفا درباره شرایطی که زن میتونه طلاق بگیره هم یکی دو تا بند بنویسید!!! انگار توی ایران فقط مردان باید زندگی کنند؟؟؟؟؟
خوب بالاخره بايد يه فكري براي اين 6 ميليون مطلقه موجود در جامعه كرد من فكر كنم تا چند وقت ديگه ازداواج مجدد را اجباري كنند.
بیچاره زن
اگر مردها اینطوری باشند چی ؟
قانونی داریم برای زن ؟
با تشکر از حمایتهای مجلس ، آیا این قانون برای گرفتن 4 زن نیز صادق است؟!
دعا می کنیم تا ظهور امام زمان
انشاالله ایشان حق زنان را از مردان بگیرند، از شماها که کاری برنمی یاد!!!!
ببخشید اگر مرد یک سال زندانی شد حکمش چیه؟
وام ازدواج هم برای ازدواج های مجدد ممکن هست یا نه؟
انوقت خانمها در همه موارد ذكر شده در بالا كه به مرد اجازه ازدواج مجدد داده حتي حق طلاق بصورت قانوني ندارند مگه اينكه خودشون در عقد نامشون ذكر كرده باشند. يعني حمايت قانوني از حقوق زنان نمي شه! واقعا شما با اين كارا فقط زنان را هر چه بيشتر از اسلام دور مي كنيد
اگر شوهر زن را تمکین نکند چه؟ اگر مرد بیماری صعب العلاج بگیرد چه؟ اگر مرد زندان برود چه؟
اگر آقایان قانونگدار مفهوم حمایت از خانواده را می فهمیدند سعی در حفظ و نگهداری آن می کردند نه با تصویب این قوانین برای فروپاشی خانواده تلاش می کنند. دکتر روانشناس خانواده
خوش به حال من.چهاربندش شامل حال من میشود پس به ازای هربند میتونم یک زن ودرمجموع چهار زن بگیرم
خوب اگر مردی همین کارها را با زنش بکند زن می تواند طلاق بگیرد یا ازدواج مجدد کند ؟؟
آیا به زنان هم با این شرایط اجازه ازدواج مجدد میدن یا فقط مخصوص آقایونه ؟؟؟!!!! جامعه مردسالاری که میگن یعنی این !!!
اگرچه خداوند در آیه 129 سوره نسا به مردان گفته تقوی پیشه کنند و به یک همسر قناعت کنند (به دلیل آنکه نمیتوانند عدالت را رعایت کنند)، اما اجازه ازدواج مجدد را نیز به همسر اول موکول ننموده است.
پس حق زن در این میان چی میشه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر