بازدید 5876

جزئیات تشکیل سازمان هدفمندی یارانه ها

کد خبر: ۷۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰ 30 December 2009
رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس از آماده بودن لایحه هدفمندی برای ارائه در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: در اصلاحی که به منظور تامین نظر شورای نگهبان صورت گرفت فکر می کنیم نظر دولت و خواست مجلس را تامین کرده ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه شب گذشته این کمیسیون و اصلاح ماده 15 لایحه هدفمند کردن یارانه ها به منظور تامین نظر شورای نگهبان اظهار داشت: در این اصلاحیه تشکیل سازمانی تحت عنوان سازمان هدفمندی یارانه ها پیش بینی شد که این سازمان با ماهیت شرکت دولتی تشکیل شود و مجموعه درآمدهایی که از هدفمندی یارانه ها به دست می آید، پس از کسر سهم دولت به این سازمان واریز شود و در مواد 7 و 8 قانون هدفمند کردن یارانه ها یعنی بازتوزیع بین مردم و تولیدکنندگان تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت یک مجمع عمومی دارد که از وزیران مربوطه که عنوان آنها در این لایحه ذکر شده در آن حضور دارند، افزود: علاوه بر این دولت می تواند افراد دیگری را عضو این مجمع کند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: اساسنامه این شرکت توسط دولت تصویب می شود و وزیر اقتصاد و دارایی و معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور از تهیه کنندگان این اساسنامه هستند.

وی اظهار داشت: نظارت بر این شرکت همچون قانون مطابق بر مراکزی است که نظارت بر آنها جدی و جامع است و گزارش کار این سازمان باید هر 6 ماه یک بار به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شود و دیوان محاسبات مکلف شد که هر 6 ماه یک بار گزارش عملکرد این سازمان را به مجلس ارائه کند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه منابع اضافی هر سال برای سالهای بعد قابل استفاده است، تاکید کرد: دولت می تواند در چارچوب ماده 8 ، یعنی بازتوزیع یارانه ها بین تولید کنندگان برای سالهای آینده تعهد ایجاد کند.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: ما تصور می کنیم که نظر دولت و خواست مجلس تامین شده است و این لایحه برای ارائه در صحن مجلس آماده است و به احتمال زیاد هفته آینده به صحن خواهد آمد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی