بازدید 2753

ترامپ اوپک را متهم به افزایش مصنوعی قیمت نفت کرد

رییس جمهور ایالات متحده در پیام توئیتری خود نوشت: رسیدن قیمت نفت به بیشترین حد خود در بیش از ۳ سال اخیر ناشی از افزایش تصنعی آن از سوی اوپک است.
کد خبر: ۷۹۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 22 April 2018

رییس جمهور ایالات متحده در پیام توئیتری خود نوشت: رسیدن قیمت نفت به بیشترین حد خود در بیش از ۳ سال اخیر ناشی از افزایش تصنعی آن از سوی اوپک است.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ در پیام توئیتری خود اوپک را متهم به افزایش مصنوعی قیمت نفت و رسیدن آن به بالاترین سطح در بیش از ۳ سال اخیر کرد. ترامپ اعلام کرد که با رقم بالای نفت در همه جا که شامل ذخایر بالای نفت بر روی دریا است، به نظر می رسد که اوپک در آن نقش دارد و قیمت نفت به طرز مصنوعی بسیار بالا است.

در همین حال قمیت نفت برنت با رسیدن به تقریبا ۷۴ دلار در هر بشکه و قیمت ۶۸ دلار برای وست تگزاس اینترمیدیت‌ آمریکا بیشترین رقم را از پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد برای خود ثبت کرد و اظهارات ترامپ منجر به کاهش نیم دلاری بهای نفت در روز جمعه شد.

این اظهارات ترامپ به دنبال صحبت های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به میان آمد که گفته بود در ماه مارس یک قرار داد بزرگ نفتی بین اوپک و روسیه انجام می گیرد که هدف از آن کمک مسکو به ریاض برای کنترل بازارهای نفتی در ۲ دهه آینده است.

بر اساس گزارشات به دست آمده، عربستان علاقمند به اعمال فشار بر روی قیمت نفت به منظور رسیدن آن به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برای کاهش کسری بودجه خود و بالا بردن ارزش سهام آرامکو در آستانه عرضه اولیه سهام آن در سال ۲۰۱۹ میلادی است.  

همچنین اوپک و دیگر کشورهای اوپک بیش از ۱۴۰ درصد پایبند به توافق کاهش تولید نفت در ماه مارس بوده اند. این در حالی است که ترامپ خواهان قیمت نفت پایین تر است؛ اما سیاست خارجی او باعث پشتیبانی قیمت نفت شده است.

از سویی تحریم ایران از سوی آمریکا با هدف کاهش تولید نفت ایران می تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت نفت شود و به گفته کارشناسان اقتصادی، قیمت نفت نسبت به تغییرات ژئوپولتیکی نسبت به یکسال قبل آسیب پذیر تر شده و توافق کاهش تولید اوپک در حال باز گرداندن توازان در بازار عرضه و تقاضا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر