بازدید 2388

۱۴ درصد از صادرات غیرنفتی روانه بازار عراق می‌شود

«مجتبی خسروتاج» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه روابط ایران و عراق همواره رو به توسعه است، گفت: ١٤ درصد از مجموع صادرات غیرنفتی کشور به بازار عراق عرضه می شود.
کد خبر: ۷۹۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 21 April 2018

«مجتبی خسروتاج» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه روابط ایران و عراق همواره رو به توسعه است، گفت: ١٤ درصد از مجموع صادرات غیرنفتی کشور به بازار عراق عرضه می شود.

به گزارش ایرنا، خسروتاج عصر امروز (شنبه) در نشست اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: قرار است دولت خط اعتباری سه میلیارد دلاری برای حضور فعالان اقتصادی در عراق ایجاد کند.

وی که ریاست سازمان توسعه تجارت ایران را به عهده دارد، در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید ابعاد حقوقی خط اعتباری صادرات به عراق دیده شود تا حضور بازرگانان ایران در عراق با کمترین ریسک همراه باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعمال تعرفه های وارداتی از طرف عراق گفت: به رغم بارها تقاضا برای ارائه مستندات در این زمینه، تا به امروز هیچ یک از تجار ما سندی دال بر این مدعا ارائه نکردند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: عراق ١٠ میلیارد دلار کسری درآمد دارد و می خواهد از طریق مبادی مرزی و حقوق گمرکی درآمدهای خود را افزایش دهد.

خسروتاج با اشاره به اینکه سامانه «نیما» (نظام یکپارچه معاملات ارزی) در روزهای آتی رونمایی می شود، اظهارکرد: صادرکنندگان می توانند ارز حاصل از صادرات خود را با نرخ چهار هزار و ٢٠٠ تومان در این سامانه عرضه و یا می توانند با ارز حاصل از صادرات، مواد اولیه موردنیاز خود را وارد کنند.

وی نرخ چهار هزار و ٢٠٠ تومان برای هر دلار را منصفانه ذکر کرد و گفت: در ١٠ ماه سال گذشته، نرخ دلار کمتر از چهار هزار و ٢٠٠ تومان بود و فقط در دو ماه پایانی تغییر کرد.

خسروتاج افزود: تعیین این نرخ، در جهت تحقق مطالبه فعالان اقتصادی یعنی تک نرخی و یکسان سازی شدن ارز نیز خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل