بازدید 2645

دست اندازهای اجرای طرح ریجستری در گوشی های آیفون و سامسونگ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اینکه بر چه اساسی نمایندگی‌های مجاز به واردات گوشی‌های تلفن همراه انتخاب شده‌اند و چرا سایر شرکت‌ها از این امکان برخوردار نیستند جای سوال دارد.
کد خبر: ۷۹۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 21 April 2018

 

سیدحمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اجرای طرح ریجستری در کشور، اظهار داشت: سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی با همکاری یکدیگر طرح ریجستری را تهیه و از آذرماه سال گذشته اجرایی کردند، به وسیله اجرای طرح ریجستری امکان سرویس‌دهی به گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در داخل کشور از بین می‌رود.
70درصد از بازار تلفن‌ همراه کشور ما در اختیار سامسونگ است علاوه بر این در اجرای ریجستری بخش آیفون نیز ایرادات و اشکالاتی وجود داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نکاتی در خصوص طرح ریجستری وجود دارد که باید مطرح شوند، گفت: همیشه در مسائل عدم شفافیت وجود دارد، اینکه بر چه اساسی نمایندگی‌های مجاز به واردات گوشی‌های تلفن همراه انتخاب شده‌اند و چرا سایر شرکت‌ها از این امکان برخوردار نیستند جای سوال دارد.

70درصد از بازار تلفن‌ همراه کشور در اختیار سامسونگ است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اجرای طرح ریجستری شاهد افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه بوده‌ایم، ادامه داد: در ابتدای اجرای این طرح بر روی گوشی‌های تلفن همراه آیفون اجرا شد در حالی که 70درصد از بازار تلفن‌ همراه کشور ما در اختیار سامسونگ است که در اجرای ریجستری بخش آیفون نیز ایرادات و اشکالاتی وجود داشت.

پیش بینی افزایش قیمت 1 میلیون تومانی گوشی تلفن همراه / موضوع ارتباطی با نوسانات نرخ دلار ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح باعث افزایش قیمت گوشی شد هرچند که اعلام می‌کردند افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش نرخ دلار است، عنوان کرد: این در شرایطی است که با تبدیل قیمت گوشی‌های تلفن همراه به ریال شاهد افزایش 800 هزار تا 1 میلیون تومانی نا‌متعارف قیمت تلفن‌های همراه می‌شویم که ارتباطی با افزایش نرخ دلار ندارد.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای طرح ریجستری بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده ‌بودند نیز امکان دستیابی به سرویس‌های داخلی را نداشتند، تصریح کرد: مشکل قاچاق کالا در هر سطحی با شفافیت برطرف می‌شوند هرچند که قوانین نیز کمک کننده هستند، در بحث ریجستری نیز این موضوع صدق می‌کند.

95 درصد از گوشی‌های موجود در بازار از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند

زرآبادی با اشاره به اینکه 95 درصد از گوشی‌های موجود در بازار از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند، ادامه داد: امیدواریم اشکالاتی که در اجرای طرح ریجستری وجود دارد برطرف شود تا در مسیر اجرای طرح درخصوص گوشی‌های سامسونگ شاهد آنها نباشیم، قبل از همه این اقدامات نیز باید ملاک‌های معرفی نمایندگی‌های مجاز اعلام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: باید شفافیت در اجرای طرح ریجستری گوشی‌های تلفن همراه افزایش پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان