بازدید 12067

افزایش آمار طلاق در کشور

در کشور ما هیچ نهادی، مهارتهای زندگی را به نسل جوان آموزش نمی دهد و این امر در کنار مشکلاتی از جمله مهیا نبودن امکانات زندگی باعث شده تا بسیاری از ازدواجها در سال اول زندگی به طلاق ختم شود.
کد خبر: ۷۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵ 30 December 2009
یک جامعه شناس و استاد دانشگاه ریشه افزایش پدیده طلاق و زنهای مطلقه در کشور را بی توجهی نهادها به آموزش مهارتهای زندگی به جوانان عنوان کرد و گفت: بررسیها نشان می دهد از هر چها ازدواج در کشور یک ازدواج در سال اول زندگی به طلاق ختم می شود.

دکتر غلامرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از عدم آموزش مهارتهای زندگی گفت: در کشور ما هیچ نهادی، مهارتهای زندگی را به نسل جوان آموزش نمی دهد و این امر در کنار مشکلاتی از جمله مهیا نبودن امکانات زندگی باعث شده تا بسیاری از ازدواجها در سال اول زندگی به طلاق ختم شود.

این اظهارات در حالی از سوی علیزاده مطرح می شود که هفته گذشته رئیس مجتمع قضائی شماره دو خانواده در همایشی که در مرکز همایشهای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شده بود، از وجود 6 میلیون زن طلاق گرفته در کشور خبر داد.

جواد صادقی تصریح کرده بود: در کشور ما به علت وجود عوامل متعدد، نهاد خانواده متزلزل و آسیب پذیر شده است.

علیزاده همچنین در ادامه گفتگو با مهر تصریح کرد: بررسیها نشان می دهد درصد بالایی از طلاقها در سال اول زندگی رخ می دهد و این در حالی است که در مناطق مرفه نشین این میزان آمار بالاتر است.

به گفته علیزاده، در شهری همچون تهران مسائل اقتصادی عامل افزایش پدیده طلاق نیست و باید علت آن را در عدم آموزش مهارتهای زندگی جستجو کرد. چرا که بسیاری از جوانان در زمان آغاز زندگی مشترک هیچ آشنایی با مسائل و مشکلات زندگی ندارند.

این استاد دانشگاه معتقد است: دو انسان با فرهنگ، منش، خانواده و نگرشهای متفاوت در زیر یک سقف زندگی مشترک خود را آغاز می کنند. در حالی که هیچ نهادی برای آشنایی آنان با مسائل زندگی تلاش و اقدامی نمی کند و این امر باعث می شود تا امروز با آمار نگران کننده ای در خصوص طلاق و زنان مطلقه مواجه باشیم.

علیزاده خاطر نشان کرد: امروزه ازدواجها به صورت شتاب زده انجام می شود و چون انسانها در برخوردهای اول رفتار و واقعیت وجودی خود را بروز نمی دهند پس از ازدواج، رفتارهای نمایشی همچون پرده ای کنار می رود و رفتارها و چهره واقعی دو زوج نمایان می شود و در آن شرایط است که دو جوان احساس می کنند که به اندازه جغرافیای انسانی از یکدیگر فاصله دارند و وقتی راه حلی برای مسئله نیاموخته اند بنابراین به پاک کردن صورت مسئله اقدام می کنند و تقاضای طلاق می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
يعني چي كه اعلام مي كنيد 6 ميليون زن طلاق گرفته.جرم كه نيست.فكر كنم به همين اندازه هم مرد طلاق گرفته وجود داره.چرا فقط به زن اشاره مي كنيد؟كي تصميم داريد از اين نگاه كثيف نسبت به زن صرف نظر كنيد؟من تو اين مملكت واقعا از مرد بودنم خجالت مي كشم
آموزش مهارتهاي انتخاب همسر نيز در قبل از ازدواج لازم مي‌باشد. بنده همسرم را بخاطر عدم صداقت و نگفتن برخي از حقايق در قبل از ازدواج، طلاق داده‌ام.
نابساماني اجتماعي هم شده باعث رشد وحشتناك آمار هاي جرم و جنايت و همينطور طلاق شده. متاسفم
بیشترین ریشه طلاق گرفتن بین جوانها
در صدرشان ریشه اقتصادی میباشد
همین و بس
متاسفانه درصد بالایی از ازدواج ها فقط بخاطر ارضای میل جنسی طرفین انجام می شود که با توجه به عدم آموزش در این زمینه و همچنین عدم شناخت کافی طرفین نسب به هم ، در کنار عواملی مانند مواد مخدر ، تهاجم فرهنگی و فقر اقتصادی ، طلاق را به معضلی مهم برای کشورمان تبدیل کرده است.
با سلام
بايد به اطلاعتان برسانم همه طلاق ها در بين جوانان نيست . بنده خودم سه ماه پيش بعد از 17 سال زندگي مشترك و داشتن دو فرزند 17 و 14 سال از همسرم جدا شدم وقتي داشتيم ميرفتيم به دادسرا ميگفتيم الان بين جوانها ميافتيم و بايد خجالت بكشيم ولي وقت وارد مجتمع قضايي شديم ديديم از ما بزرگترها و با سوابق 25 سال زندگي دارند از هم طلاق ميگيرند . من خودم استاد دانشگاه هستم وقتي بررسي كردم و با قضات صحبت كردم آنها عامل اقتصادي و عدم آگاهي از نحو صحيح روابط جنسي را پايه 95 در صد از طلاق ها مي دانستند . پس لطفا در اعلام نظرات كارشناسان دقت بيشتري نمائيد . خبرنگار شما ميتواند براي اثبات اين سخنان به مجتمع شهيد مفتح ميدان آذري مراجعه نمايد .
خواهشمندم اين نظر را درج فرمائيد .
به نظرمن ازدیاد طلاق خیلی نگران کننده میباشد. دولت باید در راستای این مشکل جوانان باید جدی تلاش نمایند تا جوانان به این ناحیه نیگرانی نداشته باشند
چه کسی میتونه آمار ارائه شده طلاق را تصدیق کند؟
افزايش طلاق در کشور به خصوص در تهران به معنی بالارفتن سطح فرهنگ و دانش خانواده هاست که خود را مجبور به ادامه يک زندگی متشنج نمی بينند.اگر يک زوج احساس ميکنند که با هم تفاهم ندارند ، دليلی برای ادامه زندگی آن بدين وضع نيست بلکه حتی بايد به آنها کمک کرد که از هم جدا شوند. آنچه که جای نگرانی بسيار است ، ازدواجهای بی حساب و کتاب و بدون مطالعه است که بر اساس مصلحت نظام و با انگيزه های بعضا سياسی و مذهبی و نه به دليل نياز واقعی زوجين به امرازدواج، در کشور ما اتفاق ميافتد و اتفاقا ريشه بسياری از طلاقها ، ازدواجهای اين چنينی است.
یکی از مهمترین عوامل در بالا رفتن آمار طلاق ، سیمای جمهوری اسلامی است ( یعنی همان تلویزیون خودمان ) .
پای هر برنامه تلویزیونی علی الخصوص برنامه های زنده "خانواده " که به وفور در سیما یافت میشود میشینید صحبت از حق خواهی و کرفتن حق زنان .
آیا زنان در اسلام این چنین باید باشند ؟
چند درصد در سالهاي دوم، سوم، چهارم و ... طلاق مي‌گيرند؟ کلا چند درصد مي‌ماند؟ اين فاجعه است.
شش میلیون طلاق یعنی براساس آمار اگر یک جهارم ازدواجها منجر به طلاق شود، در طول این مدت ما 24 میلیون ازدواج ثبت شده داشته ایم ، یعنی 48میلیون نفر. که یک چهارم آن می شود 6میلیون طلاق که 48میلیون ازدواج ثبت شده بنظر واقعی نیست.رقم 6میلیون حدوداً برابر 10درصد جمعیت کل کشور می شود
وقتی راه درمان وامهای 4 میلیونی باشه و نهایتا صیغه چیزی جز این انتظار نمیره.
اشکال نداره! عوضش آمار ازدواج موقت داره بالا می ره!!! و از اون طرف هم آمار طلاق و ازدواج دائم پائین می یاد.........
قابل پیش بینی است و رسیدن به این نتیجه دور از ذهن نیست!
دوستان تابناکی لطفا اطلاع رسانی کنید
ممنون
.... بیکاری جوانان ..... گرانی ........فساد علل طلاق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی