بازدید 2001
جذابيت مضاعف جام جهاني نوزدهم؛

جنگي اجباری بين هم‌باشگاهي‌ها

البته آن مجادله بسرعت پايان گرفت و دو طرف صلح كردند و با كمك و تلاش هر دو نفر بود كه گالكسي توانست به ديدار نهايي ليگ حرفه‌اي فوتبال آمريكا (MLS) راه يابد كه در اين مرحله در ضربات پنالتي تسليم رئال سالت ليك شد و از قهرماني بازماند. داناوان مي‌گويد: آن مشكل بين ما حل شد و از اين به بعد با هم راحت خواهيم بود و اگر هم باز چيز ناجوري به يكديگر بگوييم، فقط به شوخي خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۲ 30 December 2009
قرعه‌كشي دور پاياني جام جهاني فوتبال 2010 كه بتازگي در كيپ تاون آفريقاي جنوبي انجام شد و 32 تيم حاضر در عرصه را مثل جام‌هاي اخير به 8 گروه 4 تيمي تقسيم كرد، باعث رويارويي اجباري تعدادي از هم باشگاهي‌ها در قالب تيم‌هاي ملي كشورهايشان خواهد شد.

به نوشته جام جم و به نقل از دیلی میل؛ يكي از عمده‌ترين اين موارد تقابل كريستيانو رونالدو و كاكا ستاره‌هاي رئال مادريد با يكديگر است، زيرا تيم‌هاي ملي پرتغال و برزيل يعني كشورهاي اين 2 بازيكن زبده در دسته هفتم جام همگروه شده‌اند.

در حال حاضر رونالدوي 24 ساله و پرتغالي با 130 ميليون دلار گران‌ترين فوتباليست تاريخ است و كاكا هم با 56 ميليون پوند بهاي انتقالش به برنابئو، سومين بازيكن گران تمامي دوران‌هاست. رونالدو از منچستريونايتد و كاكا از ميلان به رئال رفته‌اند و نزديك به 6 ماه و نيم پس از آن انتقال كاملا در جمع كهكشاني‌ها جا افتاده‌اند، اما چه فايده كه كمتر از 7 ماه بعد بايد در جام جهاني نوزدهم روبه‌روي هم قرار بگيرند.

دونگا، سرمربي برزيل مي‌گويد: ديدن تقابل كاكا و رونالدو بسيار جالب خواهد بود، زيرا آنها بر اثر همكاري در مادريد كاملا با روش و نوع كار يكديگر آشنا شده‌اند و از قضا دائم بر سر عناوين انفرادي و جوايز برترين بازيكنان سال نيز با يكديگر رقابت دارند.

اما گروه هفتم مي‌تواند آبستن حوادث ديگري هم از اين دست باشد، زيرا ديديه دروگبا مهاجم ساحل عاجي باشگاه چلسي همراه با تيم ملي كشورش بايد روبه‌روي پرتغالي بايستد كه لاجرم از هم تيمي‌هاي پرتغالي او ريكاردو كارواليو، خوزه بوسينگ‌وا، دكو و پائولو فري‌يرا سود خواهد جست. اين در حالي است كه ساحل عاج در سال 2006 با همگروه شدن با آرژانتين، هلند و صربستان، در عمل از تبعات مذكور رهايي يافت و دروگبا و سالومون كالو، ديگر مهاجم ساحل عاجي چلسي، مشكلي از اين دست نداشتند.

همگروه شدن انگليس و آمريكا در دسته سوم مسابقه‌ها، در عمل باعث تقابل ديويد بكام و لاندون داناوان بازيكنان لس‌آنجلس گالكسي با يكديگر در آفريقاي جنوبي خواهد شد و اين البته يك رودررويي ويژه و ناب نيست، زيرا اين دو چندي پيش نيز به‌گونه‌اي با يكديگر قاتي كرده بودند.

در آن مرتبه داناوان در كتاب خاطراتش بكام را يك هم تيمي گريزان از مسووليت‌هايش و مردي خوانده بود كه در درجه اول به منافع شخصي‌اش فكر مي‌كند و با اين كه بيش از 5/2 سال از انتقالش به گالكسي مي‌گذرد، مدام در حال چانه زني بر سر تمديد حضور قرضي‌اش در باشگاه ميلان ايتالياست و فقط وقتي به گالكسي مي‌آيد كه كار ديگري براي انجام دادن نداشته باشد.

بكام 34 ساله كه به احتمال زياد از اعضاي تيم اعزامي انگليس به جام جهاني 2010 خواهد بود در پاسخ، داناوان را فردي غيرحرفه‌اي و فاقد حس مسووليت توصيف كرده و گفته بود او نبايد ايده‌ها و احساساتش را به رسانه‌ها بسط و انتقال مي‌داد.

البته آن مجادله بسرعت پايان گرفت و دو طرف صلح كردند و با كمك و تلاش هر دو نفر بود كه گالكسي توانست به ديدار نهايي ليگ حرفه‌اي فوتبال آمريكا (MLS) راه يابد كه در اين مرحله در ضربات پنالتي تسليم رئال سالت ليك شد و از قهرماني بازماند. داناوان مي‌گويد: آن مشكل بين ما حل شد و از اين به بعد با هم راحت خواهيم بود و اگر هم باز چيز ناجوري به يكديگر بگوييم، فقط به شوخي خواهد بود.

در گروه هشتم اسپانيا و سوئيس با يكديگر ستيز خواهند كرد تا سسك فابرگاس اسپانيايي و فيليپ سندروس سوئيسي كه در آرسنال انگليس هم باشگاهي‌اند، در اين ديدار رودررو بايستند. 2 عضو ديگر آرسنال هم كه نيكولاس بندتنر دانماركي و رابين فان پرسي هلندي باشند با همگروه شدن دانمارك و هلند در دسته پنجم بناچار رودرروي يكديگر خواهند ايستاد؛ البته فان پرسي در‌حال‌حاضر مصدوم و حاشيه‌نشين است، اما انتظار مي‌رود تا 5 هفته ديگر از نو پا به توپ شود و بعيد است اواسط بهار سال بعد در فرمي نباشد كه برت فان مارويك، سرمربي لاله‌هاي نارنجي براي گسيل به جام جهاني آن را كافي و مناسب‌ نينگارد.

برخوردهايي از همين دست و تقابل هم باشگاهي‌ها به جام جهاني نوزدهم رنگي از جذابيت مضاعف خواهد زد. جامي كه از 20 خرداد 89 در 10 استاديوم در سطح كشور آفريقاي جنوبي برگزار مي‌شود و يك ماه طول مي‌كشد و 32 تيم حاضر در صحنه در گام نخست آن به 8 گروه 4 تيمي تقسيم شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار