بازدید 4868

آمادگي تهران و توکيو براي همکاري هسته اي

سفير ژاپن در کشورمان پيش از ظهر امروز سه‌شنبه با بروجردي ديدار و گفت‌وگو کرد. تاکيد بر اهميت توسعه و تحکيم مناسبات دوستانه في‌مابين به ويژه همکاري‌هاي پارلماني از مهم‌ترين محورهاي گفت‌وگو و تبادل نظر طرفين در اين ديدار بود.
کد خبر: ۷۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۴ 29 December 2009
علاء الدين بروجردي رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و اکينو شيروتا سفير ژاپن در ايران بر آمادگي تهران و توکيو براي همکاري هسته اي تاکيد کردند.

به گزارش ايرنا، سفير ژاپن در کشورمان پيش از ظهر امروز سه‌شنبه با بروجردي ديدار و گفت‌وگو کرد.
تاکيد بر اهميت توسعه و تحکيم مناسبات دوستانه في‌مابين به ويژه همکاري‌هاي پارلماني از مهم‌ترين محورهاي گفت‌وگو و تبادل نظر طرفين در اين ديدار بود.

در ابتداي اين ديدار بروجردي با بيان اينکه در افکار عمومي ملت ايران هيچ‌گونه نکته منفي نسبت به ژاپن وجود ندارد و اين پشتوانه خوبي براي گسترش هرچه بيشتر همکاري‌هاي دوستانه دو کشور است، افزود: ايران و ژاپن از امکانات و فرصت‌هاي بسياري براي تقويت مناسبات و همکاري‌هاي دوستانه في‌مابين برخوردارند که بايد در راستاي اهداف مشترک از آنها بهره برد.

وي تصريح کرد: ايران از گسترش همکاري‌ها با ژاپن در همه عرصه‌ها استقبال مي‌کند.

رييس گروه دوستي ايران و ژاپن در مجلس شوراي ا سلامي در ادامه به نقش مهم همکاري‌هاي پارلماني در تحکيم روابط في‌مابين اشاره کرد و افزود: مجالس دو کشور پشتوانه مهمي براي گسترش و تعميق همکاري‌هاي دوستانه في‌مابين مي‌باشند.

وي بر اراده مجلس شوراي اسلامي براي تحکيم توسعه روابط دوستانه با ژاپن در همه عرصه‌ها تاکيد کرد.

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي کشورمان و نظارت کامل آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي بر آن اشاره کرد و افزود: ايران از فعال شدن ژاپن در عرصه هسته‌اي با کشورمان استقبال مي‌کند.

براساس اين گزارش آقاي شيروتا سفير ژاپن در تهران نيز در اين ديدار ضمن تاکيد بر اراده رهبران کشورش براي توسعه مناسبات همه‌جانبه با ايران افزود: ژاپن براي توسعه روابط دوستانه با ايران در عرصه‌هاي مختلف اهميت بالايي قايل است.

وي بر نقش و جايگاه با اهميت ايران در تعاملات منطقه‌اي تاکيد کرد.

سفير ژاپن همچنين نقش مجالس را در تقويت همکاري‌ها بسيار مهم خواند و تصريح کرد: مجلس نمايندگان ژاپن خواستار توسعه تبادلات و تعامل دوستانه با مجلس شوراي اسلامي است.

شيروتا بر آمادگي کشورش براي همکاري با ايران در موضوع هسته‌اي تاکيد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها