بازدید 2388

تنبيهات مهم انضباطي فدراسیون فوتبال

از ديدگاه فوتبال حرفه اي كه فوتبال مدرن بر آن مبتني است اعضاي هر تيم و مجموعه كساني كه در ليگ برتر و ساير رده ها حضور دارند و سازنده و شكل دهنده به مسابقات هستند، بايد استاندارها و الزامات حرفه اي فوتبال را بپذيرند.
کد خبر: ۷۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷ 29 December 2009
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با در اختيار گذاشتن پيام‌هاي آموزشي قصد دارد شرايط مناسبي را براي فوتبال و هواداران اين ورزش فراهم كند.

به گزارش فارس، بر همين اساس كميته انضباطي جايگاه تغيير نگرش در رفتار بازيكنان،مربيان و دست اندركاران تيم هاي مختلف در كنار هواداران را مورد ارزيابي قرار داده است. كميته انضباطي در اين پيام موارد زير را آورده است:

"در ميادين ورزشي تنبيهات انضباطي توام با اصلاح انديشه به كار گرفته مي شود و در اين صورت آئين نامه و مواد مندرج در آن به عنوان ابزاري كار آمد در اختيار اخلاق ورزشي و اخلاق حرفه اي قرار خواهد گرفت و استمرار نظم و انضباط در ليگ را در پي خواهد داشت.

مسلما اگر فردي حاضر نشود انديشه نادرست خود را اصلاح كند و ظهور و بروز خطا از سوي مستمر باشد آئين نامه انضباطي در موارد بسياري تجويز شده است كه وي براي يك فصل يا بيشتر و حتي براي هميشه از فوتبال محروم شود.

از ديدگاه فوتبال حرفه اي كه فوتبال مدرن بر آن مبتني است اعضاي هر تيم و مجموعه كساني كه در ليگ برتر و ساير رده ها حضور دارند و سازنده و شكل دهنده به مسابقات هستند، بايد استاندارها و الزامات حرفه اي فوتبال را بپذيرند.

مثلا يك مربي حرفه اي بايد بداند كه،گرچه هواداران ملزم به رعايت آداب و اخلاق هستند اما در صورتي كه از سوي برخي از آنها توهيني به او شود حق مجادله و برخورد با هواداران را ندارد و نيز بازيكنان، مربيان و سرپرستان حرفه اي باشگاه ها بايد بدانند در صورتي با خطايي در تصميم گيري داوري مواجه شوند حق ندارند با اهانت يا برخورد با رفتارهايي كه نوعا خشونت در سكوها را دارد، معترض شوند بلكه مي توانند با مستند سازي تصميم نادرست را از طريق فيلمبرداري و اخذ نظريه كارشناسان معتمد موضوع را به طور روشمند پيگيري كند و در غير اين صورت بر خلاف اخلاق حرفه اي با آنها اقدام خواهد شد. "

كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در خصوص آشنايي بازيكنان و مربيان تيم‌ها در كنار كادرفني با تنبيهات در نظر گرفته شده در آئين نامه كميته انضباطي را ارائه داد.

تنبيهات كميته انضباطي به شرح زير است:

تخلفات اشخاص حقيقي و حقوقي: رفتار غيرورزشي و برخورد زننده ، خطاي شديد ، اعتراض به تصميم داور با گفتار ، اعتراض تصميم داور بارفتار فيزيكي ، انداختن آب دهان ، بي احترامي، توهين و فحاشي ، نقض مكرر قوانين بازي كه منجر به تحريك تماشاگران شود.بي احترامي به مقامات رسمي مسابقه .

بند 9 ماده 22 : حمله ور شدن به حريفان ، مقامات رسمي تيم ها و مسابقه و كتك كاري نسبت به هريك از آنها با انداختن آب دهان ، 6 ماه تا يك سال محروميت و از 20 ميليون تا يكصد ميليون ريال

ماده 23 : حمله‌ور شدن و برخوردهاي زننده و شديد و توهين عليه اهالي رسانه از جمله فيلمبرداران، خبرنگاران و عكاسان و ساير عوامل مطبوعات و راديو و تلويزيون از بيست ميليون ريال تا پنجاه ميليون ريال جريمه و نيز از دو ماه تا چهار ماه محروميت.

بند 2 ماده 24 : محروميت دو جلسه‌اي از شركت در مسابقات براي اقدام به زدن به نحوي كه عقيم بماند.

بند 3 ماده 24: محروميت دو جلسه‌اي براي برخوردهاي تند عليه بازيكنان و كادر رسمي مسابقه و تيم‌ها (خشونت بدون وجود توپ) كه منجر به اخراج توسط داور شده باشد.

بند 4 ماده 24 : محروميت دو جلسه‌اي براي ضربه زدن كه منجر به اخراج شده باشد، مانند زدن با آرنج، زدن به سينه فرد مقابل، لگد زدن(چه به حريف و چه به ديگر اشخاص).

بند 5 ماده 24 : محروميت سه جلسه‌اي براي ضربه زدن و اقدام به زدن كه دور از چشم داور اتفاق افتاده باشد.

بند 6 ماده 24 : محروميت شش جلسه‌اي به دليل پرتاب آب دهان به هر يك از افراد حاضر در زمين مسابقه يا ورزشگاه.

بند 7 ماده 24 : محروميت يك جلسه‌اي براي هل دادن شديد حريف كه داور مسابقه آن را نديده باشد.
ارتكاب هر يك از موارد فوق علاوه بر محروميت از ده ميليون تا صد ميليون جريمه نقدي را موجب مي شود.

بند 9 ماده 24: بي احترامي، توهين و فحاشي به داور يا كمك داور كه منجر به اخراج بازيكن يا مربي شده باشد، موجب محروميت از دو تا شش مسابقه و جريمه نقدي از ده ميليون تا صد ميليون ريال خواهد شد و هرگونه بي‌احترامي(گفتاري و كرداري) به تيم داوري و مقامات مسابقه كه منجر به تذكر داور يا كارت زرد شده باشد، مستوجب جريمه نقدي متخلف از ده ميليون تا صد ميليون ريال مي‌شود.

بند 10 ماده 24 : جنجال هر يك از عوامل يك تا شش جلسه از همراهي تيم محروم و از ده ميليون تا صد ميليون ريال جريمه نقدي خواهند شد.

بند 11 ماده 24 : رفتار زننده و خشن و اقدام براي زدن داور يا تيم داوري، بازيكنان مقامات رسمي تيم‌ها و مقامات رسمي مسابقه و ساير عوامل رسمي و باشگاه و ساير دست اندركاران اجرايي مسابقات و نيز هل دادن، انداختن عمدي آب دهان و هرگونه حركات ناشايست مشابه، موجب محروميت تا شش ماه از مسابقات و پرداخت جريمه نقدي شخصي تا مبلغ صد ميليون ريال خواهد شد.

بند 12 ماده 24 : رفتار خشن و زننده عليه داور و تيم داوري، بازيكنان مقامات رسمي هيئت‌هاي رسمي مسابقات و ساير عوامل رسمي يك باشگاه كه منجر به اصابت و مضروب شدن آنان شود، مستوجب محروميت از شش ماه تا دو سال و جريمه نقدي از ده ميليون تا صد ميليون ريال خواهد گرديد.

تبصره 1 بند 12 ماده 24 : رفتاري كه منجر به مجروح شدن هريك از اشخاص فوق شود، متخلف را مستوجب يك تا دو سال محروميت و جريمه نقدي تا صد ميليون ريال خواهد نمود و مسلماً پرداخت ديه در حق مصدوم بر مبناي قوانين جزايي، حكم محاكم ذي‌صلاح و در چارچوب مقررات مربوطه صورت خواهد پذيرفت .

بند 13 ماده 24 : تحريك ديگران به رفتار اهانت آميز و خشن توسط بازيكنان، مقامات رسمي باشگاه‌ها و ديگر عوامل رسمي مستوجب تنبيهات مندرج در مواد 20 و 21 آيين‌نامه مذكور و نيز يك تا شش جلسه محروميت از همراهي تيم و جريمه نقدي تا صد ميليون ريال خواهد شد.

بند 14 ماده 24 : تعرض و تهديد نسبت به مقامات رسمي مسابقه و ساير عوامل رسمي باشگاه‌ها و نيز مداخله در امر داوري، مستوجب تنبيهات مندرج در ماده 20 همين آيين‌نامه خواهد بود.
بند 2 قسمت « ب » ماده 24 : تنبيهات مضاعف اشخاص حقوقي
اگر چند نفر از بازيكنان يا ساير عوامل تيم (به حالت اعتراض) به مقامات رسمي بازي حمله‌ور شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها