بازدید 6387

کنترل اینترنتی نقاط کلیدی راههای کشور

کد خبر: ۷۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۵ 30 December 2009
برای نخستین بار در جهان توسط متخصصین ایرانی دوربین های آنلاین از طریق اینترنت در نقاط کلیدی راههای کشور نصب و راه اندازی شد.

سرپرست دفتر آمار واطلاعات شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir) با بیان این مطلب اظهارداشت:در حال حاضر در تونل شماره 4آزاد راه تهران پردیس و تونل زال و توشان در محور ازاد راه خرمآباد-زال-اندیمشک این دوربین ها نصب و راه اندازی شده اند و به طور 24ساعته با دوربین های آنلاین از طریق شبکه اینترنتی مراحل ساخت این پروژه ها قابل رویت است که این اقدام برای نخستین بار در جهان توسط متخصصین کشورمان صورت گرفت.

امیر فرمانبر با اشاره به اینکه،ایجاد و توسعه راه،آزاد راه،راه آهن،بندر و فرودگاه در داخل و خارج از کشور بر عهده این دفتر می باشد،ادامه داد:مهمترین اهداف این شرکت توسعه و صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه حمل و ونقل به کشورهای منطقه است که در این زمینه تلاش کرده ایم که با استفاده از جدیدترین علوم روز و فناوری پیشرفته جهان،اطلاعات مختلفی از جمله اطلاعات مدیریتی را در سطح میانی و کلان به منظور تصمیم گیری درست به متقاضیان عرضه کنیم.

وی گفت: به روز نبودن اطلاعات و یا نبود اطلاعات دقیقی در زمینه تعداد پیمانکاران،مشاوران،درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها،میزان هزینه هاو...از جمله معضلاتی بود که تاکنون گریبانگیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور بود.به همین دلیل و بر اساس دستور معاون وزیر راه و ترابری اولویت جمع آوری و آنالیز اطلاعات زیربنایی برای تصمیم گیری صحیح مدیران و معاونان ارشد به این شرکت محول شد.

سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات شرکت ساخت و توسعه زیربنایی ادامه داد: بر اساس بخش نامه این شرکت در وهله اول با تهیه سیستم های نظارت و کنترل نرم افزاری ،با جمع آوری اطلاعات لازم زیربنایی پروژها از قبیل برآوردهزینه ها،زمان انجام پروژه و...تا مراحل توسعه و بهره برداری برای تصمیم گیری های مقتضی، آنها را در اختیار وزیر راه و ترابری قرار می دهد.

فرمانبر با اشاره به اینکه در اجرای این مهم با دو دیدگاه کوتاه مدت و بلند مدت وارد عرصه شده ایم، به اکونیوز گفت:با توجه به تاکید وزیر راه و ترابری مبنی بر نظارت مستمر بر پروژه های در دست احداث به خصوص نقاط کلیدی راههای کشور،با نصب و راه اندازی دوربین های آنلاین نظارتی در این پروژه های حساس و بعضا صعب العبور،مدیران ارشد را در جریان روند پیشرفت ساخت و سازها به صورت لحظه ای برای تصمیم گیری های بعدی قرار دهیم.

وی در ادامه از نصب و راه اندازی دوربین های آنلاین نظارتی در 28 نقطه دیگرکلیدی کشور ظرف دو ماه آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه I.T در صنعت حمل و نقل می تواند بر روی تمامی بخش های از مرحله آغاز تا بهره برداری تاثیر بسزایی داشته باشد،خاطرنشان ساخت:آی.تی با در اختیار قرار دادن اطلاعات به روز جهان مانند یک چتر حمایتی می تواند دست مدیران را برای تصمیم گیری های مقتضی باز بگذارد تا آنها با اتخاذ تدابیر لازم به صورت علمی و تخصصی ،از انجام وظایف محوله به خوبی برآیند.

فرمانبردر پایان اضافه کرد:مهمترین مشکل فرآروی ما در این مهم،ضعف در ارتباط رسانی درون سازمانی و کمبود منابع مالی می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
جالبه
وای.... اینترنت که یک روز در میون قطعه
برای اولین بار در جهان ؟ !! .
دوربینهای کنترلی و بخصوص IPCam ها سالهاست که برای مصارف مختلفی از این دست .....
عقب بودن خود را از قافله با اینگونه خبرها باید پر کنیم ؟
کجاش نخستین باره؟؟؟توی اکثر جاهای دنیا وب کم های آنلاین وجود داره!
همچین میگن برای اولین بار در جهان که آدم فکر میکنه اتم رو شکافتن و یا خود دوربین رو اختراع کردن. بابا این تکنولوژی 2 ساله که تو بازار هست و اینها از کجا میدونن که کس دیگری از این نوع دوربین در پروژه ها استفاده نکرده؟ واقعا که شرم آوره
آيا ما هم مي توانيم تصاوير اين دوربين ها را در اينترنت بصورت آنلاين ببينيم؟
لطفا آدرس وب سايت مربوطه را اعلام فرمائيد.
آقا همچین نوشتی برای اولین بار در جهان انگار هیچ کشور دیگه ای قادر به این کار نیست. حالا خوبه تجهیزات استفاده شده واسه اینکار همش خارجیه
يعني چي براي اولين بار در جهان؟؟؟
يعني مثلا تو آمريكا نيست؟!!!!!!!!!!!!
برای نخستین بار در جهان دیگه خیلی خنده دار بود!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس