بازدید 3181

نحوه سهمیه‌بندی کنکور برای خانواده جانبازان اصلاح شد

کد خبر: ۷۹۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 17 April 2018

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از اصلاح نحوه سهمیه‌بندی کنکور برای خانواده جانبازان خبر داد.

به گزارش ایرنا، هادی قوامی با اشاره به نشست امروز- سه شنبه- کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اصلاح قانون برنامه ششم و همچنین قانون جامع ایثارگران در دستور کار این نشست قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از اصلاح قوانین این بود که جانبازان زیر 25 درصد هم بتوانند از سهمیه ماده 70 قانون ایثارگران و ماده 90 قانون برنامه ششم استفاده کنند.

قوامی توضیح داد: بنا به اصلاحات صورت گرفته اعضای خانواده جانباز زیر 25 درصد که 80 درصد آخرین نمره فرد پذیرفته شده در غیر سهمیه را بیاورند و اعضای خانواده جانبازی که بالای 25 درصد 70 درصد نمره خام آخرین فرد پذیرفته شده در کنکور را کسب کنند از امتیازات قانون بهره مند می شوند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاحات مذکور برای بررسی و تصویب در صحن علنی به هیات رئیسه ارسال شد.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح اصلاح ماده 88 قانون برنامه ششم بیان داشت: در این اصلاحیه آمده بود که عبارت 'مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه' از بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه حذف شود که در کمیسیون این موضوع رد شد.

به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح الحاق موادی به قوانین دیوان محاسبات گفت: برای بررسی طرح های الحاقی به قوانین دیوان محاسبات کارگروهی تشکیل تا نحوه رسیدگی به تخلفات مالی مشخص شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل