بازدید 2280

سفر مقام‌های امنیتی کره‌جنوبی به کره‌شمالی

یک مقام رسمی کره جنوبی از سفر احتمالی مقام‌های امنیتی این کشور به کره شمالی خبر داده است.
کد خبر: ۷۹۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 17 April 2018

یک مقام رسمی کره جنوبی از سفر احتمالی مقام‌های امنیتی این کشور به کره شمالی خبر داده است.

به گزارش تسنیم، به نقل از رویترز، یک مقام رسمی سئول امروز سه شنبه تاکید کرد: مقام های امنیتی کره جنوبی احتمالا در آستانه دیدار رهبران دو کشور به کره شمالی سفر خواهند کرد، البته اگر مذاکرات بیشتری در سطح مقام های عالی رتبه لازم باشد.

سئول امیدوار است که کره شمالی به تعهد خود برای خلع سلاح پایبند باشد. مشاور امنیت ملی کره جنوبی و رئیس سازمان اطلاعات این کشور در ماه مارس پس از دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کردند که "کیم" متعهد به خلع سلاح شبه جزیره کره است و مایل است تا با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

قرار است رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی 27 آوریل یعنی 10 روز دیگر در یک روستای مرزی دیدار کنند.

"ایم جونگ سئوک" رئیس دفتر مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد: با وجود اینکه فرستادگان ویژه ما بر عزم واراده رهبر کره شمالی برای خلع سلاح تاکید کرده اند، ولی این مساله کاملا فرق دارد که آیا رهبران دو کشور در جریان مذاکرات خود این مساله را به طور مستقیم تایید خواهند کرد و آن را به صورت مکتوب اعلام می کنند. انتظار داریم که این نشست عزم کره شمالی برای خلع سلاح را تایید کند.

هنوز معلوم نیست که آیا کره شمالی برای خلع سلاح شبه جزیره کره پیش شرطی را مطرح خواهد کرد یا نه. پیونگ یانگ پیش از این بارها اعلام کرده است که خلع سلاح هسته ای و موشکی را تنها زمانی مد نظر قرار می دهد که آمریکا نظامیان خود را از کره جنوبی خارج کند.

تنش ها بر سر برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی سال گذشته به شدت افزایش یافت و نگرانی های زیادی را درباره اقدام نظامی آمریکا علیه کره شمالی به وجود آورد. ولی این تنش ها طی ماه های اخیر و پس از آنکه کره شمالی با اعزام ورزشکاران خود به المپیک زمستانی کره جنوبی در ماه فوریه موافقت کرد، با کاهش روبرو شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر