بازدید 3210
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نرخ ارز برای امسال تثبیت شده است

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: شرایط کنونی فرصتی برای کسانی است که ارز خود را به سرعت بفروشند، چرا که بدون شک افرادی که با هدف سرمایه گذاری بر روی ارز و حتی سکه اقدام کرده‌اند با توجه به خواب سرمایه ضرر خواهند کرد.
کد خبر: ۷۹۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 17 April 2018

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: شرایط کنونی فرصتی برای کسانی است که ارز خود را به سرعت بفروشند، چرا که بدون شک افرادی که با هدف سرمایه گذاری بر روی ارز و حتی سکه اقدام کرده‌اند با توجه به خواب سرمایه ضرر خواهند کرد.

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به جزییات نشست دیروز نمایندگان مجلس با وزیر اقتصاد گفت: این دیدار به بهانه تبریک سال جدید و تنظیم روابط و تعامل میان مجلس و وزارت اقتصاد بود که در جریان آن نسبت به آخرین تحولات اقتصادی کشور نیز سخن گفته شد.

وی با بیان اینکه در جریان این جلسه نسبت به تثبیت نرخ دلار 4200 تومانی تاکید شد، افزود: در این نشست تاکید شد ضمن ایجاد سازوکاری منسجم از طریق سامانه‌ای متشکل نسبت به تخصیص ارز به تولید کنندگان اقدام شود.

حسن نژاد با بیان اینکه نرخ دلار 4200 تومانی دستکم تا پایان امسال تثبیت خواهد شد ، افزود: شرایط کنونی فرصتی برای کسانی است که ارز خود را به سرعت بفروشند، چرا که بدون شک افرادی که با هدف سرمایه‌گذاری بر روی ارز و حتی سکه اقدام کرده‌اند، با توجه به خواب سرمایه ضرر خواهند کرد.

نماینده مرند در مجلس در برابر این پرسش که آیا با تک نرخی شدن دلار 4200 تومانی ،شرکت‌های تولید کننده کالاهای صادراتی از جمله پتروشیمی و فولاد به فعالیت مؤثر خود ادامه خواهند داد ، پاسخ داد: تولید کننده بر اساس ارزش افزوده و تلاش برای جلب منفعت از آن تلاش می‌کند، نه بر اساس رانت ارزی، بنابراین اگر تا قبل از این تولید کننده‌ای مواد اولیه خود را بر اساس ارز مبادله ای دریافت و به امید رانت دلار آزاد اقدام به فعالیت می‌کرده، باید با اصلاح این جریان به دنبال ایجاد ارزش افزوده بر اساس منابع و مصارف داخلی نماید.

حسن نژاد از برگزرای جلسه امروز کمیسیون اقتصادی به منظور بررسی اقدام‌های اخیر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در برابر التهاب بازار ارز و سکه خبر داد و افزود: به نظر می‌رسد با توجه به عزم دولت برای تثبیت نرخ دلار 4200 تومانی در نهایت این نرخ با توجه به کارمزدها تا پایان امسال از 4500 تومان فراتر نرود.

به گفته وی آن دسته از اشخاصی که اقدام به خرید سکه یک میلیون و 600 هزار تومانی در 4 سال قبل کردند، متوجه شدند که طی این چند سال سکه از یک میلیون و 200 هزار تومان فراتر نرفت و خواب سرمایه منجر به زیان آن‌ها شد. بنابراین کسانی که به امید سود بردن اقدام به خرید دلار کرده‌اند، بعد از یکسال از محل واگذاری آن سود ببرند، بدون شک ضرر خواهند کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: اگر فردی سرمایه مازادی در دست دارد، برای سرمایه‌گذاری نباید همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارد.

وی افزود: اگر شخصی نقدینگی در اختیار دارد، باید با تقسیم آن در چندین بازار بخشی از آن را در سپرده بانکی یا ابزارهای بدون ریسک آن، بخشی از سرمایه در مسکن و قسمتی از آن را در بازار سهام سرمایه گذاری کند.

حسن نژاد گفت: معتقدم کسب پول از پول دچار ایراد شرعی است، بنابراین هیچ گاه توصیه به خرید دلار و سکه نداشته و ندارم، اما بازار سهام به عنوان بازار مشارکتی و بر اساس مضاربه حتی با وجود ضرر همچنان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در کشور است.

وی در پایان گفت: اگر در مکانی دزدی اتفاق می‌افتد، باید قبل از دستگیری دزد ،نگهبان آن را دستگیر کرد، کما اینکه اگر در اقتصاد رخوت و بی اعتمادی به وجود آمده و یا در بازار سهام رخوتی وجود دارد، باید از ناظران این بخش‌ها و کمیسیون اقتصادی مجلس مواخذه شود که چرا توجهی به آن‌ها ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار