بازدید 1144

ترکیه: سیاست ما در قبال سوریه با روسیه، ایران و آمریکا فرق می‌کند

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، آنکارا در مساله سوریه طرف هیچ یک از کشورها را نمی‌گیرد و سیاست این کشور متفاوت از ایران، روسیه و آمریکا است.
کد خبر: ۷۹۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 16 April 2018

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، آنکارا در مساله سوریه طرف هیچ یک از کشورها را نمی‌گیرد و سیاست این کشور متفاوت از ایران، روسیه و آمریکا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه در جمع خبرنگاران در قطر گفت: ترکیه با هر کشوری که از اصول درست و حقانیت در سوریه دفاع کند، همکاری می‌کند.

این اظهارات در حالی بیان شد که امانوئل ماکرون، ‌رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که حمایت ترکیه از حمله موشکی اخیر علیه سوریه نشان می‌دهد این کشور جدا از روسیه ایستاده است.

وی با اشاره به همکاری آمریکا و ترکیه در منطقه گفت: ما با آمریکا در مساله حمایت این کشور از یگان‌های مدافع خلق و استفاده از این گروه تروریستی در مبارزه با داعش اختلاف نظر داریم و هر بار این اختلاف نظر را اعلام کرده‌ایم. بر همین اساس ممکن است برخی رویکردهای ما با آمریکا متفاوت باشد و موضع ما در این باره تغییر نیافته است.

بوزداغ درباره تحولات سوریه اعلام کرد: براساس کنوانسیون‌های موجود استفاده از تسلیحات شیمیایی جرم است زیرا این تسلیحات انسان‌های بی‌گناه و غیرنظامی را نیز به کام مرگ می‌کشاند.

بوزداغ در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از رویکرد کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه گفت: قلیچدارواوغلو با نادیده گرفتن اقدامات اسد به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی از وی حمایت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان