بازدید 1746

۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فنی و حرفه ای خوزستان

کد خبر: ۷۹۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 16 April 2018

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: توافق شده تا حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به توسعه کارگاه ها، آزمایشگاه ها و فضای فیزیکی این دانشگاه در خوزستان اختصاص دهیم.

به گزارش مهر، ابراهیم صالحی عمران پیش از ظهر امروز در نشست خبری در محل دانشکده فنی و حرفه ای پسرانه چمران اهواز اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور در مجموعه آموزش عالی تلقی می شود؛ این دانشگاه حدود ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این دانشگاه حدود۱۵۰ رشته تحصیلی دارد که ۹۶ رشته در دوره های کاردانی است، افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه مأموریت گرا، تقاضا محور و کارآفرین قلمداد می شود چون آموزش های مهارتی یا فنی و حرفه ای با صنعت، کارآفرینی، کشاورزی، خدمات و تولید نیروی کار، اشتغال و تولید رابطه بسیار تنگاتنگی دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: هیئت دولت، مجلس و وزارت علوم نسبت به توسعه کمی و کیفی دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه ویژه ای دارند و تنها دانشگاه مجاز به توسعه فضای آموزشی است.

صالحی عمران با اشاره به اینکه خوشبختانه دانشگاه فنی و حرفه ای نسبت به رشد کمی هم مجاز است، ادامه داد: این دانشگاه نمی خواهد صرفا مدرک گرا باشد و دوست دارد که فارغ التحصیلان مستقیم وارد بازار کار شوند چه در بخش خصوصی یا دولتی و اینکه خودش کارآفرین باشند.

جذب ۱۰۰ درصدی دانشجویان به بازارکار

وی بیان کرد: ارتباط با بازار کار و همچنین اشتغال فارغ التحصیلان از شاخص های مهم و مورد توجه برای این دانشگاه است که حتی در برخی از رشته ها دانشجویان ۱۰۰ درصد جذب بازار کار می شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد: یک هزار و ۲۰۰ کارگاه فعال در سراسر کشور داریم که این کارگاه ها و آزمایشگاه های فعال، جنبه های عینی و عملی کار را به دانشجویان آموزش می دهند.

صالحی عمران با اشاره به اینکه بالای ۷۰ درصد موارد درسی عملی و ۳۰ درصد نظری است، یادآور شد: یکی از اساسی ترین برنامه های من در دانشگاه تکمیل، ارتقا، تجهیز، بازسازی و بهسازی کارگاه ها و آزمایشگاه ها است و بخش عظیمی از بودجه و درآمدهای دانشگاه ها را در این راستا هزینه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: همه آزمایشگاه ها را بازسازی می کنیم تا هدف اصلی که آموزش مهارت به معنای واقعی هست را محقق کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: در خوزستان این استعداد و پتانسیل آموزش های مهارتی برای توسعه آموزشکده های این دانشگاه وجود دارد؛ در حال حاضر حدود پنج آموزشکده و دانشکده در این استان داریم که با جمعیت هفت هزار نفری دانشجو فعال است.

صالحی عمران با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد کاردانش و هنرستانی ها را تحت پوشش قرار داده است، تصریح کرد: ۸۹ تا ۹۰ درصد دانشجویان مشغول به تحصیل این دانشکده های فنی و حرفه ای خوزستان بومی هستند که نشان دهنده خدمات رسانی به خود استان است.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ رشته در دانشکده های فنی و حرفه ای استان خوزستان ارائه می شود که تربیت تکنسین را انجام می دهد، اظهار کرد: این استان با توجه به صنعت نفت، پتروشیمی و گاز استان پتانسیل خوبی برای تربیت تکنسین دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان آموزشکده های استان خوزستان وارد بازار کار می شوند و اینگونه رغبت بیشتری برای توسعه کمی و کیفی واحدهای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این استان داریم.

تفاهمنامه با پتروشیمی

صالحی عمران با اشاره به اینکه تلاش شده تا تفاهمنامه ای با صنایع به خصوص نفت، گاز و پتروشیمی رشته های مورد نیاز آنها را در استان توسعه دهند، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اخیرا مجوز شورای برنامه ریزی درسی را از وزارت علوم اخذ و هر استانی می تواند نیازهای بازار کار و مهارتی خود را شناسایی و در همگامی کنار صنعت، خدمات و کشاورزی برنامه ریزی درسی داشته باشد.

وی خبر داد: توافق شده تا حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به توسعه کارگاه ها، آزمایشگاه ها و فضای فیزیکی این دانشگاه در خوزستان اعتبار اختصاص دهیم که عدد قابل توجهی است؛ بخشی از سوی استانداری و مابقی نیز از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تأمین می شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: اگر دانشگاه از لحاظ کمی بخواهد توسعه پیدا کند باید هنرستان و کار و دانش هم فعال تر شود؛ هم اکنون ۷۰ رشته در استان دارند که دانشکده ها امکان ادامه تحصیل برای ۳۴ مورد آنها را فراهم کرده است. هماهنگی خوبی بین این دانشگاه و آموزش و پرورش هست و کمیته های مشترک برنامه ریزی درسی ایجاد شده که در راستای هم آموزش های مهارتی را در این استان و کشور توسعه دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر