بازدید 3766
در کمیسیون آموزش مجلس

بررسی وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 15 April 2018

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در این جلسه معاون امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش درباره مدارس ایرانی خارج از کشور گزارشی ارائه داد، گزارشی که ناظر به نارضایتی نمایندگان از وضعیت مدارس خارج از کشور در زمان بازدیدشان بود.

وی افزود: مدارس ایرانی خارج از کشور هزینه‌های بالایی از نظر اعزام معلم، ساخت مدرسه و برگزاری امتحانات هماهنگ دارد. انتقاد نمایندگان این بود که چرا به این میزان به مدارس خارج از کشور که از دانش‌آموزان کمی برخوردار است، توجه می‌شود و در مقابل به مدارس روستایی مناطق دورافتاده توجهی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این انتقادات منجر شد که معاون امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش در نشستی مجزا در کمیته آموزش و پرورش این کمیسیون پاسخگوی انتقادات نمایندگان باشد تا درباره ادامه فعالیت مدارس ایرانی خارج از کشور تصمیم‌گیری شود.

میرزاده همچنین با اشاره به حضور مسئولان سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) در این کمیسیون گفت: با توجه به لزوم حمایت از این نهاد برای معرفی چهره ایران به عنوان چهره علمی و تریبونی برای بیان مواضع کشور مقرر شد که نهایت تلاش برای پررنگ‌تر شدن این نهاد علمی انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار