بازدید 2919

کاهش ۵۰ درصدی میزان بارندگی‌ها در مقایسه با سال گذشته

وزیر نیرو، گفت: اولویت ما تامین آب شرب است، مردم از هم اکنون باید در استفاده از هر لیتر آبی که در اختیار دارند با حساسیت بالایی عمل کنند تا بتوانیم تابستان کم مسئله‌ای داشته باشیم.
کد خبر: ۷۹۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 15 April 2018

 

رضا اردکانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان بارندگی‌ها کشور در سال جاری، اظهار داشت: کشور ما کشور خشک و نیمه خشکی است اما سال جاری در مقایسه با پنجاه سال گذشته از لحاظ میزان بارش‌ها خشک‌ترین سال محسوب می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا 20 فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته که سال پر بارانی نیز نبود 50 درصد کاهش میزان بارندگی را شاهد بودیم، گفت: معنای این مسئله این است که در همه بخش‌ها می‌بایست با دقت آب را مصرف کنیم و اولویت ما تامین آب شرب است، مردم از هم اکنون باید در استفاده از هر لیتر آبی که در اختیار دارند با حساسیت بالایی عمل کنند تا بتوانیم تابستان کم مسئله‌ای داشته باشیم.

بارندگی‌ها در 50 سال گذشته کاهش داشته است

وی در این خصوص که دوره خشک‌سالی کوتاه مدت است یا خیر، اظهار داشت: اگر روند 50 سال گذشته را در نظر بگیریم مدام بارش‌ها کمتر و مقداری منطقه ما گرم‌تر شده که باعث تبخیر و تعرق می‌شود، اقدامی که باید داشته باشیم این است که باید به شیوه مصرف بپردازیم نمی‌توانیم به روش‌هایی که تا به حال مصرف کرده‌ایم ادامه دهیم حتی اگر بارش‌ها چندین برابر شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه باتوجه به میزان جمعیت کشور باید روش‌های مصرف آب اصلاح شود، ادامه داد: در بخش مصرف آب شرب باید صرفه‌جویی شود و در زمینه کشاورزی نیز باید به کشت‌هایی بپردازیم و در مناطقی اقدام به کشت کنیم که وزارت جهاد کشاورزی آن را مناسب می‌داند، همچنین صنایع باید کم‌آب بر باشند و در مناطقی مستقر شود که مشکل کمبود آب ندارند.

مهم‌تر از مشکل کم بارشی تجدید نظر در شیوه‌های مصرف است

وزیر نیرو در پایان با تاکید بر اینکه اگر بپذیریم که مهم‌تر از مشکل کم بارشی تجدید نظر در شیوه‌های مصرف است که اگر عزم خود را برای این کار جزم کنیم تردید ندارم که مسئله حل می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بنا بر این باشد که کماکان به روش‌ها گذشته عمل کنیم حتی اگر راه‌های جدید تامین آب را نیز که در پیش بگیریم به‌عنوان مسکن‌هایی عمل می‌کنند که تزریق می‌شوند اما با افزایش جمعیت، افزایش تقاضا و با تداوم شیوه‌های ناصحیح مصرف مشکلات کماکان نه تنها باقی می‌مانند بلکه ابعاد آن پیچیده‌تر نیز می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل