بازدید 2941
نيمكت آبي هدف بعدي سازمان تربيت بدني؛

علي دايي استقلال كيست؟

آشتياني ادعا كرده بود تا پايان فصل هيچ‌كس از كادر فني فعلي خارج نمي‌شود و كسي هم به اين مجموعه اضافه نخواهد شد. اين ادعاي او البته كاملا رنگ باخته چراكه مدت‌هاست از دومربي آلماني به نام‌هاي اريش روته مولر و راينر كرافت در تمرينات استقلال خبري نيست و آنها عطاي كار با صمد مرفاوي را به لقاي آن بخشيده‌اند. روته مولر كه قرار بود نقش سرمربي پنهان استقلال را ايفا كند خيلي زود با مرفاوي به مشكل برخورد و به بهانه بيماري به كشورش بازگشت.
کد خبر: ۷۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۱ 29 December 2009
بركناري زلاتكو كرانچار و انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي جديد پرسپوليس در حالي به مهم‌ترين خبر فوتبال ايران تبديل شد كه بسياري از اهالي فوتبال انتظار رقم خوردن اتفاقي مشابه روي نيمكت استقلال را مي‌كشيدند.

به نوشته تهران امروز؛ پرسپوليس با حضور در رتبه سوم جدول هرچند شانس چنداني براي قهرماني و به زير كشيدن تيم‌هايي مثل ذوب آهن و سپاهان نداشت اما به هر حال از شانس‌هاي اصلي كسب يكي از سهميه‌هاي آسيايي ليگ قهرمانان سال آينده محسوب مي‌شد و شرايط آنقدر بغرنج به نظر نمي‌رسيد كه زلاتكو كرانچار ناگهان چمدانش را ببندد و به كرواسي برگردد.

حبيب كاشاني از نارضايتي هواداران پرسپوليس از نتايج اخير اين تيم به عنوان اصلي‌ترين عامل جابه‌جايي روي نيمكت سرخ نام مي‌برد و معتقد است اين فضا باعث شده رئيس سازمان تربيت‌بدني با بركناري كرانچار و تحمل هزينه استخدام علي دايي موافقت كند. پرسش كليدي اما اين است كه چگونه خودنمايي فضايي مشابه و به مراتب سنگين‌تر در ميان هواداران استقلال منجر به تغيير صمد مرفاوي نمي‌شود؟

آبي‌دوست‌ها از مدت‌ها قبل در پس هر ناكامي خواهان بركناري صمد مرفاوي شدند اما مديريت اين باشگاه و سازمان تربيت‌بدني كوچك‌ترين توجهي به اين درخواست نكردند و در شرايطي آن را به فعاليت مشكوك برخي از ليدرها ارتباط دادند كه استقلال در قياس با پرسپوليس نتايج به مراتب ضعيف‌تري به‌دست آورده است.

يكي از نزديكان به مديرعامل استقلال در اين خصوص مي‌گويد: «اين طور نبوده كه سازمان بابت نتايج ضعيف اخير استقلال به ما فشاري وارد نكرده باشد. به هر حال آنها هر بار كه مي‌خواهند حساب باشگاه را شارژ كنند بحث نتايج و نارضايتي‌هاي مردمي را پيش مي‌كشند و خواهان بهبود شرايط موجود مي‌شوند. آقاي آشتياني به مرفاوي اعتقاد دارد و تاكنون چندبار از مسئولان رده‌بالاي سازمان خواسته بحث بركناري اين مربي را مطرح نكنند.

بعد از بازي با ملوان دستور اكيد آمد كه تغييراتي در كادر فني رخ دهد اما باز هم آشتياني مقاومت كرد. البته يك نكته ديگر را هم بايد در نظر گرفت و آن اينكه اگر پرسپوليسي‌ها گزينه‌اي مثل علي دايي را داشتند ما گزينه خاصي را در داخل كشور براي جايگزيني مرفاوي نداريم و انتخاب سرمربي خارجي هم طبيعتا زمان مي‌برد.»

بخش پاياني حرف‌هاي دوست مديرعامل استقلال ثابت مي‌كند در استقلال هم تحركاتي جدي براي بركناري مرفاوي صورت گرفته و حتي آنها اين اواخر با پرويز مظلومي وارد مذاكره شده بودند. مديريت باشگاه قصد داشت مرفاوي را به عنوان سرمربي حفظ كند و از مظلومي در جايگاه مديرفني بهره ببرد اما اين پيشنهاد با مخالفت مظلومي مواجه شد و در نهايت او سرمربيگري ابومسلم مشهد را پذيرفت.

مديرعامل استقلال از ابتداي فصل بارها اعلام كرده كه تا پايان مسابقات فصل جاري مرفاوي را بركنار نمي‌كند و همين ادعا دست او را در ايجاد تغييرات و وارد كردن شوك مثبت به مجموعه تيم بسته است. به همين دليل او به دنبال اضافه كردن يك مديرفني به كادر فني استقلال بود كه تا اين لحظه ناكام مانده و البته كماكان نام نفراتي مثل منصور پورحيدري براي تصدي اين سمت به گوش مي‌رسد.

آشتياني ادعا كرده بود تا پايان فصل هيچ‌كس از كادر فني فعلي خارج نمي‌شود و كسي هم به اين مجموعه اضافه نخواهد شد. اين ادعاي او البته كاملا رنگ باخته چراكه مدت‌هاست از دومربي آلماني به نام‌هاي اريش روته مولر و راينر كرافت در تمرينات استقلال خبري نيست و آنها عطاي كار با صمد مرفاوي را به لقاي آن بخشيده‌اند. روته مولر كه قرار بود نقش سرمربي پنهان استقلال را ايفا كند خيلي زود با مرفاوي به مشكل برخورد و به بهانه بيماري به كشورش بازگشت.

او در يك مهماني عنوان كرد كه مرفاوي عملا از هفته دهم به بعد شروع به تكروي كرد و چون مي‌خواست موفقيت‌هاي به‌دست آمده را به نام خودش ثبت كند خواسته‌هاي مربيان آلماني را ناديده گرفت. او پس از بازي با مس در كرمان ناگهان تغيير رفتار داد و بر سر كوچك‌ترين مسائل هم با آلماني‌ها جر و بحث مي‌كرد.

اكنون پافشاري واعظ‌آشتياني بر حفظ مرفاوي مي‌تواند جايگاه مديريت باشگاه را به خطر بيندازد. او كه چندي قبل عنوان قائم مقامي سازمان تربيت‌بدني را پس زد و پرده از برخي اختلافاتش با رئيس فعلي سازمان برداشت، حالا بر خلاف درخواست سازمان به ابقاي يك مربي ناكام اصرار دارد و البته خوب مي‌داند كه سازمان‌نشين‌ها مي‌توانند حكم مديريت باشگاه استقلال را به راحتي لغو و به نام شخص ديگري ثبت كنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر