بازدید 43331
چنانچه «تابناک» هشدار داده بود؛

این افراطی‌ها ریشه نظام را هدف قرار داده‌اند

با این اوصاف، به نظر می‌رسد دو موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود؛ نخست این که حاکمیت، نتیجه ملموس برخورد با عوامل افراطی و خودسری چون آنانکه چهره نظام را با پیش کشیدن برخی مسائل تخریب کردند، حادثه آفرینان در کهریزک، فاجعه آفرینان کوی دانشگاه تا مخربین اموال عمومی و هتاکان واقعی به مقدسات مردم و قاتلان دیگر هموطنانمان در رخدادهای اخیر را هر چه سریعتر اعلام نماید تا ...
کد خبر: ۷۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۹ 28 December 2009

تذکر متعدد دلسوزان نظام و ملت درباره خطر میدان داری افراطیون و آثار سوء رشد پدیده افراطی‌گری در رخدادهای پس از انتخابات، به سرعت و در قالب‌های گوناگون در حال خودنمایی است.

به گزارش «تابناک»، اقدامات خودسرانه عوامل افراطی در رخدادهای پس از انتخابات که منجر به جان باختن چند تن از هم‌وطنانمان شد و در ادامه سیر آن به سوی هنجارشکنی و سپس ساختارشکنی اجتماعی و عقیدتی سوق پیدا کرد، اکنون به عنوان عارضه‌ای جدی کیان نظام، آرامش جامعه و اتحاد و انسجام ملی را تهدید می‌کند.

پس از آنکه با تفسیر به رأی برخی اشخاص و اقدامات خودسرانه برخی دیگر، شاهد آسیب جانی و مالی بسیاری در رخدادهای پس از انتخابات بودیم، اکنون شاهد هتک حرمت به بنیانگذار جمهوری اسلامی چه از راه پاره کردن تصویر ایشان و به تازگی حمله به حسینیه جماران و همچنین حرکات نابهنجار، هتاکانه و جسارت گونه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب برهم زدن مراسم عزاداری و در مواردی حمله به تکیه‌ها و دسته‌های عزاداری هستیم.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه عده‌ای خودسر ـ که البته تاکنون خط و ربط ایشان رسما اعلام نشده است ـ در مراسم بزرگداشت روز دانشجو، اقدام به پاره کردن تصویر امام (ره) کردند، شاهد آن بودیم که در مراسم تاسوعای حسینی و در خلال سخنرانی سید محمد خاتمی در حسینیه جماران، عده ای خودسر با حمله به این حسینیه و شکاندن شیشه‌های درب ورودی و سپس ورود به جمع حاضران و ایجاد درگیری به نوعی دیگر به هتک حرمت حریم امام (ره) اقدام کردند.

در ادامه برخوردهایی از این شکل، شاهد رویدادهای ناگواری در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بودیم؛ رویدادهایی که از حمله به تکایا و برخی هیأت‌ها تا زد و خورد با برخی از عزاداران را شامل می‌شد.

با نگاهی به رویدادهایی که در بالا گفته شد و رخدادهای بسیاری دیگر که در این مدت دیدیم، به خوبی می‌توان نتیجه گرفت که جریان‌های خودسر و افراطی در دو طرف گروه معترضان و حامیان دولت، هم‌اکنون به پدیده ای تبدیل شده است که مردم و نظام، بیشترین ضربه را از همین ناحیه خورده‌اند.

رفتارهای متقابل این جریان در دو طیف، سبب رادیکال شدن فضا و وارد کردن دیگر افراد به این ورطه شده است و اگر با چنین پدیده‌ای با جدیت برخورد نشود، به یقین خواهیم دید که در زمانی نه چندان دور، دیگر نمی‌توانیم بگوییم عده‌ای محدود از عوامل افراطی و خودسر، زیرا در فضایی رادیکال عموم افراد، متأسفانه به جای رفتارهای عقلانی، احساسی و غیرعقلایی رفتار خواهند کرد.

یکی از نتایج گسترش دامنه عمل این عوامل به خشونت کشیده شدن اعتراضات و هنجارشکنی‌های بیش از اندازه خواهد بود. چنانچه در گزارش مراجع رسمی نیز آمده است از سویی در حادثه کهریزک این عوامل افراطی و خودسر بودند که با تفسیرهای شخصی چنان جنایتی را برای خود مشروع دانسته و سبب خدشه دار شدن اعتماد عمومی نسبت به مجموعه نظام و حاکمیت شدند، در ادامه برخی که البته تاکنون ماهیت و هویت آنها مشخص نشده است اقدام به کشتن برخی دیگر از هم‌وطنانمان کردند که تازه‌ترین نمونه آن وجود چند مورد قتل مشکوک به ترور در حوادث روز عاشورای امسال بوده است.
از سوی دیگر، برخی با تاکید بر رفتارهای غیرقانونی و آشوب طلبانه، بانک‌ها، اتوبوس‌ها و اموال مردم را به آتش می‌کشند و در خیابان‌ها نیروی انتظامی را مجبور به واکنش می‌کنند تا از آن بهره برداری مطلوب کنند.

باید یقین داشت که اگر عوامل چنین رفتارهایی از هر دو سو به سزای رفتار خود نرسند، این موضوع جرأت دیگرانی را که تاکنون چنین رویه ای نداشته‌اند، برای دست زدن به اقدامات مشابه بیشتر خواهد کرد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد دو موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود؛ نخست این که حاکمیت، نتیجه ملموس برخورد با عوامل افراطی و خودسری چون آنانکه چهره نظام را با پیش کشیدن برخی مسائل تخریب کردند، حادثه آفرینان در کهریزک، فاجعه آفرینان کوی دانشگاه تا مخربین اموال عمومی و هتاکان واقعی به مقدسات مردم و قاتلان دیگر هموطنانمان در حوادث اخیر را هر چه سریعتر اعلام نماید تا به همراه تسکین بخش بودن آلام آسیب دیدگان و قربانیان حوادث یاد شده، درس عبرتی برای دیگرانی باشد که می‌‌پندارند، می‌توانند از ناآرامی‌های احتمالی سوءاستفاده کنند.

دوم آنکه، عقلای هر دو گروه و مردمی که در این دو جبهه هستند، خود به دفع چنین افراد و رفتارهایی از این دست بپردازند تا پیامدهای سوء آن، دامنگیر همه مردم نشده و اجازه دهد مطالبات در چهارچوبی آرام و عقلانی پیگیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
khafe baba
این ها که این همه بزن و ببند راه انداخته اند که اصلا ریشه به تیشه نظام نمی زنند ...
اینها که شیشه های جماران را می شکنند به خانه مراجع حمله می کنند ... آنها که ضد نظام نیستند ؟
اقاي خاتمي وقتي كسي مثل مهاجراني را وزير ارشاد معرفي مي كنند نشان دهنده برداشت التقاطي انها از اسلام است حيف اين همه وقت كه تلف كرد
اقدام این هتاکان به عاشورا غیر قابل گذشت است.
ازکرامات شیخ ما عجب پنج انگشت را می گفت یک وجب .
شما تابناکی ها عجب باهوش و تیزبین و عاقبت اندیش بودید و ما نمی دانستیم. میشه اگه زحمتی نیست آخر ماجرا راهم حدس بزنید تا مردم تکلیف خودشان را از همین الان بدانند. راستی اگر زحمتی نیست لطفا رئیس جمهور آینده را هم از الان مشخص کنید تا اگر حرفی هست قبلش زده بشه و مردم بعدش شلوغ نکنند
کو گوش شنوا! گره ای که به دست باز می شد رو چنان از دو طرف کشیدن که کور شد و حالا باید به سختی و به دندون بازش کرد.
بنابر این گزارش، پس از آنکه عده ای خودسر ـ که البته تاکنون خط و ربط ایشان رسما اعلام نشده است ـ در مراسم بزرگداشت روز دانشجو اقدام به پاره کردن تصویر امام (ره) نمودند شاهد آن بودیم که در مراسم تاسوعای حسینی و در خلال سخنرانی سید محمد خاتمی در حسینیه جماران، عده ای خودسر با حمله به این حسینیه و شکاندن شیشه های درب ورودی و سپس ورود به جمع حاضران و ایجاد درگیری به نوعی دیگر به هتک حرمت حریم امام (ره) اقدام نمودند.


Hura in shood

Baz tab byad hamishe do trafo bebini
همه این بلایا به واسطه مماشات با نیروهای لباس شخصی و بسیجی نماست که متاسفانه در بسیاری مواقع از طرف نیروی انتظامی حمایت میشوند و به آبروی نظام و رهبری خدشه وارد کرده و مردم را عصبانی و تحریک میکنند و البته صدا و سیما هم بسیار مقصر است.
قوه قضاییه همیشه جناحی و به نفع یک عده بوده. روز انتخابات کلی اصلاح طلب رو گرفتن و با دمپایی آوردن تلویزیون. اما کی تا حالا چهره مجرمین کهریزک رو دیده؟ حرف هایی می زنیا تابناک
نگیرنت! خیای جرات کردیا!
اگر صرفا با دید سیاسی به تجمعات عاشورا نگاه نکنیم چنددلیل را برای خشونت های دیروز و رادیکالی تر شدن شعار ها میتوان بیان کرد:
اول اینکه رفتارهای نادرست برخی از لباس شخصی ها که فضا را به شدت امنیتی کرده بودند و اجازه تجمع به معترضان نمیداند خود باعث ایجاد درگیری میشد علاوه بر این نباید آتش زدن خودروهای پلیس و شعارهای افراطی را به کل تجمع کنندگان معترض نسبت داد حتی در مواردی ( که فیلمش هم در اینترنت موجود است) معترضان جلوی ضرب و شتم پلیس توسط عده ای را میگیرند.
دوم اینکه طرح برخی شعارها یک شبه اتفاق نیفتاده و ریشه در محدود کردن فضا و برخی رفتارها طی 6 ماه گذشته و جلوگیری از ارتباط معترضان با رهبران جنبش بوده است.
حال دو راه جلوی حکومت قرار دارد: یکی افزایش فشارها که باعث رادیکالی تر شدن اعتراضات و تشدید خشونت ها از دو طرف و سوء استفاده عده ای در این وسط میشود
دوم فضا دادن به موسوی و خاتمی که اصل نظام را قبول دارند(طبق گفته خودشان) تا با هدایت جنبش از افراطی تر شدن خواسته هاجلوگیری کنندو همچنین باز کردن فضا برای بیان اعتراض( از قبیل دادن مجوز به تجمع ها) و اطلاع رسانی .
اگر نظرات منتقدان میانه رو در جامع اجازه بروز نداشته باشند نظرات مغرضان سود جو در خارج کشور روی معترضان بیشتر تاثیر گذار خواهد بود.
آقا حرفی ميزنی ها.
قمه رو ببين دست کی هستش ؟
تابناک تو کی هستی دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دیگه خیلی دیر شده
باید زودتر فکرش رو می کردن
آره خوبه البته واسه اینکه فیلتر نشی خوبه
به نظر من صدا و سیما نقش بسیار زیادی در ایجاد اختلافات دارد چرا که کاملا یکطرفه عمل می کند و با تحریک احساسات طرفداران نظام (مثلا با نشان دادن تعداد معدودی افراد بد حجاب در عاشورا) را تحریک می کند. از سوی دیگر با سانسور شدید خبری همه تقصیرها را به گردن سبزها می اندازد و بر خشونتهای لباس شخصیها سرپوش می گذارد. این کار صدا و سیما خواسته یا ناخواسته به اختلافات دامن می زند.
جالبه که تمام درد شما تابناکی ها شده کهریزک و چشمتون رو رویه اون همه جنایت قانون شکنی و بی حرمتی فتنه سبز اموی بستین .
احسنت باين پيشنهاد
فيلم حضور فائزه در هتك حرمت عاشورارا ببنيد!!!
تا وقتی که دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی و قوه قضاییه از ترس شیپور های استکبار نقش تماشاچی رو بازی میکنن و اجازه میدن یک مشت منافقه قاتله جیره خوار تو روز روشن به همه چیز توهین کنن و به جان مال مردم تعرض کنن وضع همینه .
اون آقایی که متوهم شده بود پشت هم بیانیه میداد و مردم رو به جون هم مینداخت افراط گر نیست ؟ اون شیخی که با لمپن بازی ژست سوپر من و شزم میگرفت افراط گر نیست ؟
چرا مسولان نظام به فکر همسو کردن نظرات جناهها نیستند
تابناک برادر من.مگر من راه افتادم تو خیابون و به ولی فقیه توهین کردم؟مگر من بودم که اصل نظام را هدف قرار دادم؟ان شب در جماران با امدن خاتمی گروهی دست زدند و خوشحالی کردن مردم هم عکس العمل نشان دادند.
برادر من از دیروز تا حالا کامنت های من رو نمی ذاری....بازهم میفرستم/باشد که نور حقیقت به دل همه ی ما تابانده شود.
ظاهرا اکثریت مسئولین هنوز فکر میکنند بهتر است به جای رسانه های ملی و عمومی، حرف ها از مجرای خیابان ها و ماهواره ها به گوش برسد!
همش داريد از موسوي و دارو دسته ي گانگسترش حمايت مي كنيد. چشماتون رو رو ي واقعيت بستين و دارين كور كورانه مثل فيل و مولانا حرف مي زنيد.
واقعا من نمي دونم شماها با من چه دشمني داريد كه حتي 1 بار هم نظر منو نذاشتيد
به نظر من اول بايد از صدا و سيما شروع كرد مردم را نفهم فرض كردن باعث شعله ور تر شدن اين آتش خواهد شد
من فقط به سران این فتنه میگم اگر روزی خدایی نکرده سایه ولایت فقیه رو سره این مملکت نباشه همین کسانی که تو ظهر عاشورا به طرفداری از شما سوت و کف کشیدن شما هارو زنده زنده جلو خورشید کباب میکنن .
لعنت بیاد به همتون! اینترنت رو باز کنید کار داریم.
بسیار طبیعی است که وقتی بین احاد مردم تختلاف بیفتد ، فرصت طلبانی پیدا شوند . مهم این است که برگردیم به وحدت ، هر نظامی در رده های مختلف مخالف دارد ، از مخالف غرغرو تا مخالف اسلحه به دست ! این ما هستیم که باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم و از تعمیم دست برداریم . گویی برخی علاقمند هستند با سخنان خود تنش ایجاد کنند و مردم را پراکنده سازند . ملتمسانه از دارندگان تریبون ها درخواست دارم ! مدتی زبان به کام بگیرند . باور کنند که آرامش به جامعه بر می گردد . مردم خودشان این کار را می کنند .
دو گروه مخالف هم وجود دارند و حضور هردو طرف را بايد پذيرفت هيچوقت هم هيچ يك از دو گروه قابل حذف نيستند اين را بايد كسي به صدا و سيما و نيروهاي لباس شخصي بفهماند كه همان راه را ادامه مي دهند و باعث تحريك بيشتر گروهاي افراطي ميشوند.
کدوم 2 طیف...بینم وقتی پلیس مجبور به خشونت می شه و یک سری اراذل رو با باتوم می زنه نکنه باید تنبیه بشه؟ یک جوری می گید که انگار الان باید ارتش جمهوری اسلامی رو بدلیل کشتن عراقی ها مواخذه کرد....معلومه که کسی که به مقدسات توهین می کنه باید کشته بشه...اسم این فاجعه نیست جهاده....بعدش می گی افراطی های 2 طرف؟؟؟ یعنی تو واسه کسایی که روز عاشورا سوت و کف می زنند طرف قائلی؟؟؟ و اگر کسی از کیان حسینی دفاع کنه میشه افراطی؟ وقتی به اصل ولایت فحش می دن و دفاع بشه اسمش افراطیه؟ از کی برای هواداران بی دینی طرف قایل شدید؟ نکنه اگر زمان امام حسین هم بودید به ایشان می گفتید با یزید صلح کنه و آشوب و بلوا درست نکنه؟ نکنه به امام حسین می گفتید افراط نکن و بذار عقلا کارها رو سر و سامان بدهند، نکنه بهش می گفتید یزید نظرات متفاوتی با شما داره و باید به نظراتش احترام بذاری.....به هر حال طرفداران یزید هم کم نبودند و تازه همشان هم اسم مسلمان را یدک می کشیدند....این نظر رو بذار اگر مردونگی تو وجودت هست
تابناک تو ضد ایرانی

تو خودت منافقی همش سعی در مخفی کردن کارهای ضد اسلام و دروغین این منافقان اغتشاشگر داری.


توضیح واضحات دادی ، اگر افراطیهای دوطرف را می توانستند بگیرندیا کنترل کنندکه مشکلی نداشتیم .
روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خواست ................چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید ، گفتا ز که نالیم که از ماست که برماست
دو گروه اقلیت افتادند به جان امنیت و رشد مملکت و بقیه همه سکوت !
پس تو هم تابناک در جبهه حق علیه باطل قرار داری
آنچیزی که مشخص است ضرورت تغییر در شرایط کنونی احساس میشود
دو نوع دیدگاه در طرفداران جنبش سبز وجود دارد :
عده ای خواستار اصلاح در حکومت و دولت هستند(بصورت تدریجی) و عده ای هم خواستار عوض شدن حکومت و نظام دینی و چیزی شبیه انقلاب هستند که در این میان گروه اول در اکثریت هستند
سخن من با افراد تندرو که جزو گروه دوم هستند این است که اولا عده بسیار زیادی از مردم وجود دارند که خواستار این نظام و حکومت دینی هستند و باید به نظر آنها احترام گذاشت.
دوم اینکه وقوع انقلاب (به معنی واقعی کلمه) بسیار پر هزینه است و در ضمن نتیجه ای که پس از آن بدست میآید ممکن است رضایت کامل عموم مردم را جلب نکند.
علاوه بر این نباید از اقدامات و دستاوردهایی که در این 30 سال بدست آمده چشم پوشی کرد.
بنده فکر میکنم که اگر جنبش سبز تحت رهبری ایده اصلاح طلبی(نه لزوما یک فرد خاص) که نظام و قانون اساسی را قبول دارد حرکت کند نتیجه بهتری می گیرد.
امیدوارم دوستان در سایت تابناک با چاپ این مطلب فضا را برای بیان عقاید مختلف بازتر کنند.

به اون كسي كه گفته نيروهاي خودسر عكس امام رو پاره كردن،بايد بگم:يعني شماها واقعا هنوز ادعاي در راه امام بودن دارين؟
بسه بابا اينقدر ملتو نخندون!بيچاره ها حتي جرات نداريد خظ واقعيتونو بگيد.
هتك حرمت امام از همون اول توسط سبزها صورت گرفت.با شعارهايي كه بر ضد تفكرات امام دادند.
خدايا باعث و باني اين فتنه ها رو با يزيذ و يزيديان محشور كن.
تابناک تو دیگه کاسه داغتر از آش نشو.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر