بازدید 11430

وام 12 درصد برای خودروهاي فرسوده

کد خبر: ۷۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۰ 28 December 2009
براساس آخرین توافق صورت گرفته میان بانک مرکزی، خودروسازان و ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت مقرر گردید تا تسهیلات طرح نوسازی خودروهای سواری با بهره 12 درصد در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به نوشته «دنياي اقتصاد»، اختصاص تسهیلات با بهره 12 درصدی برای طرح نوسازی خودروهای سواری فرسوده در حالی است که پیش از این مدیر طرح نوسازی خودروهای فرسوده ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت خبر از توقف پرداخت وام بانکی برای طرح نوسازی خودروهای سواری داده و عنوان کرده بود از این پس تسهیلات در قالب عقد فروش اقساطی و از سوی خودروسازان پرداخت خواهد شد و بهره فروش اقساطی نیز در حدود 15 درصد خواهد بود، اما مشکلات مالی خودروسازان برای تامین منابع مالی از سويی و تغییر مجدد تامین‌کننده منابع مالی از سوی دیگر موجب شد تا بهره وام بانکی به 12 درصد تقلیل یابد.

حسین‌هاشمی، قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح نوسازی خودروهای سواری عنوان کرد: با توجه به توافق صورت گرفته مقرر گردید تا وام طرح نوسازی با بهره 12 درصد در اختیار متقاضیان قرار گیرد، اما به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بانک‌های عامل بهره نهایی که به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود 17 درصد در نظر گرفته شد که اين 17 درصد را متقاضيان پرداخت نخواهند كرد بلكه بخشی از این مابه‌التفاوت بهره از سوی خودروسازان و بخشی دیگر از سوی ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت پرداخت می‌شود.

پرداخت بخشی از بهره بانکی از سوی خودروسازان و ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت در حالی است که در مراحل قبلی بهره در نظر گرفته شده برای طرح نوسازی 14 درصد بود که نیمی از این بهره معادل هفت درصد آن را دولت و نیم دیگر را متقاضی طرح پرداخت می‌کرد.

قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت در ادامه در خصوص چگونگی پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات از سوی خودروسازان و ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت اظهار داشت: بر اساس توافق جدید خودروسازان سه درصد کارمزد با عنوان تخفیف در تحویل خودرو و ستاد نیز یارانه‌ای در حدود 250 هزار تا 500 هزار تومان بر اساس نوع خودرو به بانک‌های عامل پرداخت می‌کند که به این طریق بهره وام طرح نوسازی خودروهای سواری به 17 درصد خواهد رسید.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که پرداخت تسهیلات برای نوسازی خودروهای فرسوده از چه زمانی آغاز می‌شود، عنوان کرد: هفته آینده آیین‌نامه چگونگی پرداخت تسهیلات ابلاغ می‌شود و پس از آن پرداخت تسهیلات طرح نوسازی از سوی بانک‌ها آغاز خواهد شد. به گفته‌ هاشمی، بر اساس طرح جدید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا هر کدام به ترتیب موظف به خروج 160 و 150 هزار خودرو فرسوده شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
جالبه،آقاي رئيس جمهور قول داده بود بهره بانكي تسهيلات زير ده درصد شود.نه تنها اينگونه نشد بلكه بنده از بانك ملت وام خريد لوازم منزل با بهره نوزده درصد گرفتم
چند بار باید طرح بدن ولی اجرا نشه.؟؟؟
وام 7میلیونی چی شد؟ قرار بود تبدیل به 10 میلیونی بشه چی شد؟طرح های قبلی چی؟؟؟آیا همه خودروهای از رده خارج شده وامشون رو گرفتن؟؟یادمه قرعه کشی میکردن!!
الان هم ایران خودرو پیکان تا مدل 57 رو برمیداره 1/200 بعد باید 6 میلیون نقد بدی و مابقی رو هم اقساط 18 ماه.تازه روآ در میاد 10.300 یعنی یک میلوین گرونتر از نقد . یعنی درواقع با پولی که دولت میده 7.200 نقد میگیره و مابقی اقساط.حالا چند درصد حساب کردن این 3 میلیون وام باقی مونده رو که 1 میلیون سود داره؟؟!! درواقع هم از دولت(بیت المال)(مال مردم) 1.200 بر میدارن و هم از خود مردم پول ماشین رو میگیرن."تسهیلات به مردم یا ایران خودرو"؟؟؟؟؟؟؟ حالا تو بگو ، دست کی بالا؟
در سه سال گذشته در مورد خروج خودروهای فرسوده وتسهیلات ان بی نهایت دروغ گفته شد خدا شاهد است اینجانب دارای سواری پیکان مدل 57 می باشم که جز وعده ووعید خبری از تسهیلات نبوده است شما را به خدا پی گیری نمایید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر