بازدید 9659

ارائه دومين طرح ضربتي تامين بنزين

کد خبر: ۷۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۴ 28 December 2009
يك مقام آگاه از ارائه طرح دوم تامين بنزين مورد نياز علاوه بر طرح ضربتي توليد 48 ساعته بنزين در كشور خبر داد.

اين مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: هدف از تصويب طرح جريمه شركت‌هاي خارجي عرضه‌كننده بنزين به ايران در واقع تحريم و تحت فشار گذاشتن ايران در جهت نيل به خواسته‌هاي خودشان بود كه البته در اين جهت هيچگاه به اهداف خود نخواهند رسيد.

طرح توليد 48 ساعته بنزين با جديت به كار خود ادامه مي‌دهد

اين مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ايران توانسته است با تكيه بر دانش بومي و نيروهاي مستعد ميهني طرحي در قالب تأمين بنزين مورد نياز كشور از مواد پتروشيمي با درجه اكتان بالا را در دستور كار قرار دهد كه اين امر ايران را از وابستگي به كشورهاي صادركننده بنزين بي‌نياز مي‌كند.
وي افزود: ايران در حال حاضر قادر به تأمين بنزين مورد نياز كشور است، تمامي واحدهاي توليدكننده بنزين در قالب طرح توليد 48 ساعته بنزين با تمام قوا آماده توليد بنزين مورد نياز كشور هستند.

اين مقام آگاه خاطرنشان كرد: واحدهاي پتروشيمي توليدكننده بنزين از زمان اجرايي كردن طرح 48 ساعته توليد بنزين تا كنون ضمن شدت بخشيدن به فعاليت‌هاي در دستور كار توانسته‌اند در اين مسير بهره‌وري مطلوبي را حاصل كنند، البته با ارزيابي‌هاي صورت گرفته در خصوص توانمندي واحدها به لحاظ حجم توليدي بنزين چند روزي است كه از حجم فعاليت‌هاي آنها كاسته شده است.

وي تصريح كرد: تمامي مسئولان شاغل در اين زمينه به همراه واحدهاي پتروشيمي توليد‌كننده بنزين از اين آمادگي برخوردار هستند كه با كليد خوردن پروژه تحريم سوختي ايران از سوي آمريكا، توليد بنزين در حجم بالا را از سر بگيرند.

 توليد بنزين از نفتا توسط شركت‌هاي صنعتي داخلي

اين مقام آگاه اظهار داشت: با توجه به اين موضوع كه ايران از توانمندي لازم جهت توليد روزانه 40 ميليون ليتر بنزين با تكيه بر صنايع داخلي خارج از مجموعه وزارت نفت برخوردار است، مي‌توانيم با تجميع نيروهاي شاغل در اين بخش و بهره‌وري از توانمند‌هاي آنها ضمن توليد بنزين مورد نياز كشور در جهت صادرات بنزين به كشورهاي نيازمند گام برداريم.

وي تأكيد كرد: هم‌اكنون تعدادي از شركت‌هاي فعال در قالب صنايع داخلي با خريد نفت از يك كشور و انجام عمليات شيرين‌سازي بر روي آن، توانسته‌اند موفق به توليد بنزين شوند كه در اين مسير ضمن توسعه فضاي فعاليتي برنامه‌هاي خود را در جهت صادرات اين فرآورده تعريف كرده‌اند.
وي گفت: شركت‌هايي كه در اين قالب فعاليت مي‌كنند توانسته‌اند با بهره‌وري مناسب از تلاش‌ها و فعاليت‌هاي خود، نياز كشورهاي همسايه از جمله عراق و افغانستان را تأمين كنند.

وي متذكر شد: اين شركت‌ها پيش از اين نيز در اين عرصه فعاليت مي‌كردند و توانمندي خود را بدين سبب اثبات و امتحان خود را پس داده‌اند بر اين اساس اگر برنامه‌هاي خود را به گونه‌اي تبيين و اجرا كنيم كه بتوانيم شركت‌هاي مزبور را تحت حمايت قرار دهيم به حتم مي‌توانيم ضمن استفاده از توانمندي‌هاي آنها در جهت مقابله با دسيسه‌هاي كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا بيش از بيش موفق‌تر در عرصه ظاهر شويم.

اين مقام آگاه تصريح كرد: آمريكا در حالي برنامه‌هاي خود را به منظور اخلال در ساختار اقتصادي ايران به خصوص در عرصه سوختي «بنزين» تبيين و تعريف مي‌كند كه به نظر مي‌رسد هيچ‌گونه توجهي به توانمنديهاي عملي ايرانيان ندارد بدين سبب معتقدم نه تنها ايران به جهت اعمال سياست‌هاي تحريمي تحت فشار قرار نگرفته بلكه با تجميع توانمندي‌ها ضمن گذر از بحران‌هاي اين چنيني، توانسته‌ است در جهت خودكفايي گام بردارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بیشنهاد می شود دراین خصوص ازمردم
هم یاری بخواهید حداقل هفته ای سه
بار از خودرو شخصی جهت مقابله با این طرح امریکابرای صرفه جویی بنزین استفاده کنند . باتشکر
وقتي ميتونن در صورت لزوم 48 ساعته بنزين مورد نياز كشور رو تامين كنند خوب چرا الآن اين كار رو نميكنن ؟!
شما را به خدا خندمون نندازین خدا بده برکت ذخیره ارزی ملت بینوا و دندون طمع بنزین فروش
اگر این توانایی را داریم چرا بنزین وارد می کنیم؟
ار این توانایی رو داشتیم چرا تا دیروز اون همه هزینه جابه جایی بنزین با نفتکش رو می دادیم؟ فکر کنم همون طرح پراید نفتی با توانایی های ایران بیشتر جور در میاد.
بازم شعار !!
اگه می تونن چرا بنزین رو سهمیه بندی کردن؟؟؟
همین 40 درصد تولید داخل موتور های ماشین ها را پائین آورده وا به حال بنزین تولیدی از نفت!!!!
پس چرا بنزین را سهمیه ای کردند
لطفا ضرر های اقتصادی این طرح را با توجه به عدم تولید واحد های پتروشیمی شجاعانه بیان کنید!
خدمت اون عزیزانی که میگن چرا ایران الان نمیتونه این کار رو بکنه برای اینه که اقتصادی نیست و بنزین تولیدی حدالقل 10 تا 20 درصد گرون تر در می اید و در ضمن تولید اون پتروشیمی هم کلا باید بشه بنزین ، وگرنه زمان جنگ ایران از NGL در منطقه نفتی گچساران گازوئیل تولید میکرد و تمام سوحت ماطق نفتی از NGL900 پازنان در گچساران تامین میشد که میگن پایانه سوخت گیری تانکرها فقط دو تا لوله داشته و بدون حتی چک کردن اوراق تانکرها گازووئیل تحویل میدادند( رسما گاز رو میکردند گازوئیل )


یا حق
با حلوا حلوا دهن شيرين نمي شود
فكر نان كنيد كه خربزه آب است
با سلام
بنده كاملا از اين موضوع مطلع هستم.در واحدهاي اروماتيك اول بنزين توليد مي شود وچون بنزين حاوي مواد اروماتيك مثل بنزن،پارا زايلين و ارتو زايلين است در مرحله بعد اين مواد پتروشيمي با ارزش از بنزين جدا مي شود.در طرح 48 توليد بنزين در حقيقت بنزين توليد شده در پتروشيمي هاي كه اروماتيك توليد مي كنند قبل از جدا سازي به مصرف بنزين مي رسد ودر حقيقت هيچ كار تحقيقاتي و يا كار خاصي ان چنان كه در گزارش امده انجام نشده است فقط تصميم گرفته شده كه توليد فراورده هاي با ارزش اروماتيك قطع و بنزين توليدي در اين واحدها به مصرف سوخت برسد.شايان ذكر است كه بنزن كه ماده اي بسيار خطرناك است و باعث سرطان خون مي شود در بنزين توليدي واحدهاي پتروشيمي در مقايسه با بنزين توليدي پالايشگاهها بسيار بالاتر است
چرا منتظر اجرای طرح تحریم هستید . اگر واقعیت دارد شروع کنید و بقول خودتان به دیگر کشورها نیز صادر نمایید. ما که از خدا می خواهیم البته من هنوز برایم مبهم است این توانایی قارچ بود که به یک باره سر از خاک بیرون آورد؟!
در صورت اجرای طرح تمامی واحدهای صنایع پتروشیمی به حالت توقف درآمده و به تبع آن کارخانجات پایین دست نیز بدلیل عدم وجود مواد اولیه برای تولید متوقف خواهند شد. قیمت مواد تولیدی افزایش یافته و بسیاری بیکار خواهند گشت. تنها واحد در حال کار واحد الفین خواهد بود که با تبدیل نفتا به بنزین یک سرمایه با ارزش را به ماده سوختنی تبدیل خواهد نمود. بعبارت دیگر تبدیل طلا به مس با اینکار صورت می گیرد.
اینهمه منابع انسانی و نیروی متخصص و ماده اولیه بهتر نیست پالایشگاه ها رو زودتر راه بیندازین؟
من نفهميدم چي شد؟ از 7-8 ماه پيش اين شعارها داده ميشه ولي ما بنزين وارد مي کنيم؟ اگه اين طرح دروغ نيست پس چرا تا الان اجرا نشده؟
وقتي ميتونن در صورت لزوم 48 ساعته بنزين مورد نياز كشور رو تامين كنند خوب چرا الآن اين كار رو نميكنن ؟!


جواب: چون برای این کار باید برای این کار چند محصول مهم صادراتی رو متوقف کنند که ضررش اگر بیشتر نباشه کمتر نیست
یه جور کار طبلیقاتی که صرفه نداره که هیچ ضرر هم داره
اگر توانایی تولید بنزین 48 ساعته با کیفیت بالا را داریم چرا تا کنون میلیاردها دلار بابت واردات بنزین پول داده و می ایم
وقتي بنزين در پالايشگاه آبادان به گفته مدير آن حدود 1200 تومان توليد مي شود ارزش اقتصادي دارد . خداد مي داند به اين وسيله بنزين به چه قيمتي توليد مي شود .
شما كه فرق حداقل و حداكثر را نميداني نظر نده.
منتظر سومين و چهارمين هستيم؟؟؟
این مقام آگاه خوب تبلیغ کرده ولی متاسفانه نه صنعت نفت رو می شناسه نه پتروشیمی رو ، پتروشیمی در پایین ترین حلقه صنعت نفت قرار داره ، شیرین سازی نفت در بالاترین حلقه زنجیره تولید ، شیرین سازی نفت به معنی تولید بنزین نیست بلکه به معنی پالایش نفت خام از آب ، گوگرد ، جیوه ، لجن و هر ناخالصی دیگری است که در حین استخراج از جاه با نفت همراه است ، این نفت بایست به پالایشگاه رفته و طی فرآیندی برش های مختلف آن جدا شده ، برش های سبکتر به واحدهای پتروشیمی منتقل در این واحدها با داشتن کاتالیست های مناسب ( که دانش آن مثل خود آن وارداتی است ) تبدیل به محصولات پتروشیمیایی می شود . که اصلاً ربطی به تولید بنزین ندارد تنها واحد پتروشیمیایی که با بنزین می تواند ارتباط داشته باشد واحد پرولیز هیدرزاسیون بنزین می باشد که وظیف آن گرفتن مواد هیدراته از بنزین پالایشگاه است ، چیزی که تاکنون کمتر اتفاق افتاده و عمده آلودگی ناشی از سوختن بنزین هم این مسئله است ، یعنی به علت نیاز بازار بنزین پرولیز نشده در جایگاهها مصرف می شود که در صورت پرولیز شدن ضمن گرفتن مواد معلق آن در واحدهای پتروشیمی با مصرف آن در واحدهای آروماتیکی سایر مشتقات پتروشیمی استحصال می گردد.
از سایت وزینی مثل تابناک انتظار می رود هر گفته ای را در روی تارنمای خود قرارندهد و پس از تحقیق این گونه اخبار را درج نماید.
این دقیقا همان طرحی است که تحریم کنندگان به دنبال آن هستند زیرا بنزین تولید شده فاقد کیفیت بوده و بعد از سه ماه موتور خودرو از سرویس خارج خواهد شد زیرا بنزین علاوه بر نفت افزودنیهای زیادی دارد که موتور خودرو بر همان اساس طراحی گردیده است
ضمنا این طرح باعث کاهش توان صادرات نفت میگردد (زیرا توان تولیدمان بیش از این نیست)که به طبع آن بازارهای صادراتی به دست سایر رقبا می افتد و درآمدهای نفتی سیر نزولی پیدا کرده و ....
دقیقا سناریویی که برای عراق در پیش گرفته بودند در حال پیدا سازی هستند و آنهم مستهلک سازی است که هیچ هزینه مالی برای آنها ندارد فقط با دیپلماسی ما را مجبور به مانورهای اقتصادی میکنند ( هم تمام شانزده میلیون وسیله نقلیه دچار مشکل شده و راندمان کاریشان به شدت کاهش میابد)
پس چرا الان توليد نمي كنيم، مشك آن است كه ببويد/ نه آن كه عطار بگوئيد.
پس پولي كه از كنار وارد كردن بنزين به جيب عده اي ميره چي مي شه؟؟
خوب بنزين كه از نفت توليد ميشه احتمالا منظور نفتا هست كه البته از بنزين با ارزش تر است و توليد بنزين از آن هنر نيست
طنز با مزه ای بود...
اونوقت اگه فروش نفت ایران رو تحریم کنند می خواهیم چه کار کنیم؟
تمنا میکنم حداقل همین یکبار نظر مرا درج کنید.من از کارمندان طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان برای افزایش میزان تولید بنزین به مقدار حدوداً 2 برابر میزان کنونی هستم.قسمت مهندسی این طرح تقریبا به پایان رسیده و باید وارد فاز خرید و ساخت و نصب شویم که برآورد زمانی آن حدود یک سال است.چند روز پیش به همه مهندسان این طرح از جمله بنده اعلام شد که به دستور وزیر نفت و به خاطر کمبود بودجه، پروژه تعطیل است و بروید دنبال کار بگردید.در این مدت برای چندین پالایشگاه دیگر هم اخیراً عیناً همین اتفاق افتاده که میتوانم نام ببرم و فعالیت ساخت آنها به خاطر تحریم و نبود بودجه به یکباره متوقف شده است.حال سوال اینجاست که واقعاً تحریم اثری بر کشور و پروژه های ما نداشته؟آیا واقعاً میتوانیم در درازمدت بنزین را از طریق همین طرح 48 تهیه کنیم؟مشکل بیکاری هزاران نیروی کاری تحصیل کرده و متخصص مانند ما را چطور حل میکنید؟با توجه به وضعیت سایر پروژه های نفتی و گازی دیگر در کشور آیا راهی برای ادامه زندگی افرادی مانند من که به کشورشان عشق میورزند به جز فرار کردن به کشورهای بیگانه باقی میماند؟چرا با ما جوانان این کشور اینگونه رفتار میکنید؟این ظلم آشکار و قمار کردن بر روی زندگی هزاران نفر جوان تحصیل کرده با ماجراجوییهای سیاسی و خارجی که نتیجه آن تحریم های کمرشکن است را چه کسی پاسخگوست؟!
قرار نیست که همه جوانب کار رو در نظر بگیریم ، بنزین تولید بشه با شیره خرما هم شد بشه !!!!!!!
گفتند بنزین استحصالی از پتروشیمی حاوی بنزن بوده وسرطان خون ایجاد می کند. بابا این که اشکالی ندارد زودتر می رویم بهشت دیگه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار